Inlägg från: yrväder |Visa alla inlägg
  • yrväder

Sytråden spinner vidare - röd tråd

Skumboll skrev 2010-02-18 18:54:49 följande:
    Den delen sitter stenhårt! Det är den övre delen som man fäster med de vita skruvarna som sitter lite löst och man kan rucka fram och tillbaka. 
    hm, mysko. Min kopia hade nämligen lite tunnare plåt där fastsättningshålet satt, så den gick att rucka lite. Men inte orginalet.
  • yrväder
    Skumboll skrev 2010-02-18 19:39:12 följande:
    upphöjningarna är till för att skruvarna ska gå att skruva åt. skåran på kantbandaren träs över upphöjningarna sen skruvar man.
  • yrväder

eller har du sattit plattan upp och ner kanske? minns inte om upphöjningarna ska vara neråt eller uppåt

• yrväder
    yrväder skrev 2010-02-18 20:08:40 följande:
    eller har du sattit plattan upp och ner kanske? minns inte om upphöjningarna ska vara neråt eller uppåt
    glöm det inlägget, rådgjorde med mina bilder och upphöjningarna ska vara uppåt.
  • yrväder
    Skumboll skrev 2010-02-18 21:01:19 följande:
    yttepytte?! ditt är ju gigantostort Mitt är nog på 2 eller så
  • yrväder
    madebyinferno skrev 2010-02-18 21:52:18 följande:
    vad använder man musselsöm till?
    ingen aning

Har för övrigt fått hem blöjtyger idag så nu sitter jag och knåpar på första exet, ska bli ett nöje att få knappa den sen (tänk vad lite knappar kan göra )
  • yrväder
    madebyinferno skrev 2010-02-18 22:03:38 följande:
    nice sitter och glor mig vindögd på olika maskiner jag
    trevligt! Jag tror inte jag ska kika på några maskiner, sambon tvingade mig att överskådligt räkna alla tyger jag har inne i syrummet (kanske 70 % av alla tyger jag har) och det uppgick till ca 60 meter
  • yrväder
    Fiffa5 skrev 2010-02-20 11:43:56 följande:
    Jag har tänkt sy en liten hjälmmössa och kanta med mudd, men vet inte hur jag ska få mudden fin på båda sidor. När jag syr tröjor brukar jag kanta så här:  kokalal.blogspot.com/2008/09/sy-kantband-i-tr... Men nu vill jag även vika in mudden på baksidan och hur ska jag gå tillväga då? Ska jag först sy på mudden på rätsidan och sen bara vika den dubbel på baksidan och försöka sy från rätsidan som vanligt? Men det känns som att det är lätt att sy utanför då...? Hur gör man egentligen? Jag har bara en "vanlig" symaskin och brukar sy fast mudden med tvillingnål... Hur bred brukar ni klipppa mudden? Brukar ni stryka den där den ska vikas??
    jag gör som kokalal även på mössor med knyt. Dvs knytbanden får råkant på baksidan. Jag tycker dock inte att det gör något.
Svar på tråden Sytråden spinner vidare - röd tråd