Inlägg från: saris 83 |Visa alla inlägg
  • saris 83

LCHF

Hm ett helt tokigt inlägg blev det visst. Sorry

Ville bara skriva mina mellanmål som är ca 6 paranötter, ost/skinkrullar, brieostbitar och kaffe.

Jag äter frukost, lunch, mellanmål, kvällsmål med ca 4h mellanrum och är alltid mätt och belåten :)

Godingen Lucas 080424
  • saris 83
    Cam82 skrev 2010-01-19 13:21:00 följande:
    Hur länge har du hållit på med lchf? hur mycket har du gått ner? =) nyfiken
    Jag har hållt på i fyra månader och gått ner 9 kg. Men jag har inte kört strikt hela tiden och äter mycket mjölkprodukter men jag är nöjd :)
    Godingen Lucas 080424
  • saris 83
    LummePrinsessan skrev 2010-01-19 13:55:08 följande:
    Har någons hy försämrats? Min hy har blivit sämre, men det kanske blir bättre sen? -hoppas-
    Jag upplever att hy och hår mår bättre, även naglarna känns starkare
    Godingen Lucas 080424
  • saris 83

Har idag ätit och kommer att äta:

frukost: äggröra på ett ägg och 2 msk grädde, ett halvt paket bacon och ett STORT glas kaffe med mjölk

lunch: wraps på 2 ägg och 2 msk grädde med tonfiskröra gjord av en burk tonfisk, creme fraiche och lite majonäs.

mellanmål: 6-7 paranötter, 1 Babybellost och ett par skivor skinka med smör + te

mellanmål innan träning: banan

kvällsmål: 2 ägg med smör, ett par skivor salami

Godingen Lucas 080424
  • saris 83
    Flapper skrev 2010-01-22 08:36:30 följande:
    En fråga... Ni som har pysslat med detta ett tag nu: Hur gör ni vid restaurangbesök, fika ute med kompisar, lunch ute med arbetskamraterna osv?
    Vid restaurangbesök så har vi oftast ätit på ställen med lunchbuffe, vilket gör det jättelätt att plocka ihop det man kan äta. Nån gång fuskade jag och tog soppa, förmodligen redd med mjöl för jag fick ont i magen.
    När jag fikar är det inga problem, oftast en latte eller en kaffe med mjölk och en mörk chokladbit till (brukar finnas på de flesta fik numera)
    Jag tycker att det oftast går att anpassa maten efter behov.
    Ofta kan man be om en sallad till köttet/fisken istället för potatis/strips eller vad det nu kan va man bjuds. Det har jag gjort när vi varit ute och ätit på kvällarna.

Till och med pizza äter jag (men inte botten), min sambo tycker jag är helknäpp som äter pålägget och pizzasallad med vitlökssås {#lang_emotions_laughing}
    Godingen Lucas 080424
  • saris 83
    jagäraf skrev 2010-01-22 16:04:24 följande:
    Ikväll ska jag festa på nåt som jag tycker är supergott! Keso á la Malta. Inte helt lchf-riktigt kanske men men.Man tar en halv liten burk keso. Sen vispar man ca 1 dl grädde och en knivsudd vaniljsocker. Sen blandar man keson och den vispade grädden med 1/2 - 1 apelsin skuren i småbitar. Kyler den gärna en stund. Smakar som ris á la Malta/apelsinris.
    Åh det är så gott :)
    Jag använder vaniljpulver ist, supergott också i TY
    Godingen Lucas 080424
  • saris 83

Jag köpte på Hemköp, en liten brun förpackning vid bakprodukterna. Kostade typ 49 kr, men det är superdrygt :)

Godingen Lucas 080424
  • saris 83
    Cam82 skrev 2010-01-22 19:18:59 följande:
    Är det ingen som vill svara ?
    Hm, jag gick ner 3.5 kg! första veckan, sedan ligger jag på 0,5kg i snitt i veckan ungefär. Vissa veckor ett par kg andra ligger jag helt still.
    Men det är nog lite olika, beroende på hur strikt man är och vad man har för utgångsläge.
    Godingen Lucas 080424
  • saris 83
    En Liten Blå skrev 2010-01-22 19:25:30 följande:
    joo.. kan svara hur det var för mig... jag började viktnedgången med en vecka icke LCHF, körde den vanliga fettsnåla dietvarianten och gick ner ett par kilo, sadlade genast om till LCHF och sen har jag gått ner ett kilo då och då, stått still en månad eller så och sedan rasat två-tre kilo då och då.. så ingen regelbunden minskning utan mer smygande.. Fastare kropp ja.. det kände jag i somras, även fast  jag hade massa övervikt var kroppen fast och skön på nåt sätt.. nu är den inte lika fast och skön, men klart slankare. Fler vars bröst verkar bli större? Mina känns enorma, och de var inte i närheten av små från början heller.. eller är det för att kulmagen försvunnit som de står ut mer? Lyckligtvis verkar de inte tendera att vilja hänga med öronen utan har behållit formen...
    Det färsta jag märkte var att magen försvann, var så härligt att slippa handtagen som vällde över byxorna :)
    Jag har inte upplevt brösten större men de ser bättre ut eftersom magen och fettvalken under dem har försvunnit.
    Godingen Lucas 080424
  • saris 83

Står på jobbet nu och börjar bli sååå hungrig, längtar till lunchen. Blev en tidigare frukost idag och det var inte kroppen van. Äggröra på tre ägg och grädde + en stor kaffe, trodde jag skulle stå mig längre...

Men snart blir det lunch och god fläskpannkaka :)
    Om det bara kom lite kunder också så att tiden gick fortare...

Godingen Lucas 080424
  • saris 83
    Sagalin skrev 2010-01-27 13:15:37 följande:
    Om man inte äter c-vitamin som kosttillskott, vilken födokälla är då bäst?Jag märker när jag äter väldigt strikt att mitt tandkött blir lite konstigt, vill inte får skörbjugg.
    vitkål, broccoli och blomkål är bra
    Godingen Lucas 080424
  • saris 83
    USB skrev 2010-01-27 13:32:16 följande:
    Får jag fråga vad ni äter? Jag känner mig alldeles vilsen. Åt två stekta ågg till frukost och några ostskivor till. Lunchen bestod av en omelett och ett halvt paket bacon. Till kvällen tänkte jag göra blomkålsmos och kotlett och lite beasås till.Känns som att det här kommer att bli enformigt.Får man äta wokgrönsaker?
    Jag äter bara ett mål lagad mat om dagen (lunchen) Jag letar efter nya recept på nätet och gör en del ur lchf kokboken av Dr dahlqvist och Airam. Jag upplever att jag varierar min mat mer nu.
    Jag brukar äta wokgrönsaker, men det är lite mer än 5g/100g kolhydrater i det men helt överkomligt tycker jag.
    Älskar att äta lax med wokgrönsaker och cf eller kycklingfile, wok och beasås :)
    Godingen Lucas 080424
Svar på tråden LCHF