-
Äter du strikt med 0 kolhydrater eller har du nått i?jagäraf skrev 2010-01-19 22:09:39 följande:Jag har ätit lchf-kost sedan mitten av januari förra året, alltså exakt ett år. Förutom veckorna i början har jag mått som en prinsessa! Om jag någon gång fuskar och äter lite bröd eller likn blir jag så gasig som jag alltid varit tidigare men inte ens visste om att jag var. Spänd i magen och som sagt supergasig. Så jag kommer att fortsätta. -
Min frukost bestående av omelett (med grädde i) ett paket bacon, några champinjoner samt en rejäl klick majonäs måste ju vara en ypperlig frukost??
Gott var det iallafall .-D -
Jag brukar klara av kål och broccoli i vanliga fall så det tror jag inte är boven. Dock så äter jag det inte lika ofta som nu, så det kan ju vara så ändå.Sagalin skrev 2010-01-20 05:50:32 följande:Jag får lätt ont i magen om jag äter broccoli och blomkål, jag klarar bara av en mindre mängd annars får jag jätteont. Jag tycker det ser ok ut, kanske lite för mycket yoghurt. Byt ut frukostyoghurten till kokta ägg mosade med smör. Mjölkprodukter förrutom smör innehåller mjölksocker som lätt kan trigga igång ett sug efter mat.
Denna diet är väl egentligen inte optimal för mig då jag har svårt för både ägg och rent smör.
Men jag har gjort persiljesmör nu och det tycker jag om. -
Dag 3.
Dagens mat:
Frukosten bestod av: Omelett (två ägg) 120 g bacon, 4 champinjoner, en stor klick majonäs.
Mellanmål: skinkrullar med brieost, babybel
Mellanmål 2: macademiannötter, turkisk yoghurt med grädde och några hallon
Middag: Getostfyllda nötfärsbiffar, tomat, gurka, purjolök, persiljesmör (iväntan på middagen åt jag två skinrullar med brie)
Blev ganska mkt ändå på en dag. Men har inte vart hungrig alls utan bara sugen.
Ganska jobbig huvudvärk hela dagen, lite dimmig känner jag mig, svag i benen. -
TackOgift Fru skrev 2010-01-20 19:39:08 följande:Låter som du hamnat i ketos. Chock för kroppen, men bara positivt. Blir snart bättre! *pepp*
Ja det är ingen höjdare. Så uppsvälld jag är oxå gör ju inte saken bättre men som alla säger, det blir bättre. -
Dom laxburgarna köpte jag igår oxå. 49:- på Willys.Ogift Fru skrev 2010-01-20 19:22:30 följande:Här har vi haft främmat idag. Mor o far som oxå äter LCHF. Eller ja, mamma äter jämt och pappa äter när det är nåt som är gott. Köpte semlor till barnen, morfar och sambon och jag och mor åt Brie och en oerhört god salami. Räckte med nån skiva sen var jag inte ens sugen längre. Barnen fick naturligtvis en GIGANTISK godispåse. Jag var faktiskt inte ens sugen, trots att den stått framme hela eftermiddagen. Kändes bra. Idag har jag glufsat i mig: # 2 kokta ägg med Bregott till frukost och massor av kaffe (som vanligt) varav en kopp med en skvätt grädde i. # 2 laxburgare (köpte på Willy´s SKITBILLIGT! rekommenderas!) creme fraishe och lite skirat smör # Brieost, salami, kaffe med grädde # Nu är jag så mätt att jag bara kunde få i mig en kopp te. Nån mer som är teälskare?
Kanske ska ta och testa dom och köpa mer om dom är goda. -
spännade då kanske man skal testa det istället för att hålla på att skicka efter det från hälsokosten.helene306 skrev 2010-01-20 21:29:09 följande:Det påstods det innan men nu har det tydligen kommit fram ny fakta (jag har inte läst men någon här i tråden skrev det) att det silvriga paketet i affären är lika bra som det från hälsokosten. Lullisgirl: Jag har haft kokosfett i kaffe/te om jag har behövt få i mig mer fett. Det ger ingen smak men ger fin läppsmörj Härligt att du mår så bra av denna kost!
Någon som vet nått om detta??? -
213g fett
91g protein
22g kolhydrater
2372 kalorier
Lite för mkt men det är ju som sagt bara tredje dagen. -
Dagens mat:
Frukost: 2 kokta ägg, en skinkrulle med brie
Middag: Bratwurst med blomkålsmos, en massa ost
Em: TY med jätte mkt grädde.
Har vart mätt hela dagen, helt otroligt för jag borde vart hur hungrig som helst. -
Dagens upptäkt!!!!
Mina celluliter (som var groteska) är stort sett borta och jag är bara på dag 5.
Så över lycklig
Sen så har jag kommit fram till att Thaimat var ingen höjdare, magen svullnade och jag fick sitta på toa en bra stund efteråt.
Mat idag:
Frukost: Ett ägg, Ty, grädde och keso blandat
Middag: Thai (grönsaker, kyckling kokosmjölk)
Kväll: Avokado med räkröra (räkor, majonös, dill)
Huvudvärken har vart mycket mindre idag så det går förhoppningsvis åt rätt håll. -
Ska på både restaurang och bio imorgon.
Restaurangen är om där kan jag nog hitta kött och sallad men på bion, vad kan man smaska på där??
Har ni några tips och ideer?? -
Ger upp....
dag 6 idag och jag ger tyvärr redan upp.
Visst har det gett ett stort plus att slippa celuliter men det är det inte värt.
Mår så dåligt, illa mående, svullen mage mm
Så jag kommer att göra någon kombination tänkte jag.
Fortfarande försöka hålla mig från pasta, ris, potais, bröd etc men inte va så strikt med allt annat.
Har gjort en stor sallad, kokat broccoli och har laxburgare till det. Fortfarande lite lchf men utan det värsta fettet då jag mår så illa av det.