Inlägg från: mithrandil |Visa alla inlägg
  • mithrandil

Ägglossning i dagarna som vill följas åt? :) Del 3

Meadow skrev 2010-01-21 08:38:45 följande:
    Hej!Jag är i v 8+3 idag. Första dagen jag vaknar och inte vill gå och sova igen. Blandade känslor inför det. Det var denna tidpunkt det gick över med dottern (dagen är iof inte slut än, bara börjat) men även vid denna tidpunkt som det avtog vid mitt andra ma. Så, jag vet inte om jag ska vara glad eller inte...Jag tänkte om ang vul. Eftersom jag såg ett hjärta förra gången, som slutade slå en vecka efter det, så känner jag mig inte "mer säker" den här gången. Jag har känt mig galet gravid hitills, tanken är att ringa min läkare till veckan och be om ett vul v 10+. Sedan blir det datering för fvp v 12+. Det känns som en bra plan. Jag ska gå privat, för jag pallar inte att träffa en ev okänd läkare igen och kanske få ett neg besked. Jag är luttrad, jag vet. Har ganska svårt att njuta av denna graviditet. Helt ärligt är jag skitless på att vara gravid, jag har ju för fan varit det sedan juli månad, men bara fått må dåligt....Uppehållet mellan dessa två har ju bara varit en hysterisk mens-äl-bim resa...  Nåväl, jag kommer säkert känna annorlunda efter vul.
    Ja, jag förstår precis hur du menar.
    Tyvärr blev jag inte ett dugg lugnad efter mitt tidiga vul, jag kände som att man har liksom aldrig någon garanti. bara för vul visade hjärtslag idag kan de stanna imorn.
    Så jag förstår ju verkligen att du känner så eftersom du varit med om det dessutom.

MIn oro försvann nu efter rul och jag har inte njutit alls förrens nu. Men nu känner jag mig som den lyckligaste ¨på jorden. jag är gravid och jag känner absolut inga trista symtom. Sen såg ju Allt fint ut och rörelserna kom igång på samma dag när jag förstod att man faktiskt kunde känna så lätta rörelser som jag känt ett tag. Trodde det var tarmar för att jag aldrig kände mer än rejäla sparkar med alex. Men nu sparkar liten på varje kväll så nu kan man pusta ut.

Och snart har du med kommit såhär långt. tiden går snabbt.
    Alexander 2009-03-11 -♥- bf 2010-06-27
  • mithrandil
    Meadow skrev 2010-01-21 20:40:21 följande:
    Hej tjejer!Nä, inte fan fick man må bra inte. Var kaxig/orolig imorse att det här är ju för bra för att vara sant, slocknade i soffan vid lunch och vaknade lika orkeslös och sjösjuk som alltid sen....Hm.Ja, man är aldrig nöjd!Mithrandil: Jag tror jag kommer landa i detta, när jag fått göra datering osv, och slippa illamående. Men just nu är jag HELVETES glad att det bara blir två barn i detta hushåll, jag pallar inte må på detta sätt en gång till. Och vara orolig hela tiden.När detta avlande är över, ska jag ta tillbaka min kropp och bara njuta!
    Haha.. ja jag ser också fram emot att få ta tillbaka min kropp. Jag har ju typ varit gravid sen i juni förra året och efter denna gången så är jag glad att det inte blir mer gånger. även om jag denna gången har en toppen grav.

På sett och vis är det ju bra att skaffa barn tätt, då slipper man anstränga sig för att bli smal och fin mer än en gång. vi ska heller inte ha mer än 2 så när nästa bebis är ute blir det till att ta vara på mig själv igen. känns mer motiverat då när det inte ska bli fler. Och dricka vin ska jag också göra!
  • mithrandil
    mithrandil skrev 2010-01-21 20:43:56 följande:
    Haha.. ja jag ser också fram emot att få ta tillbaka min kropp. Jag har ju typ varit gravid sen i juni förra året och efter denna gången så är jag glad att det inte blir mer gånger. även om jag denna gången har en toppen grav. På sett och vis är det ju bra att skaffa barn tätt, då slipper man anstränga sig för att bli smal och fin mer än en gång. vi ska heller inte ha mer än 2 så när nästa bebis är ute blir det till att ta vara på mig själv igen. känns mer motiverat då när det inte ska bli fler. Och dricka vin ska jag också göra!
    jag menade juni förrförra året.
  • mithrandil

meadow: får man fråga varför du ska göra ett fvp?

• mithrandil
    Meadow skrev 2010-01-21 20:50:53 följande:
    Ja, här ska alla extrakilon bort! Jag ska tamejtusan amma dygnet runt så det inte finns något kvar av mig! Sedan när jag nått min matchvikt får sambon ge mig ett boobjob i present, för då ska damerna upp 3 våningar där de var innan detta avlande började. Sedan ska jag ta tag i min karriär, kanske börja plugga eller nåt. Ska bli skönt! Det är härligt med småbarnsåren, graviditeter osv, men man pausar verkligen sitt eget "vuxenliv" och lånar ut sin kropp. Det är tungt för kroppen att vara gravid! Bebissugen kommer man nog alltid att vara.Blir härligt när man är en komplett familj och kan fokusera på allas framtid!Det blir förhoppningsvis då 3 år mellan våra, vilket ändå känns toppen! Från  början skulle det ha varit 2,4, men nu med facit i hand, gör det inget att det drog ut på tiden. Hur det än blir så fixar man det, 1,5-3-6 år emellan, allt har sina för o nackdelar!
    haha.. ja jag tycker precis som du.
    Jag är tacksam (ursäkta om det låter fult) för mitt ma nu såhär i efterhand. jag skulle ha en bebis om en mån nu och alexander är inte ens ett år och behöver mig oerhört mycket. Skönt att iaf ha skjutit upp det litegrann, för bådas skull, nu hinner han iaf bli 1år och 3-4mån
  • mithrandil
    Meadow skrev 2010-01-21 21:00:42 följande:
    Ja precis! Jag börjar nästan tro att allt har en mening! Sambon var inte alls särskillt sugen på en till första svängen, var mer som att "oj tog det så jäkla fort" eftersom jag blev gravid direkt. Sedan efter den ofosterliga, så var det som att han landade i det, men trodde väl inte heller då att jag skulle bli gravid direkt. Efter det ma:t så tror jag han själv insåg att "jo, men det här vill vi nog båda" och när jag då på julafton, sa att "vännen..."Med ett flin så blev han ärligt glad! Däremot fattar han inte HUR det är möjligt att vi prickade 3 av 3 första försök! Dottern blev ju till på första med äl test, hade felräknat äl med 5 dagar...Galet.Så, jag är GLAD för nu vill vi båda, och det blev en viss kompromiss, om än lite tråkig sådan. Jag hoppas bara att detta går vägen nu, jag tycker jag förtjänar det faktiskt.
    ja går det inte vägen nu så får iaf jag ta och lägga min intuition i byrålådan. jag känner det i varje nerv att det går vägen för dig denna gången.

tror också att allt har sin mening. man har bara svårt att se där när det händer. men med lite distans till det brukar man oftast se en eller en annan (hyfsat bra) mening.
  • mithrandil
    Alfonsina skrev 2010-01-21 21:08:07 följande:
    Jag lovar att inte ta ut mig, eller, jag lovar att försöka. Målade bara runt ett fönster nu ikväll för jag orkade inte mer. Men jag känner mig lite slö när jag åker hem för jag hade tänkt att göra ett till. Men jag vet att jag måste lära mig att lyssna på kroppen. Så jag är trots allt nöjd att jag gjorde runt ett fönster iaf! Det är bm som kallar till föräldrargrupp här. Vi var 5 par som alla väntar vårt första barn och har bf 15/3-9/4 (tror jag det var). I rummet bredvid satt andra par med sin barnmorska, de väntar ungefär samtidigt som oss, men som sagt, varje bm har sin egen grupp. Det var riktigt kul, till en början fick vi sitta tjejer för sig och killar för sig och spåna på en lista med saker som vi ville ta upp under dessa tre gånger. Nästa vecka skulle hon visa förlossningsfilm och ta upp några andningstekniker. Man får gå ut om man inte vill se filmen och jag tror nog att jag ska göra det. Vill hellre komma dit med ett öppet sinne faktiskt. Daniel kan tyvärr inte följa med vare sig nästa gång eller gången därpå då det är amningsinformation (mindre viktigt att han är med kanske). Får se om man kanske kommer att umgås med någon, det är ju inte säkert. Kul ändå att dela tankar och funderingar även om jag måste säga att det är precis samma sak vi gör här! Däremot har vi ju ingen "faktabank" i form av en barnmorska.
    vem gjorde ditt rul?
    Du fick väl veta att du skulle få en grabb på rul va?
  • mithrandil
    Summer skrev 2010-01-22 20:15:28 följande:
    Tack snälla för ditt svar! Ni är sånt bra stöd här på tråden . Har pratat lite med Annie också och hon säger också att det kan vara uppehåll mellan sparkarna i början. Man blir bara så rädd när folk skrämmer upp en. Därför är FL på både gott och ont, man jämför sig så mycket med andra. På junitråden har typ alla känt sparkar utom jag, även fast de ska få 1-2 v senare och också är förstagångs gravid. Jag går ur den tråden nu. PRONTO!Tack för ditt svar. Kram kram S
    Haha. den tråden lämnade jag för en evighet sen.
    Jag misstänker att iaf 50% ljuger sig blåa i den tråden. det är alldeles för magiskt där. alla som känt regelbunda rörelser sen v11-12. pytt heller.
    Du gör rätt i som sållar på trådarna du är med i. skapar någon tråd för mycket oro. lämna den som du gör nu.

Ta inte till dig allt alla säger på fl. här finns många lögnare som ljuger för att få uppmärksamhet.
  • mithrandil
    Summer skrev 2010-01-24 20:31:10 följande:
    Hej tjejer!Hoppas er helg varit bra. Min har ju varit helt händelselös och Johan är fortfarande sjuk i hög feber :(Helgens roliga var att jag somnade till Tildes sparkar igår och vakande av de i morse också *LYCKA*Meadow: Åhh vad jag känner igen mig! Hoppas du slipper gå upp mitt i natten för att äta som jag gjorde under några veckor. man blir så himla trött av det.Går ni på någon gravidträning? Jag funderar på att börja på vattenjumpa. Någon som har erfarenhet av det?Kram
    Det kan vara bra att få springa uppe halva nätterna för att kissa och äta.
    Det är bara en bra förberedelse på framtidens liv. Det blir inte många hela nätters sömn i framtiden. hehe.

vattengympa har jag hört ska vara jättebra, tänkte börja med alexander men jag fick ju ganska snart undvika all form av gymnastik och träning pga sd.

Min helg har varit bra. alexander har blivit en sån underbart glad liten grabb.
    förstår inte vad som hänt med min skrikbebis? Han börjar ta sig iväg från sin mamma också och låter mig göra/lägga uppmärksamheten på annat, tex disken och kryper in på sitt rum och sitter där och leker snällt och fint i säkert 20minuter.
    Jag är i sjunde himlen just nu. Livet blir bättre tillslut.
    kramar
  • mithrandil
    Meadow skrev 2010-01-24 21:20:50 följande:
    Mithrandil: Vad var det jag sa?
    Haha!
    Ja den är alltid lika trevlig att få dra till med och jag ska ge dig rätt.
    Du har sagt det hela tiden att det kommer bli bättre snart.
Svar på tråden Ägglossning i dagarna som vill följas åt? :) Del 3