• Noiis

Inte okej att ge säng/kläder som julklapp!?

Efter ett långt samtal med sonens pappa så vill jag veta vad ni tycker i ämnet.
    (påpekar att pappan aldrig har Noa och kommer heller inte att köpa nåt till honom, utan vill bara lägga sig i)

Noa har massor med leksaker och därför väljer jag denna jul att köpa sånt till honom som han behöver, fina kläder, en ny säng.
    Han kommer även att få ett leksakskök och en tågbana av mig. sedan vet jag att han kommer att få en massa onödigt av andra.

Men Noas pappa tycker att detta är helt fel. Kläder och säng är nåt man måste ha! och är därför heller inget man kan ge som present! Han själv skulle minsan aldrig ge hans dotter en säng eller så i julklapp. enda gången det är okej är om dom redan har en säng men vill ha en annan. då är det okej men inte om det endå måste köpas.

Så vad tycker ni? själv fick jag smått ångest och ska fundera på hur jag ska göra.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Inte okej att ge säng/kläder som julklapp!?
  • BlommyNess12

Ja självklart får man ge sånt i julklapp, jag får kläder varje år av mina föräldrar och har fått sen urminnes tider. Min son fick iår av mig och pappan, en boll, och en docka. Sen kommer han få kläder, nya grejer till sitt nya rum etc,

• Kajsan

Jag har ju redan svarat, men nä jag blir bara mer och mer irriterad.
    Jag fattar inte hur han tänker, finns det mer saker som man tydligen inte kan ge i julklapp enligt honom?

• zhal

så klart man kan ge saker dom behöver och bar har4 ju oftas för mycket leksaker iallafall (oftas) här blir det bara nyttiga saker

• Noiis

skönt att jag inte var den enda som tyckte att de va okej

Kajsan skrev 2009-12-07 01:41:06 följande:
    Jag har ju redan svarat, men nä jag blir bara mer och mer irriterad.Jag fattar inte hur han tänker, finns det mer saker som man tydligen inte kan ge i julklapp enligt honom?
    i princip allt man behöver! skor kläder säng skrivbord osv. de e ju sånt man måste köpa endå så varför inte ge sånt dom vill ha anser han.

men jag anser iof att barn behöver leksaker för att kunna utvecklas... så jag får nog fråga han vad man kan ge
  • gaffsan

Enligt din hemsida är väl Noa bara ett år ,
    klart du köper det han behöver .
    Så små barn kan ju inte ta till sig alla julklappar ändå.
    Noa får säkert leksaker så det räcker
    Ha det gott {#lang_emotions_sunny}

• Noiis
    gaffsan skrev 2009-12-07 02:18:22 följande:
    Enligt din hemsida är väl Noa bara ett år , klart du köper det han behöver .Så små barn kan ju inte ta till sig alla julklappar ändå.Noa får säkert leksaker så det räcker Ha det gott
    nja 1 år 8 månader. men du har nog helt rätt
  • Moomintrollet

Ungar blir glad för allt ju....allt som e gratis e gott! han fattar ändå inte att det e en "måste grej" på det sätt som vuxna göra så farsan e ute o seglar....du vet ju att han kommer ändå få annat onödigt så varför inte "utöka" julklapparna med flera då? ska du inte ge honom nåt alls eller ska du också ge honom godis typ?!
    Hur kul e de o bara få godis???
    När jag va liten va ja gla för såna tråksaker också eller en ny säng e ju inte tråkig alls igentligen....det kanske bara råkar infalla att jul och nödvändigt samtidigt så why not?!
    Roligare minne av sängen också sen.
    Sen skulle du ju ändå köpa annat som var mer leksaksaktigt så vad e problemet liksom?! SUCK SUCK SUCK.....
    Ignorera och kör på ditt sätt.....han bor ju ändå inte där o så så varför bry sig nu?! för en bagatell.
    Inoreraaaaaaaaaaaaaaaaaaa........... ;)

• Cecese

Självklart är det ok att ge sånt i julklapp/födelsedagspresent.

• lövet2

Våra barn får inte en massa presenter under året, utan till jul och födelsedag får de både nödvändiga saker (som kläder) och sådant som bara är kul.
    I ditt ställe skulle jag inte bekymra mig om pappans något udda åsikter ...

• challe 1

klart man får ge sånt i julklapp.

Min dotter fick en säng i present av sin mormor. Och hon är så glad för den sängen. Och sover som en liten prinsessa.

Svar på tråden Inte okej att ge säng/kläder som julklapp!?