Inlägg från: Ogift Fru |Visa alla inlägg
  • Ogift Fru

LCHF

En Liten Blå skrev 2010-01-13 19:43:09 följande:
    jag har dragit min treåring i snowracern runt hela byn i eftermiddag, så där har jag motionerat mer än på länge åt fläskis till både frukost och middag, kyckling med gräddsås på dagen. Funderar på vad man ska slå till med imorgon.. blir nog resten av fläskpannkakan till frukost och sen kanske köttfärs med stekt vitkål till lunch. Sonen ska nog få vanliga pannkakor till kvällsmat, så jag kör nog på omelett för att inte skilja mig för mkt från hans mat
    Bästa motionen får man gratis! Har dragit runt på syskonvagnen i snön. Halleluja för att den här kommunen är så kass på att snöröja. Friskis&Svettis kan slänga sig i väggen!
    Hur hinner man göra femtielva saker samtidigt när man bara har åtta armar?!
  • Ogift Fru

Är det nån mer som har ett BMI på runt 22 som också tycker det är trögt med viktnedgången? Funderar på om det är för att man inte är överviktig enligt BMI som det är så jäkla svårt? Frustrerande...

• Ogift Fru
    Matillin skrev 2010-01-14 09:27:26 följande:
    Det blir lättare helt enkelt att hålla koll på listan och att hitta den Jag hade ju "bara" gått ner 1.8 kilo, efter 4 dagar hade jag gått ner 1.5 så det kändes lite småsurt.Men tror att jag ska ha mens snart med, det brukar påverka min vikt rätt mycket.Hoppas på det, men det återstår ju att se vad nästa veckas viktnedgång blir
    Du slår mig med hästlängder, om det är nån tröst. Har stått still i tre veckor trots att jag ätit strikt LCHF.
  • Ogift Fru

Började med LCHF i april, men har haft lite avbrott och ätit mer GI en period emellan. Hmmm... komprecis på att jag visst fuskat! Åt en potatisklyfta på nyårsafton. Kanske är den som spökar?

Ja det är lite trist att det inte händer nåt, men det här är en livsstil så jag kommer fortsätta äta såhär oavsett hur vågen pekar. Förr eller senare händer det nåt.
    Får dra ner lite på fettet i värsta fall.

• Ogift Fru
    Matillin skrev 2010-01-14 09:41:27 följande:
    Oj ser ju nu att du bara har bmi på 22 kanske är det som är orsaken då att du redan är smal Jag har bmi på 27.4 nu och vill ner på 23.9 enligt bmi-uträknare Skulle jag ha bmi på 22 skulle jag väga 64 kg till mina 171 cm och vara riktigt smal men sen är jag rätt tung i kroppen.Har en hel del muskler på kroppen för att vara tjej, har muskliga föräldrar att brås på men skulle gärna vara utan en del.
    Har själv haft ett BMI på 33,7 och kan säga att de första 20-25 kg var det ett nöje att bli av med! De rasade när de väl började släppa.

Ja mitt BMI är ju på normalvikt. Jag har mitt problemområde kring magen och vet att jag har en hel del skinn där som jag ju inte kan bli av med som säkerligen väger en hel del.
  • Ogift Fru
    cindorella skrev 2010-01-14 10:26:00 följande:
    Är det någon mer som hamnat lite på en platå eller varit det tidigare? vågen har knappt rört sig här på lite mer än två veckor.. trots strikt Lchf.. Utan den pendlar fram o tillbaka några hekton hela tiden..Hur gör man nu då? Äter inte så mkt mjölkprodukter, som jag hört man kan prova dra ner på, eller ja grädde i maten blir det nästan varje dag. Men inga glas mjölk, fil, youghurt eller sånt. Och jag är fortfarande överviktig enligt BMI så kroppen borde vilja bli av med fler kilon! ååh suck, frustrerande det här.. Bikinin ska ju på om tre veckor.. :(
    Det är normalt att ha platåer. Är precis som att det är en liten pärs för kroppen att gå ner i vikt så att den måste vila sig ett tag.
    Jobbigt att du har en "deadline". Min kropp är inte så vacker av andra anledningar än att jag har för högt BMI, så jag är oxå en som vägrar att visa mig i bikini. Det är inte roligt...

Ska du på utlandssemester?
  • Ogift Fru
    cindorella skrev 2010-01-14 10:54:44 följande:
    Jaa jag ska till thailand med sambo och ett annat par som vi ska träffa där.. Och extra jobbigt är att den tjejen har verkligen superperfekt kropp i mina ögon. Och jag brukade inte se ut som jag gör. Har lagt på mig ca 10 kilo på bara ett år.. Jag brukade vara mkt mer nöjd med mig själv och då blir jag liksom dubbelt så onöjd och osäker med mig själv nu, spec när jag ska vara i bikini tsm med en tjej som är skitsnygg, enligt mig då... Skulle så gärna bara vilja hinna ner några kilon till så jag kan känna mig OK liksom.. hoppas verkligen det börjar röra sig neråt snart igen!
    Hoppas oxå för din skull.
  • Ogift Fru
    Lullisgirl skrev 2010-01-14 10:58:45 följande:
    Hur länge tog det för dig att gå ner dom där första 20-25 kilona? Har du ätit LCHF hela tiden? *drömmer om att bli av med åtminstone 20-25 kg*
    Sommaren -05 hade jag ett BMI på 33,7. Började äta mat med lågt GI (vilket jag gjort sen dess när jag inte ätit LCHF) och träna box n´kick tre dagar/veckan, löpte 5-6 dagar i veckan och gick minst 8 km/dag och gick ner 30 kg på 6-7 månader.
    För mig var det otroligt viktigt att hitta en motionsform som jag tyckte var rolig. Jag längtade efter varje nytt pass!

Jag opererade mig i mars -06 och efter det gick jag ner ytterligare 10 kg på c:a 6 månader.
  • Ogift Fru
    Lullisgirl skrev 2010-01-14 11:16:58 följande:
    Oj vilket bra jobb du gjort. Jag gillar spinning och att simma så det brukar jag göra när jag bantar normal. Sen tröttnar jag alltid och går upp allt igen och lite till. Har blivit en ond cirkel det där. Nu har jag testat LCHF från årskiftet och det känns helt annorlunda än vanlig bantning. Inget sug, aldrig gå o lägga sig hungrig. Man slipper ångesten som man får när man bara inte kan hålla sig och vräker i sig en hel chokladkaka. Jag har inte tränat sen före jul och tänker fortsätta lite till utan att träna för jag vill lära mig styra vikten med hjälp av vad jag äter och inte att jag måste göra 7 spinningpass i veckan. Blir manisk...allt eller inget är det som gäller för mig. Sen när jag gått ner en bra bit planerar jag att börja träna för konditionens och övriga hälsans skull. Men ännu har det bara gått två veckor så jag litar fortfarande inte på mig själv att jag klarar att leva så här när det gått en tid men jag känner mig hoppfull. Kanske, kanske är det här den kost som passar mig?
    Låter som att det är en livsstil som passar dig.
    Det som är bra med LCHF är att det inte är heeela världen om man tex är på fest och äter lite förbjuden mat. Eftersom kroppen på intet sätt står under svält, som med många andra metoder, så suger den inte i sig det onyttiga så man går upp, utan man kan möligtvis bara stanna upp i viktnedgången en kortare period.

Och visst är det fantastiskt med sötsuget?
    Jag har alltid varit en sockeroholic. Har jag väl börjat så har jag inte kunnat sluta. Men nu finns inte suget alls. Blir knappt aldrig hungrig längre.

Och när man sen har nått sin idealvikt så funkar det bra att leva som "alla andra" dvs äta lite fullkornspasta/-bröd/-ris till maten och liknande om man vill det, utan att börja gå upp i vikt.
  • Ogift Fru
    jolan27 skrev 2010-01-14 11:21:58 följande:
    Cindorella: Å, jag förstår precis hur du känner. Vi åkte utomlands med ett kompispar hösten -07 och jag hade lagt på mig en del under sommaren och kände mig verkligen inte fin. Jag var inte tjock men så där plufsig så kläder och bikini inte alls satt som de brukade. Tjejen vi åkte med hade tränat massor o hade typ rutor på magen. Vi fick dessutom barn samtidigt -06 så jag kunde inte "skylla" hur jag såg ut på det. Jag har oxå hamnat i en platå nu, jättetrist! Hoppas du får ner vikten lite innan ni åker! Ogift fru: Woow, vilken imponerande viktnedgång!!!Jag har ett BMI på 23 nu och kommer att landa på 21 om jag lyckas gå ner det jag har tänkt. Men de sista kilona sitter som berget!
    Jag förstod inte då hur tjock jag egentligen var, bara att jag inte hade nån ork till mina barn eller vardagen.
    När jag (och vänner till mig oxå för den delen) ser gamla bilder på mig så kan jag inte förstå att det var jag!
    Det var värt all svett och hade jag tid skulle jag definitivt ta upp träningen! Vill vara vältränad igen.

Ja, de sista kg är envisa. Har försökt vräka de om och om igen, men de lyssnar helt enkelt inte!
Svar på tråden LCHF