Kyssen skrev 2009-12-10 13:19:51 följande:
Mimmi 71 skrev 2009-12-10 09:03:36 följande:
Jag har nästan kastat ut min CP genom fönstret idag!!! Har försökt bandkanta fållen på en tunika istället för att göra en klassisk fåll men det är stört omöjligt!! Först syr den klanderfritt i 20 cm, sen korvar den ihop sig och står och stampar på stället och gör 234 miljarder hoppstygn i sträck. Hade en timmes sytid idag när lillan sov och hann alltså inte ens kanta fållen - galet!!! Funderar allvarligt på att lämna in den på service trots att den knappt är använd.
Sådant är inget roligt

På de ställen så har jag sällan problem med hoppstygn, däremot så drar kantbandet ofta ihops sig så man får ballongeffekt nedtill som jag inte vill ha. Vet att man kan använda sig av vanlig interlock för att minska problemet. I mitt paket från Jny i förra veckan låg det därför 1 m röd interlock som skall användas till klänningar
Idag har jag surfat runt och letat broderitråd. Vill ju inget skall saknas när det väl dyker upp en maskin här hemma

Tror att det blir en beställning från USA iallafall - 50 färger för ca 750:- (inkl frakt). Räknade lite på hur många färger jag skulle vilja ha till börja med och det landade på 15 st som man kan köpa för 37:- i Sverige. Kändes därför att det vore idé att ta klivet och handla utomlands. Lite nervöst dock, då jag aldrig har handlat utanför Sverige. Samköpet med Älsklingsfrö vid CP-köpet räknas ju inte då det inte var jag som gjorde affären
Idag fick jag även ett paket ifrån Bibbi, så nu har jag en hel del olika sorters mellanlägg.
Förberedd till tusen!!!!