• siggy

Du som fött barn i v 23-29. har barnet fått några men? hjärnskador etc?

du som fött barn i v 23- 29.och hunnit bli några år. hur har det gått för ditt barn? har han/hon fått några hjärnskador eller men?

• Svar på tråden Du som fött barn i v 23-29. har barnet fått några men? hjärnskador etc?
  • The Black Lady

Min son föddes i vecka 29 och är nu 3,5 år... barnkliniken har nu skickar en remiss på en utredning för att se om sonen har asperger eller liknakde funktionshinder.. han är dessutom liten i västen...

Annars är han en supego pojke

• siggy

tack för svar! varför tror dem att han har aspberger? är de något ni misstänkt?

• The Black Lady
    siggy skrev 2009-12-07 11:43:20 följande:
    tack för svar! varför tror dem att han har aspberger? är de något ni misstänkt?
    Jag/vi har misstänkt att det är något som inte stämmer i nästan ett år... och när jag nämnde detta för hans barnläkare samt förskolan så höll de med mig....

Han är jättesen i talet, han leker aldrig rollekar, han har inte den där motorn som andra barn har "kan själv/vill själv" och mycket annat....
  • siggy

The Black Lady skrev 2009-12-07 11:47:09 följande:

Jag/vi har misstänkt att det är något som inte stämmer i nästan ett år... och när jag nämnde detta för hans barnläkare samt förskolan så höll de med mig....Han är jättesen i talet, han leker aldrig rollekar, han har inte den där motorn som andra barn har "kan själv/vill själv" och mycket annat....
    hoppas att ni får bra hjälp o lycka till med allt!
  • Emmy K

Mina två tjejer föddes i vecka 23+5 och de har båda CP.
    Det är inte mycket vi tänker på eller märker av idag och de är 2 år.

• siggy

Emmy K skrev 2009-12-07 13:08:04 följande:

Mina två tjejer föddes i vecka 23+5 och de har båda CP.Det är inte mycket vi tänker på eller märker av idag och de är 2 år.
    hej tack för svar! vilka cp- skador har de? motoriska? utvecklingsstörning eller på vilkeet sätt? när fick ni veta det, hur fort?
  • knäppisen

Sonen är född v 29+0 o har en cp-skada. Han är 3 år och kan varken sitta, stå eller gå själv. Han har astma och ser dåligt. Det kan jag i och för sig inte säkert veta beror på hans förtidiga födsel, men troligtvis. I övrigt är han normalfungerande.

• K H

Hejsan
    Mina barn är inte födda så mycket för tidigt men jag själv är född i v 28.
    Jag är nu 34 år och har inte haft några problem av att vara prematur.

• siggy

tack för alla era svar! läser med stort intresse.

Svar på tråden Du som fött barn i v 23-29. har barnet fått några men? hjärnskador etc?