Inlägg från: mithrandil |Visa alla inlägg
  • mithrandil

Ägglossning i dagarna som vill följas åt? :) Del 3

Summer skrev 2010-01-26 22:55:44 följande:
    Nu är det läggdags här!Sov så gott
    ja. det har det verkligen blivit.
    sov gott!
    Alexander 2009-03-11 -♥- bf 2010-06-27
  • mithrandil

Jenny: Hoppas verkligen att de kommer fram till att det inte är havandeskapsförgiftning du har fått. Hur mycket äggvita hade du och vad ligger du på i tryck?

Har du några synrubbningar eller snöflingor för ögonen också eller bara ont?

Håller tummarna för dig imorn!

• mithrandil
    BebisiFebruari skrev 2010-01-27 20:43:41 följande:
    Trycket ligger på 145/90 (efter 30 min vila) inte extremt högt men ett tydligt tecken sa läkaren, och då framför allt med tanke på att jag 4 dagar innan hade ett tryck på 110/70 (och ungeför samma hela graviditeten) +1 med äggvita inte heller så mycket änHar som svarta grejjer som far runt i ögonen och tryckande huvudvärk sen mitt ömma jag har högt upp i magen samt min svullnad är ju bara yttligare tecken.Bm jag träffade idag va inte min vanliga men hon sa att tyvärr så verkar det ju som att detta är början till havandeskapsförgiftning eftersom trycket höjt så snabbt och jag aldrig tidigare haft äggvita. Tack som sagt alla tummar är välkomna!!!
    Ja, jag tycker tyvärr också att det låter som havandeskapsförgiftning. de brukar räkna efter undertrycket och det får inte gå upp till 90 på ett vilotryck.
    Men antar de kommer låta bebis stanna inne tills trycket är högre och du har mer äggvita. +1 är ju inte mycket men det visar ju tyvärr att något är påväg.

Är du i v36+ nu?
    Då klarar bebis sig bra om den blir förlöst, men troligtvis kommer ni hamna på neonatalavd ett tag. Av erfarenhet kan jag säga att det är ganska jobbigt, men samtidigt lärorikt. man får supermycket stöd av alla tjejer på neo.

Hoppas du får säga ifrån hur det går imorn, för jag misstänker att de kommer lägga in dig?? Har dom nämnt något om det?
  • mithrandil
    BebisiFebruari skrev 2010-01-27 21:11:43 följande:
    Ja som sagt min lillasyster hade ju havandeskapsförgiftning dock den värre sorten henne förlöste dom ju i v.27+5 då vägde hennes son 802 g och jag va med om hela hennes resa, så jag har lite koll på detta iaf. Jag går in i 36+0 på fredag Dom har inte sagt nått om inläggning mer än att det kan bli aktuellet om trycket fortsätter ligga som det gör och äggvitan stannar kvar alt. höjs och med tanke på att det va exakt samma som i måndags så finns väl risken att jag blir inlagd.Kommer uppdatera er i morgon efter besöket på spec. mvc ska vara där 9.30.Nu ska jag umgås med Johan som precis kom hem.Ha en trevlig kväll alla! Kram
    gör det!
    Lycka till imorn. tänker på dig.
    kramar!
  • mithrandil

Jenny: tänker på dig.
    Antar att vi säkert inte får se dig igen förrens du har en liten bebis men jag hoppas att dom lyckas hålla bebisen inne ett tag till, iaf ett par veckor. Lycka till!
    kramar

• mithrandil

Usch så jobbigt att inte veta vad som händer med jenny.
    Har tänkt på henne från och till hela dagen. Man känner sig så involverad i hennes grav men nu får man liksom inte veta alls hur det går för dom. Irriterande.

Hoppas dom har det bra iaf.

• mithrandil

Jenny: Herregud så skönt att höra att allt går bra.
    Hoppas bebis kan stanna bara två veckor till utan att nån av er mår allt för dåligt utav det. det vore ju bra om ni kom till v38+0

Så jobbigt du har haft det, men nu är eländet snart över!!
    kram!

Någon som vet hur man blir av med sd eller iaf minskar dom? De börjar komma lite för ofta nu. Dom gör inte ont även om de är obehagliga så de oroar mig inte, men dom stör mig. är vila egentligen det enda jag kan göra? Isådana fall är jag ganska så körd. :-S Men att vara mamma är väl egentligen att sjunka på priolistan.

Jag tar inte i så mycket längre utan tar det väldigt lugnt iaf, men jag kan ju inte direkt gå och lägga mig i soffan och låta alex sysselsätta sig själv även om jag ofta tar en 10minutare på golvet när han leker så verkar det inte räcka.

• mithrandil
    BebisiFebruari skrev 2010-02-01 20:10:04 följande:
    Ja, vårat mål nu är v.38+ sen får bebis gärna komma närsom för nu känns det som att gränsen är nådd med vad gällande komplikationer denna graviditet. Det som är lite läskigt är att det nu kommit fram att vi är 4 på pappas sida som har haft havandeskapsförgiftning. Jag vet ju att risken ökar om min mamma haft det men undra om det kan vara nått i generna? Min faster ena graviditetenMin halv stora syster med båda sina graviditeterMin lilla syster ena graviditetoch så jag... Vila det enda som hjälper när jag har sd är att lägga mig raklång i sängen eller soffan och vila, men förstår att du har svårt att göra det med lill killen hemma. Men jag tror att försök ta alla möjligheter att lägga dig ner så ofta du kan.Ta upp det med din bm annars så kanske du kan få lite tips av henne.
    Försöker vila när de kommer men då är det liksom försent redan. De kommer även om jag vilar. Men de brukar ju vara ett tecken på att man behöver vila upp sig. men jag kan inte göra det mer än jag redan gör. Det får gå som det går sålänge de inte gör ont. Men tack.

förstår om du är trött på eländet nu. känns som om det skulle vara skönast om liten ville komma ut redan imorn, men den är ju lite liten ännu och jag tror ju inte att en tid på neo skulle underlätta den tråkiga graviditeten så bäst vore nog ändå om (varför vill jag hela tiden skriva hon??) bebis stannade ett litet tag till.

hur mår du annars nu?
  • mithrandil
    BebisiFebruari skrev 2010-02-01 20:25:49 följande:
    Oki... jobbigt men ja så länge dom inte gör ont och man försöker vila så kan man ju inte göra så mycket mer. Hoppas det stannar vid att bara kännas och inte göra ont.Ja helst vill man ju bara att den ska komma nu så detta är över nångång men som du skriver den är ju lite för liten än och man vill ju helst slippa neo.Hihi... du kanske är synsk? Kanske är det en liten tjej i min mage eller så harjag tjatat för mycket om det.Ja du hur mår jag.... jätte ont i huvudet, det flimmrar för ögonen och jag är ständigt trött men det är ju inte så konstigt, kroppen blir ju extra trött när man har så högt tryck och det har ju under sjukhus vistelsen legat på runt 150-160/95-110 och mitt "normala" under graviditeten har ju varit 110/70 i snitt. Sen känns det ju att det inte är så långt kvar nu, har rätt mycket sammandragningar och molvärk men det är ju sånt som hör till graviditetens slutskede.
    Vet du, jag har inte ens tänkt över att du någonsin nämnt en tjeja. Kan inte komma på det nu iaf. Men man har väl alltid sina egna funderingar.

Hoppas det är dags snart då. vissa börjar ju föda i v36+ rent spontant och då slipper de oftast neo eftersom bebis sagt att den var redo. Om du har tur så!!

Hade egentligen aldrig hoppats på en grav utan sd, min bm sa på inskrivningen att jag nästan kunde räkna med att få dom ätter värre än sist. De som haft prematura sd första grav brukar i nästan alla fall få fler och fler för varje grav. men som du säger, så länge dom inte gör ont så gör det inget.
  • mithrandil

Jenny: skönt att höra att värdena iaf inte är värre. Då går ju allt som vi hoppas.
    Nu är det snart över vännen! Hur eller hur har du inte många dagar kvar och bara du når 38+0 kan du begära att få bli igångsatt om du verkligen itne orkar mer, du ska itne behöva må dåligt hur länge som helst! [kramar om]

Svar på tråden Ägglossning i dagarna som vill följas åt? :) Del 3