• Emmi2

LCHF

Alltså, nu när jag har läst den här tråden så blir jag så peppad så jag hänger på!!!

Har provat gå ner i vikt (handlar om dom sista 4 kg efter senaste grav som var, ehum, tre år sedan) med Cambridge, men det funkar ju inte! Eller, det funkar, men sen går man upp i vikt igen.

Så nu avbryter jag den skiten och har gått och kokat mig några ägg hehe.

En fråga, hur mycket har ni gått ner i vikt, och hur "fort" har det gått? Behöver lite pepp :)

• Emmi2

Har funderat över en annan sak. Matkontot? Märker ni stor skillnad, tänkte om det blir mycket dyrare? Iof kostar ju snabbmat och godis en hel del, och nu "sparar" man ju in på det. Tänkte mig mer vad man kan tänkas behöva lägga ut på mat/månad?

• Emmi2

Intressant att höra att det inte blivit så mkt dyrar. Grädde tex har ju blivit bra mkt billigare än vad det var för några år sedan. 5 dl kostar ju inte så mkt numer. Och handlar man till extrapriser så kommer man nog kanske undan rätt bra.

Men husk osv som ni pratar om, finns det billigt på tex Willys?

• Emmi2

Oj, det är många frågor som dyker upp när man är nybörjare. Har iaf hela frysen full med kött, så svälta lär jag ju inte behöva göra. Är dock van att bara slänga ihop något enkelt av bekvämlighetsskäl när man har småbarn. Mitt matkonto har tidigare mest bestått av mackor till mig själv, och godis. Men nu är det som sagt slut med det. Jobbigt bara innan sötsuget (läs galet starkt begär) gett med sig...

Mitt syfte med att lägga om kosten är, att må fysiskt bättre, men även tappa i vikt. Går man ner i vikt av detta, trots allt fett, om man håller nere det totala kaloriintaget på ca 1300-1500 kcal/dag?

• Emmi2

Pippi8: Jo jag känner igen mig i sötsuget! Det är enormt. Och huvudvärken har jag också. Trodde inte att jag var så fast på socker som jag nog ändå var/är. Sötsuget går ju över, men det är jobbiga dagar dit. Vi får peppa varandra! {#lang_emotions_smile}

• Emmi2

Hihi, verkar som att jag tjatar, men jag undrar också det där med viktnedgång när man bara vill ner några kilon.

Har "pluggat" lite i bla Annika Dahlqvists blogg, och där verkar det ju vara som en hel vetenskap med exakt avvägt hur mkt man ska äta av vad för att gå ner i vikt.

Hur har det funkat för er andra?

• Emmi2

Pippi8: Man kan väl säga att jag är inne på tredje dagen. Började med Cambridge, men insåg direkt att det inte skulle funka. Så jag kör någon slags blandning mellan Cambridge och LCHF. Tänkte köra så ngn vecka och öka antal måltider succesivt för att sen köra fullt LCHF.  Såg att vi har ungefär samma orsak till varför vi vill prova den här metoden {#lang_emotions_smile}

• Emmi2

Ville bara säga att efter tre dagar med detta, trots att jag varvat det med Cambridge så mår jag så mkt bättre. Sötsuget har minskat, känner mig mkt piggare, magen är inte svullen längre.

Känns som att jag gått i en "sockerdimma" jag vet inte hur länge, och nu är den äntligen borta! Har jobbat kväll i kväll, och inte varit så där trött och seg som man brukar. Dom där svackorna man känner strax före fika och middag är helt borta!!!

Om detta håller i sig så skiter jag i hur det går med vikten.

Visst vore ett minus ett plus så att säga, men att må bra väger tyngre hehe (måste vara trött, för jag drar dåliga skämt {#lang_emotions_laughing})

• Emmi2

Nyss hemkommen efter en kväll på psyket {#lang_emotions_laughing} Och nej inte som patient, utan som sjuksyrra, och som anställd.

Inne på min femte dag, och när jag ställde mig på vågen imorse så visade den ett kg mindre! Känns ju lite småkul. Förvånad över hur stor skillnad det kan bli på bara några få dagar, mår redan så mkt bättre!

Och till er alla, bra jobbat! {#lang_emotions_smile}

Svar på tråden LCHF