Inlägg från: curiosa |Visa alla inlägg
  • curiosa

LCHF

Jahopp denna dieten har jag inte testat ännu och den verkar klart uppskattad och det verkar som man slipper gå hungrig så man kanske skulle testa.

Är det egentligen "bara" att ta bort så mkt av kolhydraterna som möjligt? (typ bröd, potatis, pasta och ris) och äta fett och protein istället??

Har försökt att googla men hittar inget vettigt där det verkligen beskrivs vad och hur man gör.

• curiosa

Tilläggs fråga:
    kommer man inte upp i väldigt många kcal om dagen då man mest äter fett?
    Eller är det inget att bry sig om i denna dieten?

• curiosa

Ny här

Och imorgon börjar jag mitt nya liv och lever efter lchf.
    Har gått på svält diet i två veckor men det håller inte att va hungrig hela tiden.
    Så nu tänkte jag att jag skulle testa detta istället.
    Det som hållt mig tillbax har varit att det inte funnits några mackor. Men efter att i veckan läst om nötbröd och oopsis så tänkte jag köra.

Nötbrödet är klart och ligger på kylning och 6 st oopsis ligger i ugnen (de ser häligt höga och goda ut)

Hoppas på att detta skall vara nått för mig så att jag kan gå ner de kg som jag känner att jag behöver bli av med.

• curiosa

Första dagen idag och jag undrar om någon kan koll vad jag ätit och söga bu eller bä om det?

6,30: 1 kvarts bit nötbröd
    9,00: 2 oopsis med ost och gurka, 2 dl grekiskyoghurt med ett par hallon
    12,00: Korvstroganoff (kycklingkorv) 4 rullar ost, 1ägg
    15,30: 1/2 oopsi med philadelphia ost
    18,00: 2 nöt/kruskakil pannkakor med grädde, ca 50g koktskinka. Provsmakat på morgondagens mat (blomkålmos och bratwurst)

Hur ser det ut????

• curiosa

Huvudvärk och fruktansvärt ont i magen och bara dag två.
    Svullen och mådde mkt bättre på kaloriräknar kost.
    Kanske skall kännas så??
    Men det känns inte alls bra.

• curiosa
    LummePrinsessan skrev 2010-01-19 20:53:22 följande:
    Jag ahr förskt att äta efter vad jag skall, missade dock igår att bönor inte var helt ok men det handlade om ca 0,5 dl så det var inga mängder.

Hungrig är jag oxå hela tiden, men jag hänger i.
  • curiosa
    Kenzie skrev 2010-01-19 21:04:01 följande:
    Du måste låta kroppen vänja sig vid den nya kosten och framför allt låta den avgiftas från kolhydraterna. På dag två är du antagligen inte ens inne i ketos så ha tålamod
    Nej jag har förstått det men ingen höjdare med huvudvärk och sådana magsmärtor att man inte kan arbeta....men jag hoppas att det är värt det.

Hungrig hela tiden och ganska sötsugen.
  • curiosa
    NoMercy skrev 2010-01-19 21:43:16 följande:
    MKT VATTEN så här i början. Var sitter magsmärtorna? Har du ont hela tiden eller kommer det i intervaller? Skriv gärna ner vad du har ätit, det kan vara till hjälp om vi ska föröska se om du gör nåt "fel".
    Då ska vi se, idag har jag ätit:

07,00: Yoghurt, turkisk med ett par hallon
    09,00: 1 nötpanka med grädde
              1 oopsi med ost och gurka
    12,00: Bratwurst med blomkålsmos (grädde och smör)
              1 Nötpannkaka med grädde
    16,00: Lite rökt makrill, någon skiva skinka, yoghurt (lätt mild, som var kvar) med     lite kokos i.
    19,00: Skinkrullar med brieost i, makrill
    22,00: Turkisk yoghurt med grädde

Fortfarande sugen på nått.....
  • curiosa
    jagäraf skrev 2010-01-19 21:53:59 följande:
    Jag fick jätteont i magen efter någon vecka när jag började med lchf. På ena sidan. Blev liggande ett par dagar. Det var förmodligen gallan som fick spader. När man äter fett så börjar gallan arbeta ordentligt vilken den inte gjort när man undvikit fett. Och då kan t ex små gallstenar behöva ta sig ut vilket kan orsaka smärta om jag förstått saken rätt. Jag mådde också rejält illa första tiden.
    Usch det låter inget vidare men änså länge härdar jag ut, mkt roligare att äta än att göra som jag gjort några veckor innan.
  • curiosa
    LummePrinsessan skrev 2010-01-19 21:21:15 följande:
    Yoghurt äter jag varje dag, älskar den turkiska med grädde i
    Men skall testa att ta i linfrön, eller kanske ännu bättre med rena linfrön som legat i vatten övernatten så att det braiga slemmet bildats??

Skall kolla efter kokosfett och magnesium tabletter på hälsokosten imorgon, kanske kan hjälpa till.
Svar på tråden LCHF