Inlägg från: Ogift Fru |Visa alla inlägg
  • Ogift Fru

LCHF

Lullisgirl skrev 2010-01-18 09:15:04 följande:
    Mår toppen! :) Magen känns mindre, jag är mätt och belåten, humöret på topp och depressionen som jag dragits med till och från ett år känns avlägsen! :) Har en massa kul inplanerat i dag.  Jag har kommit på mig själv att inte tänka på mat hela tiden. "vad ska jag äta", "Hur länge till lunch", "Har jag någe hemma i skåpet som jag kan trösta mig med i kväll när sambon är borta?" Jag vågar fara till affären själv utan att riskera att köpa upp hela deras kak- och godislager. Jag vågar äta lunch ute utan att tro att alla stirrar på min tallrik. Detta är iofs bara dag 18 på denna diet (av hundra prövade) men det känns annorlunda i kroppen och i huvvet. Det känns som kroppen är i balans. Är det detta som varit fel i alla dessa år? Det känns som om det har fallit ganska många pusselbitar på plats den sista tiden. Kanske är jag redo för den här förändringen nu? Att kunna fokusera bort från vågen, magen och sockret som varit både min bästa vän och min värsta fiende på samma gång. Min mask där jag gömt mig för omvärlden, både nära och kära och främlingar. Kanske det är min tur att få vara lycklig utan denna klump i bröstet som orsakat så mycket lidande både för mig men även för min familj.  Just i dag ser jag långt in i framtiden. Jag vågar drömma om vad som kanske väntar, jag vågar tro och hoppas. Allt kommer bli bra! Allt kommer lösa sig till det bästa!
    Vad skönt för dig! Är många som har börjat må mycket bättre både fysiskt och psykiskt när de gått på LCHF.

Här har man helt oförklarligt gått upp 2 kg på två dar. Fattar ingenting, faktiskt... {#lang_emotions_undecided}
    Har ju inte ens ätit grönsaker, bara för att det ska hända nåt. Karln har fått order att köpa gravtest. Måste börja nånstans med att utesluta alternativ till varför magen är uppsvälld och jag går upp...

Nån som har nån idé?
    Hur hinner man göra femtielva saker samtidigt när man bara har åtta armar?!
  • Ogift Fru
    jagäraf skrev 2010-01-18 10:25:31 följande:
    En sak fattar inte jag, kanske någon annan kan förklara? En del klarar ju inte av att gå ned om de äter mjölkprodukter. Då ska man ju sluta med det minst feta först och prova sig fram. Till slut återstår ju bara grädde och jag har märkt att jag inte går ned alls lika mycket om jag äter gräddsåser som om jag äter enbart smör till maten. Men vad är smör om inte hårdvispade grädde? Iofs merk än fördubblas ju fetthalten när man gör smör av grädde men det är ju mjölkproteinet man inte klara av. Flyger det bort när man gör smör av grädden?
    Eftersom smöret är fetare så får du i dig fettet, men inte lika mycket protein som du får av grädden. Man kan ju lätt äta 1 dl grädde, men 1dl smör smäller man inte i sig lika lätt...
  • Ogift Fru
    frökenskabb skrev 2010-01-18 11:06:52 följande:
    Idag väger jag 3hekto mer än igår och jag slår vad som att det är all vätska jag druckit det senaste dygnet. På måttbandet har det hänt en del del, även rumpa och lår som jag aldrig trodde kroppen skulle vilja göra sig av med. Halleluja!Är det någon som funderar på att göra en op för att ta bort eller lyfta utvalda kroppsdelar efter viktnedgången...? Mina stackars bröst ser numera ut som jag vet inte vad...
    Jag ska operera min mage så småningom. Är bara en stor, tom påse som inte går att varken banta eller träna bort. Tyvärr.

Jag lyfte och förminskade mina bröst för snart 4 år sen. Bästa jag gjort!
  • Ogift Fru
    frökenskabb skrev 2010-01-18 11:19:41 följande:
    Nä, tyvärr verkar ju inte träning bita på överskottshud... Kan tänka mig att det skaver och gör ont med en massa hud på magen...Har du lust att berätta mer om din bröst op? Har du tappat känsel? Blev dom som du trodde efteråt? Har läst mig till att brösten börjar hänga efter några år igen om man inte fyller upp dom med något.
    Jag har problem med att huden blir irriterad, nästan som svamp (äckligt, jag vet {#lang_emotions_throwup}) under "magvecket". Var likadant under brösten

Jag opererades från en I-kupa "hängandes i navelhöjd", som min läkare så vackert uttryckte det, till en C-kupa.
    Jag var inställd på det värsta. Nekros på bröstvårtorna och att de skulle ramla bort, osv. Men det gick jättebra! Jag behövde inte ens äta alvedon som smärtstillande efter op och de blev snyggare än jag nånsin vågat hoppas på!

Nu har jag fått två barn till efter op, och visst har de blivit lite hängigare, men absolut inte inom kategorin "hängpattar", om du förstår vad jag menar?

Jag hade ingen känsel på undersidan av brösten eller på bröstvårtorna efter op:n, men den har faktist sakta börjat komma tillbaka.
    Jag gjorde en nyckelhålsoperation, vilket är en lite större operation som krävs när man har mer överskottshud att ta bort.
  • Ogift Fru
    frökenskabb skrev 2010-01-18 11:58:45 följande:
    Äckligt vet jag inte om jag tycker. däremot tycker jag det är synd att det blir så. Låter som du haft en drömoperation och även efteråt. Skönt att känslen börjar komma tillbaks, det är vad jag är mest rädd för, att det ska känns obehagligt och som bortdomnat.Är riktigt taggad nu, fast jag kommer aldrig våga. Men drömma går ju.
    Jag fick min op genom landstinget så jag hade två veckor på mig att bestämma om jag skulle ställa in eller genomföra. Annars hade jag nog oxå varit kluven. Men op:n påverkade hela kroppen. Jag gick ner några kg till efter den. Antar att man kan röra sig på ett annat sätt när man är lite smidigare.

Jag var ensamstående med en tvååring och en ettåring när jag opererade mig och det var inga problem att ta hand om de heller.

Hoppas du vågar, för jag kan verkligen säga att det är värt det.
  • Ogift Fru
    WillElv skrev 2010-01-18 14:28:56 följande:
    Får man äta pulversåser? Typ Bea? Och kokos kunde man oxå va?
    Halvfabrikat innehåller oftast tillsatsämnen och socker. Det är därför som LCHF-förespråkare oftast predikar om att man ska äta så "rent" som möjligt, dvs all mat lagas från grunden med rena råvaror.
  • Ogift Fru
    NoMercy skrev 2010-01-18 14:46:44 följande:
    Titta på innehållet på pulversåserna, hur mkt kolhydrater finns det på innehållsförteckningen? 53 g per 100 g torrvara är ett ex. Så avstå pulversåser och köp de som redan är färdiga! Dessutom mkt godare, men håll ögonen även där på innehållsföreckningen. Sen går det att göra egen beasås...
    Villket till stor del beror på att de innehåller just socker och en massa annat skräp som innehåller en massa kolisar.
  • Ogift Fru
    Flapper skrev 2010-01-18 16:03:40 följande:
    Ingen som har koll på om man kan amma och börja med LCHF?
    Googla lite på det. Det jag har hittat om amning och LCHF är att det inte ska vara några problem.
  • Ogift Fru
    Karo Lina skrev 2010-01-18 17:52:43 följande:
    Förstoppning?? Det var felet i mitt fall
    Nej, jag har inga problem med magen.
    Känner däremot att jag har samlat på mig vätska. Är jättesvullen om benen och fötterna. Särskilt på morgonen.

Nån annan som oxå gör det?
  • Ogift Fru
    Cam82 skrev 2010-01-19 12:51:37 följande:
    Kan man gå upp i vikt vid ägglossning? jag har gått ner varje dag, men igår morse och idag så stod vågen på 0,4kg + och jag har inte ätit annorlunda eller fuskat.
    Jag går upp mellan 0,5-1 kg när jag har äl, så visst är det möjligt. Tror man har en benägenhet att samla lite vatten då.
Svar på tråden LCHF