Inlägg från: saris 83 |Visa alla inlägg
  • saris 83

LCHF

Kikar in, har ätit LCHF i tre månader nu och gått ner 8 kg :)
    Igår åt jag:

Äggröra på två ägg och grädde, lite julskinka och kaffe med mjölk

Kycklingfilé med wokgrönsaker och bea

7-8 paranötter, två ost/skinkrullar med smör, kaffe med mjölk

turkisk yougurt med skivad banan och grädde

Märker att jag blir mätt på mindre mängd mat nuförtiden :)

• saris 83
    frökenskabb skrev 2010-01-07 13:38:02 följande:
    Hoppas det smakar!Mår fortfarande illa av tanken på den där pannkakan... Tur att smaken är som baken
    Ja den var ingen höjdare första gången jag åt den. Nu när jag gör den har jag inte i någon ost och då blir det mycket godare.
    Godingen Lucas 080424
  • saris 83
    Karo Lina skrev 2010-01-07 23:10:56 följande:
    Hej hej! Ikväll åt jag kycklingsallad med flera sorters ostar och fet dressing till middag. Är det ok mat så länge ingen av grönsakerna innehåller mer än 5% carbs? Jag tycker att det verkar som att folk undivker grönsaker och jag äter väldigt mycket grönsaker så jag blir lite orolig att jag missuppfattat det hela. Ni pratar en del om strikt LCHF, vad är det exakt? Hur strikt ska man vara för att gå ner så fort som möjligt?
    Jag brukar också äta en del sallad och grönsaker men undviker typ tomat,paprika och majs. Jag äter mycket vitkål, broccoli, blomkål, morötter och vanlig grönsallad.

Jag har inte varit "strikt" utan ätit en "halvförbjudna" saker ganska ofta och mycket som tex hallon, banan, morötter och en del färdigsåser med många E-ämnen (men låg kh), oxh mycket mjölkprodukter.

För vissa funkar det att göra så (har gjort för mig) men andra är känsliga för tex mjölkprodukter och kör strikt LCHF med nästan inga mjölkprodukter ch dricker tex äggmjölk.

Vet inte om du blev klokare av mitt något röriga inlägg ;)
    Godingen Lucas 080424
  • saris 83
    Matillin skrev 2010-01-08 09:01:13 följande:
    Har du ändå gått ner mycket i vikt?Är paprika jättedåligt att äta, för det är ju en ovan mark odlad grönsak precis som tomater?Hade tänkt göra köttfärsfyllda paprikor i ugn till lunch idag
    Såg att någon skrivit om paprika redan så jag hoppar det :)
    Jag har gått ner 9 kg på tre månader och det tycker jag är bra eftersom jag "fuskar" lite :)
    Godingen Lucas 080424
  • saris 83

Mmmm, har ägg o bacon muffins i ugnen nu, ser supergott ut :)

Godingen Lucas 080424
  • saris 83
    saris 83 skrev 2010-01-11 19:51:29 följande:
    Mmmm, har ägg o bacon muffins i ugnen nu, ser supergott ut :)
    Skulle ju lägga in ett tack också eftersom jag hittade receptet här i tråden :)
    Kommer inte ihåg vem det var..
    Godingen Lucas 080424
  • saris 83

Har precis avnjutit "kycklinggrytan" från Airams kokbok, så nu är jag mätt :)

Godingen Lucas 080424
  • saris 83

använder man inte såna där äggrullar till smörgåstårtor? har för mig att jag hört det nån gång {#lang_emotions_laughing}

Godingen Lucas 080424
  • saris 83

Tråkig dag och ett ekande tomt kylskåp...
    lunchen bestod av 2 smörgåsrån med mycket Bregott, ost och salami + lite keso med grädde och kokos.

Har ätit LCHf i snart fyra månader men har den senaste veckan känt mig yr och dålig i magen, inget matsug heller? Någon som känner igen sig? Har inte haft några problem alls förut utan tvärtom mått kanon hela tiden...
    Funderar på om det är för att jag börjat träna ordentligt igen och har kört slut på min stackars kropp ;)
    Nu blir det en paus i träningen fram tills onsdag så får jag se om det känns bättre. Kanske får ta det lugnare på träningen än förut?

Godingen Lucas 080424
  • saris 83
    Pippil8 skrev 2010-01-18 21:34:32 följande:
    Hej, ny här, hoppas jag får hänga på Jag planerar att börja med lchf på torsdag, ser ivrigt fram emot det och börjar planera nu. Jag har nog bestämt mig för att till frukost (som jag äter på jobbet vid skrivbordet) prova en blandning av arlas meze yoghurt, creme fraiche, lite nötter, kokos och kryddor. Ska bli spännande att se om det ens är ätbart Nu till min fråga - jag äter lunch rätt tidigt och brukar därför hinna bli väääldigt hungrig innan jag åker hem. Är orolig att jag trots mina kommande mättande luncher kommer vara hungrig på eftermiddagen. Vad kan man då ha som mellis? På min arbetsplats har jag enkelt tillgång till en rätt liten kyl och en kaffemaskin. Det är lite knepigare med mikro och bestick/redskap så helst skulle jag vilja hitta mellis som inte kräver det. Vad kan man hitta på då? Ta med kokta ägg och lägga i kylen låter inte jättespännande. Kan man blanda dem med något och äta kalla? Vad mer? Vad äter ni till mellis? Eller klarar ni er utan? caradan - som du märker är jag absolut ingen expert, men rent spontant så tycker jag det låter som du fått i dig lite lite fett?

Jag äter lunch tidigt (vid tolv) då står jag mig länge men vid fyra när jag har en liten rast brukar jag äta paranötter, 6 st kanske, ost/skink rullar eller Briebitar. Då står jag mig tills kvällsmålet vid åtta. Jag känner mig alltid mätt och belåten {#lang_emotions_smile}
    Godingen Lucas 080424
Svar på tråden LCHF