Inlägg från: Jen nifer |Visa alla inlägg
  • Jen nifer

LCHF

sara1981 skrev 2010-02-20 21:58:45 följande:
    Ok, här kommer chokladbollarna jag gjorde:100g smör100g kokos1 msk grädde2msk kakao1-2 msk kallt kaffeev sötningsmedel 2mskgör som man vanliga chokladbollar och rulla i kokos. Låt stå kallt typ 1 timme. Blir runt 25 bollar och runt 10g kolhydrater på hela satsen (fick jag det till iaf)..
    tack, så skönt när någon räknat ut hur mpnga kolisar de blir med :D
    Då ska jag göra de till kvällen :)

någon som kan tipsa om ett okej sötningsmedel?
    Mollys & Minnas mamma
  • Jen nifer
    musli skrev 2010-02-21 10:27:29 följande:
    Sukrin ger inget insulinpåslag och går rakt genom kroppen. Finns på internet att köpa men är ganska dyrt.Stevia vet jag en del använder men jag tyckte inte det var gott alls.Jag har hittills inte använt något sötningsmedel alls.
    då låter de ju som sukrin vore nått, tror dom säljer de i affären här.. DOm andra sötningsmedlena ja kollade i innehöll ju massa kolhydrater?

jag struntar i sötningsmedel o gör chockladbollarna utan iaf :) Nu står en stek i ugnen, mums med gräddsås
    Mollys & Minnas mamma
  • Jen nifer

det står inte hur många kolhydrater de är i mina kokosflingor.. har två olika märken o vet inte hur ja ska ta reda på vilka som är bäst,, dom ena är Dr.Oetker och dom andra heter ATCO tror jag..

Mollys & Minnas mamma
  • Jen nifer
    Linda1976 skrev 2010-02-21 13:27:31 följande:
    I kokos är det ca 12 gr kolh, men du äter ju å andra sidan inte så mycket....
    jasså finns det me ds¨mycket i? Vet att när ja bakade nått enligt lchf sist så va de 6 kh/100g.. mewn eftersom de inte står nu kan ja ju inte kontrollera=/
    Mollys & Minnas mamma
  • Jen nifer
    Tiger Af Lilja skrev 2010-02-21 19:24:04 följande:
    Jag åt världens godaste köttgryta idag hos min farmor, skipapde potatisen till och hon fixade grönsaker istället fy satan i gatan vad gott :)Är i full gång att göra lchf frallor blir receptet gott och bra skriver jag ut det.. beräkande kollisar per fralla är  1,3 ..inte farligt alls..
    vil jag gärna ha

har precis gjort mer lembasbröd,, ååååååååhh vad gott, bir svårt att inte äta för mycket. Har ätit med rökt skinka och gräddost.

Hade i 2 ägg, en klick majonäs och ca 1dl vitlöksost och 1dl gräddost. Fibrex och kruska-kli hälften hälften ungifär och sen en gnutta linfrön och salt. Gjorde 5 bröd av de, sambon åt ett sort, min dotter ett halv o ja har snart ätit upp resten ;)
    Mollys & Minnas mamma
  • Jen nifer
    Tiger Af Lilja skrev 2010-02-21 20:15:49 följande:
    helt klart LYCKADE frallor är  så lycklig att man har ett bröd..receptet här kommer då LCHF frallorDu behöver:50 g Apetina eller dylik "feta"1 dl Turkisk yoghurt1 ägg2 msk fiberhusk2 tsk bakpulver1 msk kruskakli½ tsk linfrönen nypa havssaltMosa osten väl. Tillsätt yoghurt och ägg och rör ihop noga. Tillsätt bakpulver och fiberhusk,kruskakli,linfrö och salt och rör noga igen. Låt degen svälla 10 minuter. Rulla ca 6 små bullar och lägg på bakplåtspappersklädd plåt. Baka ca 20 minuter i 200 graders ugn. Låt kallna helt på plåten innan du rör dem. garnera frallorna med linfrö eller hackad mandel om du vill innan du bakar.
    tack, kommer helt klart att testa det :)
    Mollys & Minnas mamma
  • Jen nifer

man ska ju när man vill gå ner i vikt inte äta livsmeldel med mer än 5% kolhydrater. Är de någon som vet på ett ungifär vad som gäller när man nått sin målvitk och bara vill hålla vikten?

Min kropp pendlar nu lite. Gick ner efter mer fett i maten till 56,6kg. Men idag stod vågen på 57,4. Inte så motiverande. Hade ju gärna sätt att vågen tillslut stod på 55kg det var mitt mål. Men nått kilo gör väl inget antar ja om de stannar upp nu.

Mollys & Minnas mamma
  • Jen nifer

jag har käkat lchf över en månad nu och det har gått kanon, suget försvann efter några dagar.. men nu helt plötsligt efter ca 5 veckor så går jag och är sugen jämt och ständigt, inte alltid på sött utan på att äta.

Mollys & Minnas mamma
  • Jen nifer
    saltflingan skrev 2010-02-22 16:56:49 följande:
    Börjar det dra ihop sig för mens kanske?
    Vet inte, men har mensvärk. Har dock blött från och till under sista två månaderna då ja börjar med nytt minipiller. Ska låta bli att väga mig nån veckan och sen se vad som händer..

Jag är eg inte beroende av att öka på kolhydraterna även om ja nått min målvikt, ja skulle därimot önska mig 1 dag i veckan, på helgen där jag kan äta mer fritt och lite som jag vill. Som de känns nu kommer jag aldrig börja äta pasta,ris och bröd igen. Jag vill dock kunna äta lite potatis ibland, någon gång på helgen kunna unna mig en chockladbit osv. jag ska nig försöka gå ner 1-2 kg till eftersom man som sagt säkert kommer gå upp de när man börjar äta lite mer kolisar igen. Sen kommer jag nog fortsätta välja bort mycket kolhydrater men unna mig lite mer någongång ibland.
    Mollys & Minnas mamma
  • Jen nifer
    numberone skrev 2010-02-22 19:26:33 följande:
    Hihi började skratta av ditt svar... det kändes som en lättnad, att det är så här...Har bakat super goda kex ikväll ... MUMS!!! Å det var gör smarrigt med smör på. Måste man ta smör eller är det lika ok med Bregott?
    jag har bregott:)
    Mollys & Minnas mamma
Svar på tråden LCHF