• Fru Orange

Forts. VI som plussade efter ivf i Maj/Juni Del 3

sol: Det är gravidförvirringen

(¯`°?.¸♥Nu vågar jag börja hoppas på allvar♥¸.?°´¯)
  • Fru Orange

Har haft extremt mycket molvärk de sista två dagarna och väldigt mycket sammandragningar i drygt en vecka, men det är ju så - kroppen ska förbereda sig fastän jag har en hel månad kvar .

• Fru Orange

Miss Lillis: Hoppas svullnaden är bättre imorgon . Glöm inte att ligga högt med fötterna, gärna fotpall vid datorn och så.

Nu har jag klippt mig, tog av ett par dm så nu ser jag anständig ut igen, räknade ut att jag inte har klippt mig sedan början på februari i fjol så det var nog dags nu . Har ett ganska lättskött hår med en hel del självfall så även om det skulle bli lite snedklippt så är det inget som syns {#lang_emotions_dreamer}... Hihi! Maken blev orolig när han såg den första tofsen jag klippte bort men verkar inte alltför missnöjd nu, han säger att jag blev riktigt fin .

• Fru Orange

sol: Spännande med namnstatistiken, då länkar du ut den så jag också hittar de . Annars glömmer jag säkert att kolla .
    Idag har vi exakt 28 dagar kvar, alltså fyra veckor på pricken - och vilken dag som helst är vaggan färdig så då ska jag bädda och fota så ska ni få se på den nya Noaks ark , E.T. kommer att kunna ha den länge {#lang_emotions_tongue_out}.

• Fru Orange

Miss Lillis: Kul att ni fick/fick låna alla dessa saker , man blir glad när det finns folk som bryr sig det där lilla extra och lite besviken på sina egna kompisar som inte kan hjälpa alls .

Vanillie: Jag gissar att du inte kommer att bli så avundsjuk, i alla fall inte pga att vaggan är söt - det är en mastodontvagga men den blir fin och E.T. kommer att sova gott i den.

• Fru Orange

Kuddigt: Grattis till er lille ! Låter som allt gått bra eftersom ni redan är hemma !!!

• Fru Orange

Var hos BM idag och hon gjorde gyn-undersökning men där hade det inte hänt något än och alla värden var bra .

Nu har jag lagt in vaggan på bild i galleriet under övrigt, den är bäddad och klar med mobil och nalle .
    Om jag skulle missat att lägga till någon i adressboken så hojta bara till så ska jag släppan in dig .

Fröken Lycklig: När jag fick min äldsta son kom han på dagen, däremot gick jag över fyra dagar med den andre pojken. Min mamma fick mig åtta dagar för tidigt ...

• Fru Orange

Fröken Lycklig: Nu har du fritt tillträde !
    Som jag förstår det så gör man det och det stod i veckobrevet från Babycenter att denna vecka gör BM troligtvis en gynundersökning. Så jag gissar att de kollar hur livmodertappen ser ut och om det har börjat hända något.

Tack för era snälla ord , tycker också att den är jättefin - maken är som vanligt mer självkritisk men jag tycker att han har varit duktig {#lang_emotions_laughing}

• Fru Orange

Japp, först kollade hon livmodertappen och sen kände hon och hon kunde flytta på huvudet där inifrån , det kändes när hon lyfte det lite {#lang_emotions_tongue_out}...

Länkar Babycenters sida om vecka 36 (eller 37 för den som räknar så):
    http://se.babycenter.com/pregnancy/fetaldevelopment/36weeks/

Jag tycker att det är jättemärkligt att man har så olika på alla MVC - det är ju samma sak med det här att kolla socker och HB och det...

• Fru Orange

Är det bara jag och maken förresten som har fått skriv-rutan längst upp så att den halvvägs täcker TS? Helskumt - det är bara i den här tråden också

Svar på tråden Forts. VI som plussade efter ivf i Maj/Juni Del 3