• Vanillie

Forts. VI som plussade efter ivf i Maj/Juni Del 3

Fortsättningstråd för oss som plussade maj/juni efter IVF (Del 3)

Nu kan vi fortsätta våra diskussioner och uppdateringar om våra graviditeter!
    Och om ett par veckor också uppdatera om våra förlossningar och bebisar!
    Det börjar närma sig nu tjejer!!!
    En av oss har ju till och med redan fått sin lille!! Grattis till er!!!

Tidigare trådar:
    www.familjeliv.se/Forum-7-139/m44702701.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-139/m47083384.html

Länken till vår medlemslista:
    www.familjeliv.se/Forum-11-222/m48400571.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-30 11:12
    BF:
    26/1 -10 Septemberängel
    31/1-10 Fröken Lycklig
    2/2-10 (6/2 enl. RUL) Vanillie
    5/2-10 syssling. Föddes 19/11 2009. En son
    5/2-10 vera72
    7/2 Kuddigt.
    14/2 MissLillis, Sol78
    15/2 Popcornpysen, tvillingar
    17/2 Fru Hagelin (13/2 enligt rutin-UL 23/9)

• Svar på tråden Forts. VI som plussade efter ivf i Maj/Juni Del 3
  • Semlan10

Sol, värst vad våra BM i Sjöstaden är sjuka den här veckan! Ja den vikarierande var väldigt snabb. Tyckte också hon mätte annorlunda än min ordinarie (Ing-Marie). Kanske därför som måttet hade ökat med 3 cm på 2 veckor... Hon tryckte hårt som 17 också, det gjorde jätteont!

Besöksförbud eller ej så tänker vi inte ta emot besök på BB. Min mamma kommer 19/2 (BF 5/2) över en helg, hon bor 50 mil bort så hon ville boka en tågbiljett i någorlunda god tid, vilket är ok. Om det blir för mycket får hon bo hos min bror som också bor här i stan! Känner jag henne rätt kommer hon göra en massa nytta som att laga mat och diska och det lär säkert vara välkommet. Sambons föräldrar som bor i stan får komma på ett kort besök nån gång första veckan, resten (våra respektive bröder med familjer) får vänta några dagar till. Har jag bestämt, och utnämnt sambon till vakthund

MissLillis, sambon tror på en flicka, själv har jag inte riktigt våga gissa på något... Men med tanke på hjärtljuden så lutar det kanske åt en flicka... Vi får se!

Idag har jag varit på shiatsu-massage för gravida (på Helheten här i Sjöstaden), som jag fick i julklapp av sambon. Det var jätteskönt, fast det gjorde ganska ont ibland också! Tycker alltid det är fascinerande hur starka nypor massörer har. Fick presentkort på 5 behandlingar, så ska gå på några efter förlossningen också. Ungefär en månad efter kan man börja gå på massage sa hon, och att man ofta behöver en då Då gäller det bara att få en barnvakt en stund...

• Semlan10

Glömde säga, det var sista dagen på jobbet idag. Vilken underbar frihetskänsla det var att lämna kontoret!! Blir ju inte sämre av att jag har vantrivts på jobbet länge. Känns helt overkligt att jag inte ska jobba på ett drygt år

• Fru Orange

Härligt Vera!!! Känner igen glädjen, är inte heller särskilt ledsen över att ínte gå till jobbet {#lang_emotions_tongue_out}. Så GRATTIS till hemgång !!!

(¯`°?.¸♥Nu vågar jag börja hoppas på allvar♥¸.?°´¯)
  • Vanillie
    vera: Härligt att jobbet är slut nu!! Bara till att gå hemma och mysa fram tills det är dags nu då!!
    Snart är h*n här!
  • MissLillis

Idag ska jag på massage, ska bli väldigt skönt.

Igår var jag på bio och såg Bröllopsfotografen, den var väldigt kul, rekomenderas att ses.
    Var också och klippte mig så nu är jag fin inför mötet med sonen {#lang_emotions_laughing}. Min frissa var också gravid men skulle ha först i Maj så hon var väldigt avudssjuk på att vi hade så kort tid kvar. De hade i princip redan bestämt vad deras dotter skulle heta. Jag har helt kommit av mig i namntänket, har inte ens några "favoriter", det är mest sambon som är aktiv och lobbar för en massa namn.

Sol, kul att ni fått vagnen. Vår står klar i hallen och väntar på "ägaren".

Vera, visst är det skönt med massage men det gör ganska ont också. Fast tycker de inte tar i lika hårt nu när man är gravid, annars tycker jag alltid det gör ont. Skönt att sluta jobba.
    Jag ska i alla fall jobba 3 veckor till, är helt ok när jag väl är på jobbet. Men har börjat tycke att det inte är lika lätt att "klä sig snyggt", nu när man blivit större, endel toppar är lite små och kläderna sitter åt lite väl mycket.
    Insåg i onsdags att det var dags att dra ner på godsaker och var jätteduktig och tackade nej till kaka i onsdags, men igår kom min chef glad och meddelade att hon köpt en muffin från Muffin Bakery till fikat (vi är tre i min grupp), så då kunde jag ju inte säga nej........

• Vanillie

misslillis: Har också försökt vara lite duktig dom senaste dagarna ang godsaker! Men det är lätt trilla i fällorna!
    Särskilt som jag håller på och bakar och fyller frysen med bullar och muffins till alla nyfikna bvebisgäster sen! Får väl hänga lås på frysboxen så att det finns nått kvar när bebisen väl kommer!

Kul med bio! Man vet aldrig när man kommer iväg sen!

Vi glömmer också bort att tänka ut namn. Är så inställd på en flicka med att några pojknamn finns överhuvudtaget inte här.. Dags att ta tag i det!
    Antagligen blir det Alice om det är en tjej!

Snart är h*n här!
  • Fru Orange

Haha och jag som var så duktig i början av graviditeten är så slarvig nu - äter choklad varje dag . Har ALDRIG ätit så mycket choklad i hela mitt liv, inte ens totalt tror jag sedan ett par månader tillbaka men så har jag inte gått upp mer än 1,6 kilo på 8 veckor... Och jag som gick upp så mycket i början . Ja, nu har hon inte skällt i alla fall min BM över vikten.

När det gäller besök sen efter liten har kommit till världen så har vi sagt att om de inte är vaccinerade får de inte komma - men vi får väl se nu om de blåser faran över snart, då kanske vi får tänka om. I och för sig är ju liten ganska skyddad i och med amningen men varför chansa tycker vi?!
    Så här skriver de just nu i alla fall:
    http://www.smi.se/publikationer/smis-nyhetsbrev/influensarapporter/sasongen-20092010/influensarapport-vecka1-2010/
    För den som är intresserad .

Vi har ett eventuellt pojknamn men blir det en tös då vet vi vad hon ska heta , det bestämde vi redan för 7 år sedan - redan innan vi försökte börja skaffa barn . Berättar sedan när liten har kommit till världen.

Har tänkt mig att jag ska gå på massage när E.T. har kommit till världen, efter en månad eller så. Har inte ens legat på min spikmatta under graviditeten pga oron för MF så den lär ju komma fram igen snart. Vilket maken inte lär gilla alltför mycket, hihi! Brukar lura honom att ligga på den också...

Tänkte klippa mig idag också - men jag gör det själv. Har bara haft en frissa i mitt liv som har klippt mig så att jag blivit nöjd och hon finns i Björkhagen och det är lite långt dit så jag sköter mig själv - men det funkar ju det också .

• MissLillis

Fru Hagelin, skulle köpa spikmatta till min sambos mormor och då frågade jag om det fanns några grupp som inte bör använda den och då sa hon gravida, så det är ju bra att du lagt undan den.
    Om vi har samma regel om besök som ni blir det lite tragiskt för då får inte sambon träffa sin son {#lang_emotions_wink}. Han är tveksam till att vacinera sig och har "smitit" undan hittills.
    Ja, Björkhagen är ju en bit bort {#lang_emotions_smile}. Klippa mig själv har skulle jag aldrig våga.

Vanille, Alice är jättefint. Finns på min tjejlista..... men den får vi ju avvakta med. Sambons favorit på tjejnamn är Olivia.

Nu ska jag smita från jobbet, bossen jobbar hemma.........

• Semlan10

Oj oj jag borde också skärpa mig när det gäller godsaker men precis som Fru H har jag försämrat mig på den punkten på sistone... Nu ska jag strax gå och äta en semla Trots att jag gått upp 16 kg nu...

Imorgon ska vi gå ut och äta på en favoritrestaurang och gå på bio, för att fira att S börjar jobba och jag slutat jobba, och för att passa på förstås. Det ska bli kul även om jag lär få grymt ont i ryggen. S var tveksam först för han är orolig för att vattnet ska gå, men vi håller oss på Söder så det är ju inte så långt

MissLillis, muffins från Muffin Bakery är svåra att säga nej till

• Fru Orange

Miss Lillis: Nej, då skulle det ju kunna bli lite trist - men här i familjen har alla vaccinerat sig inklusive flickvännen till äldste sonen, alla utom jag då som är allergisk mot antibiotika men tänker ta upp det med dem på BB om jag inte kan få ta den där då jag efter förlossningen kan få alla histaminer och allt jag behöver om jag skulle bli dålig av sprutan.

vera: Jag har gått upp 17 totalt nu men har som sagt stått ganska still ett tag, vattnet kom tidigt i kroppen istället.
    Ja, när jag fick yngste sonen tyckte de på SÖS att vi skulle gå ut och ta en promenad så vi gick till Ringen men lagom där vart det lite för mycket med värkarna för då drog de igång på fullaste allvar så vi tog bussen tillbaka men det är ju smart att hålla sig på Söder . Och eftersom bebis är fixerad är det ju inte någon fara att röra sig även om vattnet går (efter vad jag förstod på min barnmorska häromdagen). Hoppas att ni får en jättemysig kväll!!! Önskar att vi också var i Stockholm för då skulle jag gå på Kamarina minst en gång i veckan fram till förlossning - bara för att passa på .

Svar på tråden Forts. VI som plussade efter ivf i Maj/Juni Del 3