• Vanillie

Forts. VI som plussade efter ivf i Maj/Juni Del 3

Fortsättningstråd för oss som plussade maj/juni efter IVF (Del 3)

Nu kan vi fortsätta våra diskussioner och uppdateringar om våra graviditeter!
    Och om ett par veckor också uppdatera om våra förlossningar och bebisar!
    Det börjar närma sig nu tjejer!!!
    En av oss har ju till och med redan fått sin lille!! Grattis till er!!!

Tidigare trådar:
    www.familjeliv.se/Forum-7-139/m44702701.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-139/m47083384.html

Länken till vår medlemslista:
    www.familjeliv.se/Forum-11-222/m48400571.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-30 11:12
    BF:
    26/1 -10 Septemberängel
    31/1-10 Fröken Lycklig
    2/2-10 (6/2 enl. RUL) Vanillie
    5/2-10 syssling. Föddes 19/11 2009. En son
    5/2-10 vera72
    7/2 Kuddigt.
    14/2 MissLillis, Sol78
    15/2 Popcornpysen, tvillingar
    17/2 Fru Hagelin (13/2 enligt rutin-UL 23/9)

• Svar på tråden Forts. VI som plussade efter ivf i Maj/Juni Del 3
  • septemberängel

Sol: jag har 10 dagar till BF .... så de är ganska nära!! har börjat få molvärk till och från... men de känns som jag kommer få gå över. Vill bara in och få förlossningen avklarad nu!!! så man får se på sitt lilla mirakel.. vart har BF listan tagit vägen?? jag är lite vimsig...haha

Vincent är oxå gulligt tycker jag, de finns ju för många fina namn!! likså Charlie men de har ett par kompisar till oss en liten kille som heter. Samma med Isak.

Jag tycker man bara går och väntar och är rastlös numera... i morgon blir de Avatar så få vi se vilket liv de blir inne i magen.. hoppas bebis vill komma sen.

Jag har inte bäddat än men allt är under kontroll tror jag... Min farmor säger att man inte ska bädda innan man kommer hem så jag får väl lyda då även om de kliar i fingrarna..

Ha en bra kväll!!

• MissLillis

Jag tycker Edward känns lite som en äldre man..... men helt ok. Kommer inte direkt på några egna namn som jag älskar, så jag får nog funderar lite.

Idag har varit en bra dag..... var hos sambons kompisar (som har en 2.5 åring) och när vi skulle gå kom hon på att hon hade ju rensat ut alla bebissaker och undrade om jag ville låna/få dem {#lang_emotions_smile}.  Så vi fick flera kassar kläder (såg väldigt fina ut), bärsjal, skötbädd (modell lyxig), spjälsängskydd, saker till amning, babygymställ osv. sambon som är lite av minimalist blev lite chockad över alla saker.... men mannen där sa att tänk på att barn spyr/kissar på sig, så det behövs en hel del kläder om man inte vill tvätta stup i kvarten.  Deras son föddes 4 v för tidigt så det var också i storlek 50, som jag inte köpt något av.
    Har varit lite "besviken/fundersam" på mina bästa kompisar som inte erbjudigt något och som har flera barn och inte ska ha fler.

Nu ska jag gå och kolla igenom klädpåsarna {#lang_emotions_smile}. Imorgon tänkte jag baka bullar för kommande Harry besök.

• Fru Orange

Miss Lillis: Kul att ni fick/fick låna alla dessa saker , man blir glad när det finns folk som bryr sig det där lilla extra och lite besviken på sina egna kompisar som inte kan hjälpa alls .

Vanillie: Jag gissar att du inte kommer att bli så avundsjuk, i alla fall inte pga att vaggan är söt - det är en mastodontvagga men den blir fin och E.T. kommer att sova gott i den.

(¯`°?.¸♥Nu vågar jag börja hoppas på allvar♥¸.?°´¯)
  • Herr Hagelin
    Vanillie skrev 2010-01-16 14:43:38 följande:
    fRU hAGELI: Ska bli så spännande att se vaggan! Och jag kommer säkert bli avis!! Vaggor är ju så sött!
    ha ha ha ha nää du kommer inte bli avis, för den e mycke men inte söt. den e stor.  king size.   man skulle lätt kunna ha tvillingar i den...
    ta inte livet så allvarligt, du kommer ändå inte härifrån levande.
  • Kuddig

Hej på er!! Kom hem från BB idag! Min söta men lilla son föddes den 14 januari!....3,5 vecka för tidigt. Utan någon som helst förvarning dagarna innan. Vattnet gick och 20 timmar senare kom han! Jag är fortfarande väldigt chockad liksom de om kring mig... Så nu myser vi för fullt. Otrolig känsla!!
    Kram på er och kämpa på!

• Vanillie

kuddigt: nämen vad är detta! Tjuvstartade ni?? Grattis! Vad härligt att allt är bra och att lille sonen är ute! Blir såå avis nu!

Gick förlossningen bra annars? Var det en häftig upplevelser? Åh vad jag längtar nu!!

Grattis igen!!

***Snart är det dax***
  • Semlan10

Grattis Kuddigt! Förstår att det blir lite chockartat när det är tidigt och utan förvarning, men så härligt att allt gick bra Läste högt för sambon, han fick lite panik för det där med ingen förvarning, hi hi hi...

MissLillis, så trevligt att få en massa prylar. Det har vi också, från min bror - häromveckan kom en ny laddning med lite större kläder men vi får inte plats med mer i byrån nu Så de får stå i en kasse i garderoben tills mini har växt ur de mindre storlekarna.

Jag har tid hos frisören den 26, så jag hoppas nästan att mini väntar med sin entré till efter det för håret är verkligen risigt nu! Känner inget särskilt än men man vet ju aldrig...

• syssling

Kuddigt: GRATTIS till sonen!!

Hamnade ni något på neo? Låter ändå som att allt gått bra eftersom ni redan är hemma. Hur stor/liten är han?

Vårt Lillpyre växer och på tisdag är han 2 månader, väger 2680 g. De senaste dagarna har han varit jätteduktig med amningen. Men han har fortfarande matsonden kvar och kommer nog ha den ett tag till.

• MissLillis

Grattis Kuddigt till bebiskillen, vad skönt att ni redan fått komma hem.

Syssling, vad bra att han växer och orkar mer.

Idag har jag haft pysseldag. Insåg att kläderna jag fått hade även små sällskapsdjur (pälsänglar.....) med sig. Så idag har jag skakat alla kläder och tvättat 3 fulla tvättmaskiner i 60 grader och tumlat, så nu hoppas jag de är borta. Insåg i alla fall att vi lär inte behöva köpa några fler kläder första året {#lang_emotions_smile}. Eller rättare sagt nu behöver jag inte köpa några baskläder utan bara om jag hittar kläder "Harry inte kan leva utan"............
    Sedan har jag bakat bullar, blev få men monsterbullar {#lang_emotions_surprised}. Och även gjort köttfärssås för att frysa in.

• Fru Lycklig

Kuddigt: Stort grattis! Åh, vad spännande! Skönt att allt gått bra! Blir också avundsjuk att ni fått träffa er lille. Vi längtar sååååå mkt just nu att den ska komma.

Syssling: Skönt att er lille också växer och mår bra. SKönt att vara hemma?

Själv har man 14 dagar kvar till bf idag... Längtar i massor. Känner mig redo nu, vill att den ska komma. Tänkt om man går över tiden med 14 dagar, då har man 1 månad kvar innan man får träffa den lill*... hur ska man stå ut

Septemberängel: Har du hittat Bf listan? Är det samma som medlemslistan? Om du inte hittat den kan jag försöka länka den.

Svar på tråden Forts. VI som plussade efter ivf i Maj/Juni Del 3