Inlägg från: Flapper |Visa alla inlägg
  • Flapper

LCHF

Behöver lite hjälp att få koll från er som vet och har ätit rätt längre tid än mig.

För att få en uppfattning om hur jag ska äta på en dag så skulle jag vilja veta i procent hur fördelningen mellan protein, fett och kolhydater.

Alltså:

Fett: X% av det dagliga intaget
    Protein: X% av det dagliga intaget
    Kolhydrater: X% av det dagliga intaget

Hur många kalorier per dag är lämpligt för en kvinna som är 30 år och 170 cm lång?

Finns det någon som vet alternativt vet vart man kan få tag på den informationen? Det vore supersnällt om någon vill hjälpa!

• Flapper
    finskaflikkan skrev 2010-01-21 09:49:13 följande:
    Hej!  Jag har gjort en GBP förra året i juni... Nu har jag stått still i vikten i 2månader.  Tänlkte börja köra med LCHF...  Behöver lite råd&tips då...  Vad får man äta och inte? Hur mkt? Osv..   Tacksam för svar! 
    Hej!

Är också ny...

De här sidorna har varit en bra start för mig: www.kostdoktorn.se/  minmat.net/  lchfrecept.com/ 
  • Flapper
    Kenzie skrev 2010-01-21 10:17:06 följande:
    Fördelningen i energiprocent (alltså inte mängden på tallriken) brukar rekommenderas vara ungefär protein 20 % fett 75 % och kolhydrater 5 %. Det finns inga direkta rekommendationer för hur mycket kalorier man ska få i sig utan man ska äta tills man blir mätt. Mellan 1600 och 2200 brukar jag hamna på.
    Tack!
  • Flapper

Ett förslag . Är det inte bättre med en vikt och måttlista? Inte alltid det syns på vikten att man går åt rätt håll...

• Flapper

En fråga... Ni som har pysslat med detta ett tag nu: Hur gör ni vid restaurangbesök, fika ute med kompisar, lunch ute med arbetskamraterna osv?

• Flapper
    Lullisgirl skrev 2010-01-22 08:41:08 följande:
    Jag har haft en super jobbig natt med en ett-åring som är förkyld. Inte många timmars sömn för mig. Nu är jag så otroligt trött och bara läääääääääääängtar efter en hel chokladkaka. För en snabb fix. Har inget hemma så det gäller att stå emot suget och inte fara till butiken. Var just på en promenad och fick lite luft det hjälpte lite iaf. Tur att svärmor kommer på besök i dag (hon äter oxå LCHF) så hon kan peppa mig att äta rätt.
    Skönt att ha en peppkompis! Jag hoppas på att få med min man på detta. Problemet för hans del är ju ölen. (han är inte alkoholist! )
  • Flapper

Stort tack för svar helene306 och Lullisgirl!!

• Flapper
    jagäraf skrev 2010-01-24 16:15:55 följande:
    Oj, var det så länge sen. Tänk att det inte fick genomslag, då kanske inte nästan hela jordens befolkning varit överviktig nu. Nu har jag varit nere och kollat på de två matvaruaffärer som finns närmast mig och ingen hade vaniljpulver. Trist! Jag köpte också mascarpone som jag tänkte äta med lite blåbär ikväll. Helt okej kolhydratmässigt men jag undrar om det räknas som mjölkprodukt fast man brukar säga ost? Nån som vet?
    Hittade inte heller vaniljpulver i min butik. Vart ska sånt finnas? Någon som vet?
Svar på tråden LCHF