-
ja men när du nått din målvikt så behöver du väl inte va i ketos längre? De är väl när man ska fettfröbränna? Lr?Sagalin skrev 2010-01-28 08:44:51 följande:Låt säga att man äter 400gram livsmedel med 20gram/100g =80gram kolhydrater plus lite annat då är man uppe i över 100gram/dag Då tror jag man slängs ur ketos. -
ja jag tror också felet en del gör är att öka på med proteinkällan, när de egentligen är fettet man ska öka.. Ja tyckte fett tänket kändes främmande första dagarna men nu går de hur bra som helst :)
Ne ja tycker inte man behöver krongla till de. Ja räknade en hel del första veckan för att se så jag höll mig på rätt prcent och gram på ett ungifär. Nu äter jag och är glad :)
Min våg närmar sig nämligen en magisk gräns för mig, vad jag älskar den här metoden. Kommer inte ha svårt att hålla de här.
-
dricker du mycket mölk och sånt? Mät tycker jag istället för att väga kanske :)Ela007 skrev 2010-01-28 09:57:02 följande:Jag tycker jag äter så bra och ändå vill vågen inte rör sej nedåt. Första veckan gick jag ner 1,5 kg andra veckan gick jag upp 1,6 kg. Detta känns ju inte alls kul då jag har 10-15 kilo att bli av med till sommaren. Har ätit lchf i 2 veckor nu utan något fusk. Vad kan vara fel? jag äter inget som innehåller mer än 5g kolhydrater/100g, tycker jag försöker få i mej mycket fett. Äter bara grönsaker ovan jord och då väldigt restrektivt, ingen frukt har jag ätit alls.Var på restaurang igår med vänninorna, dom åt både pizza, vitlöksbröd, pommes och efterrätter. Jag åt kebabsallad med massa aioli som sås, bjöd bort mitt bröd och drack mineralvatten. Skillnaden på vågen idag jämfört med igår är ca 6 hekto upp.Hur länge ska man hålla på innan man ser något resultat? jag känner mej smalare, kanske bara inbillning.Vad är fakir? ska man bara äta kött och smör då? går man ner mer i vikt då eller?Ja, som ni ser så har jag mycket funderingar och frågor. Har Skaldemans bok, men det verkar ju inte som att dett fungerar på mej. Kan det vara så?Hoppas det är någon som vill ta sej an mitt problem. -
vad ska vi disskutera här då? Nu finns de en vikt tråd, en meny tråd o nu en mat tråd :D hihi nerå de blir nog bra.frökenskabb skrev 2010-01-28 09:57:15 följande:HEJ ALLA!Nu har jag gjort en mat tråd =) Så kan vi lägga in recepeten där och diskutera annat här ;O) -
kan du inte dra ner på grädden lite och tillföra mer smör istället ett tag, kanske byta ut TY mot något annat? För att se om de blir någon skillnad.Ela007 skrev 2010-01-28 10:17:11 följande:Okej, hur man en fakir dag se ut? någon som kört detta? hur blev resultatet?
Som någon skrev har man bantat innan kan de ta ett tag innan kroppen ställer om sig. Men sen när den väl gör de kan de gå fort. Så ha tålamod :) -
fast för mig är de just det, nu kan jag nå min målvikt utan större problem :) Ja kan va mätt och glad under tiden, och de är inget svårt att hålla. Klart man få rpröva sig fram lite, alla är vi olika. Men ja, för mig är Lchf halleluja ;)frökenskabb skrev 2010-01-28 10:44:28 följande:Jag tycker det kan vara roande, (el. tragiskt kanske) att många verkar tro att LCHF är en Halleluja diet som gör att man når sin målvikt utan större problem ;O) Som man sedan kan hålla också utan problem.Därför är det skönt för många av oss att få prata av sig och behöva tips då det tar stopp. =) -
Jo absolut, man måste ju vara realistisk såklart :)frökenskabb skrev 2010-01-28 11:00:01 följande:Absolut, om man ger det en ärlig chans! =D Står ut och kämpar! Som väldigt många av oss gör! Menar att det finns många som ger sig in i detta utan större kunskap och enbart med en vilja att gå ner så snabbt som möjligt. -
jag har lite samma problem med att göra nr 2 ;) Läser om flera som blir hårda, men ja dricker mycket vatten o rör mig mycket. Men vet inte om de är för lite fibrer eller nått.Cam82 skrev 2010-01-28 11:12:38 följande:Usch nu har jag haft ont i magen i dagar innan det är dags att äta middag, mår illa, sedan igår fick jag diarre, har det även idag, någon som har erfarenhet vad det kan bero på? -
Nu har jag gjort persiljesmör som vi ska ha ikväll, till en lövbit tror jag.. mmm vad gott!
När ja nått min målvikt kommer jag fortsätta äta lika dant, kommer därimot ibland på helgerna unna mig lite extra. Men jag kommer även till våran nu börja träna så de får väl väga upp de då :) Skulle jag mära att vågen börjar gå uppåt så vet man ju att de inte funkar att göra så.
-
haha ja då lär ju vågen gå spikrakt uppåt om inte annat :Djagäraf skrev 2010-01-28 16:53:22 följande:Jag måste göra ett tillägg till det jag skrev i morse. Kanske ni redan förstår detta men för säkerhets skull. Alltså, när man ökar kolhydratmängden till ca 20 % så måste man ju naturligtvis dra ned på fettprocenten också, gissningsvis minst i samma nivå. Annars lär det gå åt pipan ganska snabbt... Och i mitt fall tror jag att jag kommer fortsätta på den låga kolisnivån för jag tycker det är toppen att ha grädde i kaffet och allt annat gott vi äter nu.