LCHF
Mår toppen! :) Magen känns mindre, jag är mätt och belåten, humöret på topp och depressionen som jag dragits med till och från ett år känns avlägsen! :) Har en massa kul inplanerat i dag.
Jag har kommit på mig själv att inte tänka på mat hela tiden. "vad ska jag äta", "Hur länge till lunch", "Har jag någe hemma i skåpet som jag kan trösta mig med i kväll när sambon är borta?" Jag vågar fara till affären själv utan att riskera att köpa upp hela deras kak- och godislager. Jag vågar äta lunch ute utan att tro att alla stirrar på min tallrik.
Detta är iofs bara dag 18 på denna diet (av hundra prövade) men det känns annorlunda i kroppen och i huvvet. Det känns som kroppen är i balans. Är det detta som varit fel i alla dessa år? Det känns som om det har fallit ganska många pusselbitar på plats den sista tiden. Kanske är jag redo för den här förändringen nu? Att kunna fokusera bort från vågen, magen och sockret som varit både min bästa vän och min värsta fiende på samma gång. Min mask där jag gömt mig för omvärlden, både nära och kära och främlingar. Kanske det är min tur att få vara lycklig utan denna klump i bröstet som orsakat så mycket lidande både för mig men även för min familj.
Just i dag ser jag långt in i framtiden. Jag vågar drömma om vad som kanske väntar, jag vågar tro och hoppas. Allt kommer bli bra! Allt kommer lösa sig till det bästa!
Pizzasallad är jättebra ur LCHF synvinkel. Och gott....mmmm