Lullisgirl skrev 2010-01-14 11:16:58 följande:
Oj vilket bra jobb du gjort. Jag gillar spinning och att simma så det brukar jag göra när jag bantar normal. Sen tröttnar jag alltid och går upp allt igen och lite till. Har blivit en ond cirkel det där. Nu har jag testat LCHF från årskiftet och det känns helt annorlunda än vanlig bantning. Inget sug, aldrig gå o lägga sig hungrig. Man slipper ångesten som man får när man bara inte kan hålla sig och vräker i sig en hel chokladkaka. Jag har inte tränat sen före jul och tänker fortsätta lite till utan att träna för jag vill lära mig styra vikten med hjälp av vad jag äter och inte att jag måste göra 7 spinningpass i veckan. Blir manisk...allt eller inget är det som gäller för mig. Sen när jag gått ner en bra bit planerar jag att börja träna för konditionens och övriga hälsans skull. Men ännu har det bara gått två veckor så jag litar fortfarande inte på mig själv att jag klarar att leva så här när det gått en tid men jag känner mig hoppfull. Kanske, kanske är det här den kost som passar mig?
Låter som att det är en livsstil som passar dig.
Det som är bra med LCHF är att det inte är heeela världen om man tex är på fest och äter lite förbjuden mat. Eftersom kroppen på intet sätt står under svält, som med många andra metoder, så suger den inte i sig det onyttiga så man går upp, utan man kan möligtvis bara stanna upp i viktnedgången en kortare period.
Och visst är det fantastiskt med sötsuget?
Jag har alltid varit en sockeroholic. Har jag väl börjat så har jag inte kunnat sluta. Men nu finns inte suget alls. Blir knappt aldrig hungrig längre.
Och när man sen har nått sin idealvikt så funkar det bra att leva som "alla andra" dvs äta lite fullkornspasta/-bröd/-ris till maten och liknande om man vill det, utan att börja gå upp i vikt.