Inlägg från: frökenskabb |Visa alla inlägg
  • frökenskabb

LCHF

lillie skrev 2010-01-11 16:17:24 följande:
    Ja visst. Men hur gör du med kosten? När äter du i förhållande till träningen osv? Hur mycket kolhydrater äter du på en dag, om du räknar?
    Äter ungerfär en timme innan och alltid något direkt efter. Ofta blir det TY med Whey eller youghurt med kanel. Ibland ägg med majo.
    Jag räknar inte intaget kolhydrater, är alldeles för lat.
  • frökenskabb
    Lullisgirl skrev 2010-01-12 06:57:33 följande:
    Nån som vet om man kan frysa brödet? Tänkte skiva och frysa i skivor så är det bara att ta fram en skiva och micra. Borde väl funka?
    Det går jätte bra att frysa brödet och ta fram eftersom, men lägg plastfolie i mellan varje skiva för dom sitter ihop rätt bra.
  • frökenskabb
    sunflower33334 skrev 2010-01-11 21:43:10 följande:
    Njaa, jag luktar faktiskt lite konstigt hela jag, förutom det så känner jag mig något förvirrad (på allvar). Annars märker jag inget särskilt. 
    Först vill jag säga att 0.5kg på en vecka är väl jätte bra!!!
    För mig tog det 10 dagar att gå ner 0.5kg, nästa gång jag vägde mig efter en vecka hade jag tappat 2kg.

Det låter helt klart som att din kropp ställer om sig. Jag kände mig också lite skum den första tiden, typ blåst (hihi) Det har gått över, nu känner jag mig inte mer förvirrad än vanligt {#lang_emotions_tongue_out}

Vad gällande dålig andedräkt finns det tuggummi och munskölj på apoteket som tar bort ALL lukt, sb12! Den kostar, men hjälper.
  • frökenskabb
    Penno skrev 2010-01-12 09:48:56 följande:
    Go morgon! Det här brödet som ni skrivit om (LCHF brödet), hur många skivor av det törs man äta/dag? om man i övrigt endast tillför kroppen kolhydrater via grädde, CF, grönsaker, 1 näve nötter,,, Det kanske är svårt att svara på men är det ok att äta en skiva av detta bröd till frukost och sedan även kunna äta gräddsås till köttet till lunch och CF till kycklingen till middan??? Jag tror att jag har fastnat i nått slags GI tänk där man först kör en rivstart och sen succesivt för in kolhydrater. Enligt den metoden skulle jag inte ännu kunna ta en skiva bröd.... :(
    En skiva innehåller 1g kolhydrater. jag tänkte när jag bakade brödet att hur ska detta gå, jag kommer äta upp allt på en gång brödälskare som jag är. Men brödet ligger fortfarande i frysen efter en månad och jag har inte ätit många skivor. inte för att jag tvingar mig att låta bli utan för att jag inte är sugen. 1-2 skivor räcker bra någon gång ibland. jag blir sjukt mätt och nöjd på detta bröd.
    Men om jag ville, så hade jag absolut ätit av det varje dag och även grädde/cf till maten.
    Du får prova dig fram och se vad som händer med måttbandet/vågen.
    skit i GI- tänket. det hör inte hemma här, inga logiska tankar what so ever hör till denna diet {#lang_emotions_wink}
  • frökenskabb

Ps. De kommer prata fett på fyran (repris på Efter Tio)

• frökenskabb
    Matillin skrev 2010-01-12 10:13:35 följande:
    Det som är på tv just nu, är det en repris?Tack för tipset, ska passa på att duscha nu
    Ja det är en repris, från nån gång i dec.
  • frökenskabb
    JajaR skrev 2010-01-12 11:08:31 följande:
    Därför att man inte ska mixtra med kosten när man ammar, är gravid eller liknande. Eller ska, man bör inte. Kolhydrater är bränslet för hjärnan och behövs därför . speciellt när bebben ska växa i magen. Sa inte at tman ska äta MER , däremot att man inte ska utesluta kolhydrater från kosten.Äter du kolhydrater är det ju ingen fara, det viktiga är att man får i sig från allt
    Det blodsocker kroppen behöver tillverkas i levern (glukoneogenes) från protein och fett vid denna diet.
    Ketonkroppar bildas och hjärnan använder det istället för glukos.
  • frökenskabb
    Ogift Fru skrev 2010-01-12 12:43:38 följande:
    Fyll den med nån god, fet ost och linda bacon runt. Mums!
    Det lät riktigt gott!
    Har du koll på ungefär hur länge den ska vara i ugnen?
    känns jobbigt att linda upp och skära {#lang_emotions_wink}
  • frökenskabb
    JajaR skrev 2010-01-12 11:39:29 följande:
    som sagt, är positiv till dieten, körde den själv innan jag blev gravid och har släkt som har enorm effekt. ville bara skriva vad jag läst och fått sagt till mig!www.kostdoktorn.se/lagkolhydratkost-lchf/kost...#gravidlycka till alla!hoppar på dieten till sommarn då jag pluppat ut barn och piggnat till mig !
    Ja, då så
    Lycka till i sommar, med utpluppning och kost.
  • frökenskabb
    Karo Lina skrev 2010-01-12 19:57:33 följande:
    Jag känner mig också törstigare än vanligt. Men å andra sidan förlorar man ju väldigt mycket vätska i början (därav den stora viktnedgången).Ikväll åt jag pannkakor med hallongrädde till efterätt. VARFÖR får jag så fruktansvärt dåligt samvete??? Det känns så himla onyttigt och som att jag gått upp flera kilo!Imorgon har jag hållt på i en vecka, vi får se hur det har gått då för sista dagarna har jag bara gått upp i vikt.Är det samt att muskerna suger åt sig vätska och svullnar om man tränar hårt? Jag tränade ju 2½h igår, kan det vara därför jag gått upp i vikt?
    Det där med vätskan i musklerna kan säkert stämma, jag har inte så stor koll på det men ju mer du tränar desto hungrigare blir du (eller iaf jag)

Du borde inte gå upp i fett om du kombinerar styrketräning och LCHF kost. Men samtidigt så kanske du äter mer än du hade gjort utan träningen. Du har ju bara kört en vecka så länge, ha lite is i magen så ska du se att du kommer bli belönad!
    Och så är det bättre att mäta med måttbandet än själva vågen, för den kan omöjligt svara på om det är fett, vätska eller muskler vi förlorat.
    Jag har måttbandet som min bekräftelse på att det faktiskt händer saker och vågen som pepp.
Svar på tråden LCHF