Inlägg från: Flapper |Visa alla inlägg
  • Flapper

LCHF

helene306 skrev 2010-01-25 09:18:31 följande:
    Det ska finnas i välsorterade butiker. Fråga personalen annars, det fick jag göra första gången för jag hittade inte. Glömde äggen i kallvattnet. Fick bara i mig ett, jag vill ha mina kokta ägg varma. Blä vad äckligt dte är med kalla ägg .,.. urk. Det fick bli en Finn crisp med massa Bregott istället
    Jo jag har frågat personalen i flera butiker men ingen har. Får kika lite till helt enkelt...

Kalla ägg är ju jättegott!
  • Flapper
    Jen nifer skrev 2010-01-25 10:49:54 följande:
    Nu har jag läst mig till att dom som kör fakir ofta hoppar över mejeriprodukterna och håller nere kalorierna.. Då skulle ja nog påstå att ja nästan kör fakir. Har inte druckit mjölk, ätit fil lr liknande på hela tiden. Det ända jag använder mig av ibland är mellangrädden till maten lr sås, någon gång ibland fet riven ost. Men som sagt de är ändå minimalt. Jag håller mig nästan alltid till ca 5 kolhydrater om dagen :)
    Förlåt en okunnig men hur får man i sig fett bäst om man inte äter mejeriprodukter?
  • Flapper
    jagäraf skrev 2010-01-25 14:37:01 följande:
    Smör är ju mejeriprodukt men gissar att hon som skrev det här menade det som man brukar kalla mjölkprodukter? Alltså mjölk, fil, grädde osv.
    Lite det jag menar... är ju i princip bara kött som inte är mjölkprodukter nästan. Men då räknar man kanske inte med smör och ost tex?
  • Flapper

Måste fråga, ni som använder cocosfett, vad har ni det till annat än i kaffe/te?

• Flapper
    Flapper skrev 2010-01-26 13:17:21 följande:
    Måste fråga, ni som använder cocosfett, vad har ni det till annat än i kaffe/te?
    Ingen som vill avslöja?
  • Flapper
    helene306 skrev 2010-01-26 16:26:36 följande:
    Jag har aldrig provat det till annat faktiskt. Jag ar funderat på att ha i matlagning men det har aldrig blivit av.
    Klurigt... Ska googla lite tror jag...
  • Flapper
    frökenskabb skrev 2010-01-28 10:50:59 följande:
    Jaha, hade vi en mat/meny tråd redan , jaja nu har vi två! hänger inte med riktigt!
    Tack tack! Fast den ena är ju lite mer dagsupplägget och den andra med recept. Så båda behövs ju!
  • Flapper
    USB skrev 2010-01-29 09:01:59 följande:
    Vet ni, jag är alldeles chockad. På tre dagar har jag gått ner 2,2kg och det otroligaste av allt: minskat 8 cm i midjan!! Hur sjutton går det till? Misstänker själv att det är vätska som försvunnit men det känns så otroligt skönt! Förut har jag bantat med cambridge och det har också gått väldigt lätt men tyvärr har jag gått upp allting och lite till. Tänk att man kan äta gott och ändå gå ner! Helt otroligt! Nu är maken överbevisad. Hoppas bara att det håller i sig så jag inte börjar öka istället!
    Samma här! Helt galet!
  • Flapper

Ts - länken till viktråden verkar inte funka. Jag hamnar här igen när jag klickar på den. Vill du göra ett nytt försök snälla?

• Flapper
    USB skrev 2010-01-29 09:19:49 följande:
    Nä jag tycker att det gått sjukt lätt! Inget sötsug överhuvudtaget. Det enda jag skulle vilja ha är frukt men det suget kanske också försvinner så småningom. Det som är lite störande är det äckliga smaken i munnen. Vad gör ni andra som besväras av det åt den?
    Står ut... Jag vet inte faktiskt. Någon som har tips?
  • Flapper

Någon som kan länka till viktråden? Den i ts:n är fel.

• Flapper

Glöm inte att skriva i menytråden som det är länkat till i ts! Det är toppen att så tips av er andra!

Någon som kan länka till vikttråden förresten?

• Flapper

Kan någon snälla länka till vikttråden då den i ts inte funkar?

• Flapper
    sara1981 skrev 2010-02-14 14:50:15 följande:
    Finns det en vikttråd? Jättemånga har frågat efter den, men ingen verkar veta vart den är?
    Hmm knasigt... Kanske dags att starta en sån då? Jag fixar och hoppas att ts lägger till den i trådstarten...
  • Flapper

Jag är såååå hård i magen!! Vad gör man åt det nu när man inte kan slänga i sig katrinplommon? Hur håller jag magen i trim i framtiden? Några tips?

• Flapper
    Tiger Af Lilja skrev 2010-02-24 16:07:19 följande:
    Flapper: Linfrön har en lätt laxerande effekt!
    Tack!
  • Flapper

Någon som har lite tips på vad man kan äta för snacks. Jag har ju blivit av med mitt sötsug men att äta lite chips framför tv:n lockar fortfarande. Vad kan jag äta istället? Det behöver ki inte likna chips men något gott är ju trevligt att käka när de andra ger sig på den stora skålen...

Svar på tråden LCHF