Inlägg från: majblomman80 |Visa alla inlägg
  • majblomman80

4 mån bebis vaknar hela tiden på nätterna??

Hej !
    Har en snart 4 mån bebis som har börjat vakna mer o mer på nätterna.
    Innan ammade jag bara 2-3 ggr , men nu vaknar hon ibland varje timma. Hon behöver inte mat varje gång utan behöver ibland bara flyttas till vår säng o somna om bredvid. Jag hel ammar.
    HOn har även börjat sova lite längre dags-pass mellan. Ibland upp mot 3-4 timmar. Har hon vänt på dygnet? Hur ska jag få henne att sova längre pass på nätterna och kunna sova själv?
    Jag börjar bli sjukt trött så jag inte orkar...
    Hur har ni gjort för att få era att börja sova lite längre på nätterna??
    Tacksam för alla tips o tankar...

• Svar på tråden 4 mån bebis vaknar hela tiden på nätterna??
  • majblomman80

ja vi verkar inte va ensamma! Just nu sover min tjej hos mig på nätterna o det går bättre då. Synd bara att hon rör sig såååå mkt. Sparkar o flaxar m huvvet fram o tillbaka så man undrar om det står rätt till....Sen har sovit mindre på dagarna i två dagar o då har nätterna blivit liiiite längre. inatt gick det tre timmar mellan uppvaknandena. (säger man såå?) SÅ det va ju lite bättre...
    Längtar till man kan börja m grötvälling. Gick på ica maxi idag o läste på förpackningarna o där fanns det nåt som hette godnattvälling 6 mån för godare sömn. Men det var från 6 mån... Hoppas det är nåt för min tös!

• majblomman80

...ska inte börja m det än såklart men jag ser fram emot det när hon är 6 mån!!!

Svar på tråden 4 mån bebis vaknar hela tiden på nätterna??