Inlägg från: cindorella |Visa alla inlägg
  • cindorella

LCHF

Hej! Jag tänkte jag hoppar in här om det är okej :) Jag är inne på min fjärde dag med lchf och har faktiskt redan tappat ca ett kilo! Antar att det bara är vattenvikt men ändå, det känns jätte häftigt att stå på vågen och se en siffra som man inte sett på jättelänge!

Har länge nu stått på 73-74 kilo (till mina 166 cm) och imorse stog vågen på 72,1 !! :) Vill ner till minst 65 men kommer bli överlycklig den dag jag hamnar under 70, och den dagen verkar ju inte så långt bort nu måste jag säga!! :D

• cindorella

HEJ IGEN! Jag kunde bara inte låta bli att ställa mig på vågen igen imorse, och först tänkte jag jaaha som jag trodde (kände mig pluffsig) fyra hekto upp men neeej det var tre hekto ner! Vågen stog på 71,8!!! (igår var det ju 72,1) Herregud det här funkar ju verkligen. 71 har inte vågen stått på länge länge!! ååh jag är så peppad asså! Det har inte ens varit svårt!

Alltså: startvikt: 73-74
    på femte dagen av LCHF är jag på 71,8! :)

Men idag.. Idag kommer det riktiga prövningen, ska på julbord.. Nu jävlar gäller det att hålla tassarna undan kolhydraterna. Min favvo janssons och julmusten sen. tror ni jag klarar det? :) Jag tror jag tar en liten matsked av janssons bara, sen kan kan jag festa på äggen,laxen,prinskorvarna osv, mmm :)

• cindorella
    frökenskabb skrev 2009-12-19 12:44:45 följande:
    Jag tänkte göra Airams Chokladcheesecake som finns i Dahlqvists kokbok. Har hört att den är väldigt god!
    Vet du om man kan hitta det där receptet på internet någonstans? googla osv men hitta inte! Verkar ju jättebra och gott! Jag hade, innan jag börja dieten, planerat att göra Lailas (tv4)christmas cupcakes men det kan jag ju inte äta nu! Men familjen vill nog fortfarande ha dom, jag står för godsakerna iår ironiskt nog.. Får väl göra dom ändå och cheesecaken till mig :) Kanske smakar en halv cupcake!
  • cindorella

Måste bara tipsa om ett recept jag hitta! Till julbordet! Min favorit är janssons frestelse och det känns lite tråkigt att inte få äta det iår men nu hitta jag ett jättebra alternativ - blomkåls janssons! Det tänker iaf jag prova på och ta med till julaftons middagen hos mamma! :)

kolhydrater.ifokus.se/Articles/Read.aspx&GroupType=Se.iFokus.Community.Board.ForumGroup

• cindorella

ååh Tack för receptet frökenskabb!! :) Det får bli mitt godis på julafton iår :)

• cindorella
    frökenskabb skrev 2009-12-20 12:30:56 följande:
    Ps!-3kg på två veckor!
    Grattis!! Visst är det härligt att det funkar? :)
  • cindorella
    Cam82 skrev 2009-12-20 14:22:29 följande:
    -0,5 kg sedan i onsdags känns som en bra början, jag väger nu 69,9 och är 160cm, hur långa är ni andra samt hur mycket väger ni? Jag har som mål att väga 60kg, vad har ni andra för mål?
    Jag väger nu ca 72 kilo och är 166 lång. Jag har redan på några dagar nu gått ner ca två kilo och mitt mål är iallafall 65, men skulle gärna ner till 60-62 som jag vägde för några år sen.
  • cindorella
    musli skrev 2009-12-21 20:47:52 följande:
    Jag väger mig inte men har minskat 7 cm i midjan på 1½ vecka. Slutade väga mig för många år sen eftersom muskler väger mer än fett och jag tränade ganska hårt på den tiden. Så nu mäter jag mig bara!!! 
    WOW! 7 cm är ju massor på sån liten tid! Grattis! Jag har än så länge inte förlorat en enda cm efter att hållt på ca en vecka, men 2 kilo vattenvikt är borta iaf! :) Men skulle ju vara kul med några cm minus också!
  • cindorella
    Cam82 skrev 2009-12-22 22:50:10 följande:
    Kan inte ni skriva ungefär hur ni äter på en dag? detta har jag ätit idag.Frukost: fil med kanel, 2st ägg med majonäs och nån ostskiva, kaffe med grädde.Lunch: 2st biffar och ett glas mjölk(det hanns inte annat idag)Middag: Tjälknöl med sallad, brunsås och fetaost+kesoFika under dagen: Kaffe med grädde(kanske 4stkoppar) lite jordgubbar med grädde, en skinkskiva, lite sylta+ lite brieost och lite vanli ost med keso.Är detta alldeles för mycket? det kändes så när jag skrev ner det.Ge mig tips och råd ärni snälla.
    Ungefär såhär kan en dag se ut hos mig :)

Frukost: Äggröra på grädde eller 2 stekta ägg med bacon
    Lunch: Rester från gårdagen, tex tacogratäng
    Middag: En köttbit med massa vitlökssmör och blomkålsmos till eller bara kanske kokt broccoli.

Mellanmål orkar jag oftast inte för jag är mätt hela tiden, men nån dag har det slunkit ner några ostrullar med smör eller lite keso med grädde och hallon.
    Igår var jag hos en vän och det bjöds på glögg och massa gott som lussebullar osv, jag tog EN liten pepparkaka och lite glögg.

Och btw, imorse stog vågen på så mkt som ett halvt kilo ner från gårdagen, är nu nere på 71,1 !! Alltså ca tre kilo minus nu på strax över en vecka!! :)
  • cindorella
    PINK666 skrev 2009-12-27 08:30:46 följande:
    usch har sockerbombat kroppen under julen, måste ta tag i allt o köra igång igen.. gått upp 2,5 kg :/
    Ja fy tusan, samma här! Eller ja, jag tyckte fan jag var duktig och höll mig undan kolhydraterna på julbordet men liiite lite blev det ju, sen blev det fest på juldagenoch några goda drinkar slank ner och sen var man lite bakis och tog några chokladbitar ur paradisasken och swish så hade man gått upp 2 kilo! ååååh suck, det som gick såå bra! Men idag blir det nystart! Nu kör jag stenhårt igen!

Hur har det gått för alla er andra över julen?
Svar på tråden LCHF