Inlägg från: sara1981 |Visa alla inlägg
  • sara1981

LCHF

helene306 skrev 2010-01-04 12:22:25 följande:
    Jag brukar också köra äggmjölk till frukost men jag har en tepåse i som får dra i vattnet först. Jag brukar ha i kokosfett men idag var jag visst för snål med fettet för jag är hungrig!
    Först tyckte jag det lät så fruktansvärt äckligt med äggmjölk, så det tog nästan 2 månader innan jag vågade prova!

Men det är perfekt för mig som inte är någon frukostmänniska. Går fort, känns inte så matigt och man håller sig mätt länge..
    Amilia 2006 Max 2008
  • sara1981
    Zaarah skrev 2010-01-06 07:05:39 följande:
    Ja åt oxå ganska mkt i början nu äter ja mkt mindre. Måste fråga. Ha ni sattt upp del mål ? Ja ha gjort de, å sen ha min käre sambo lovat mej en belöning varje gång ja når ett del mål :D Känns skönt måste ja säga. Känner man sig grymt peppad iaf, å han har inte sagt va de är för belöning :D Joo, de oxå. Är de bara jag ?? Men tycker som att mättnadskänslan blir annorlunda me lchf. Ha inte tänkt på det förut, förrän ja fuskat nu kring jul. å ja kände mej mer svullen å illamående  än mätt när ja åt kolhydrater.
    Har satt upp ett slutmål och ett delmål hittills. Har dock tänkt sätta upp små delmål också med intervaller på typ 3-5kg med lite mindre belöningar.
    Amilia 2006 Max 2008
  • sara1981
    lillie skrev 2010-01-15 09:25:45 följande:
    Hej tjejerHar pausat lite både från FL och LCHF. Åkte nämligen på kräksjukan.... Puh, det var en pärs. Idag har det börjat vända lite. Läser ikapp tråden och återkommer när jag är ok igen. Kram på er.
    Hua, jag har gjort detsamma. Hela familjen låg förra helgen..
    Ska försöka läsa ikapp nu och leta rätt på en viktlista..
    Amilia 2006 Max 2008
  • sara1981
    Jag lägger till mig på listan också. Har iofs haft vinterkräksjukan, men vill ändå väga mig för att hålla motivationen uppe.
    Får se om allt kommer tillbaka tills nästa vecka..

VIKTLISTA VECKA 2{#lang_emotions_cheers}

Namn         Startvikt          Vikt          +/-         Totalt             Antal veckor

frökenskabb    67.2             62.3         -1.1         -4.9                     5
    Sariat             57.6             54.9         -2.7         -2.7                     1
    Sunflower        85               84,5          0,5          -0,5                    1
    mysmarre        89               84            -5              5                      5
    Lillie               74,4             70,3         -1.1          -4,1                    2
    Karolina          83,5             82,0         -1,5          -1,5                    1
    Matillin           81.8             80.0         -1.8           -1.8                   1
    cindorella        74                70,5         -0,3          -3,5                   4
    sara1981        90,3              86,9         -3,4          -3,4                   1
    Amilia 2006 Max 2008
  • sara1981

Hmm, var finns vikttråden. Fanns det en egen tråd, eller skulle vi fortsätta skriva in här i tråden?

Amilia 2006 Max 2008
  • sara1981
    helene306 skrev 2010-01-20 08:36:42 följande:
    caradan: Jag åt också TY med grädde och vaniljpulver, tyckte det var så gott men sen stod vågen still. Då insåg jag att det av TY,grädde under nattjobb/frukost innehöll 17 g kolhydrater vilket inte ger så mycket utrymme till mer kolhydrater under resten av dagen. Jag ville fortfarande ha blandningen under nattjobb men tänkte till under dagen och la in mer fett i maten. Jag höll mig mättare och vågen satte fart neråt igår så mjölkprodukter kan ställa till det med vågen.
    Jag jobbar också natt och tycker att det är lite svårt att komma på bra saker att ha med sig att äta. Har svårt att äta mat på natten och förut så har jag alltid ätit typ smörgås.
    Nu senast har jag ätit gurkstavar som jag dippar i dessertost, typ creme bonjour. Men det skulle ju vara trevligt med lite omväxling om du har några bra tips?
    Amilia 2006 Max 2008
  • sara1981
    Ogift Fru skrev 2010-01-20 09:24:50 följande:
    Smörgås kan du äta ändå! Hårdstek ett ägg och ha det som smörgås. Med smör och nåt gott pålägg på så är det inte så stor skillnad.

En gång för alla, ägg är inte smörgås!
    Har jättesvårt för alla recept på "bröd" som egentligen är ägg. Blir lika besviken varje gång jag försökt mig på att baka. Så det är inget alternativ tyvärr..
    Amilia 2006 Max 2008
  • sara1981

Vet att det har skrivits om förut, men orkar inte leta igenom halva tråden . Hur länge ska man stå ut med den hemska andedräkten? Kommer den att hänga kvar eller kan man hoppas på att den försvinner? Har ätit LCHF i snart 4 veckor och det går jättebra, men andedräkten kan väcka en död..{#lang_emotions_surprised}

Amilia 2006 Max 2008
  • sara1981

Tack för svaren ang andedräkten. Jag har ju trots allt hållit på en månad nu så jag hoppas att det går över snart då.

Amilia 2006 Max 2008
  • sara1981

Hur är det förresten med kebab? Hittade nån info om att det innehöll
    3g kolhydrater/100g. Någon som vet om det stämmer?
    Åt nämligen en kebebsallad idag..{#lang_emotions_embarassed}

Amilia 2006 Max 2008
Svar på tråden LCHF