Inlägg från: Mimmi 71 |Visa alla inlägg
  • Mimmi 71

Sytråden spinner vidare - röd tråd

Jag sydde mössor i Jny molntyg tidigare. En klippte jag 20 cm x 2 och den passade bra till lillemannen (2 år) och en klippte jag 22 cm x 2 och den passade bra till mig som har ca 56 i stlk. Måtten är inkl sömsmmån med OL. Jag hade tänkt att den större mössan skulle vara en stlk större än den minsta men den blev lite större än det Första mössan kallar jag stlk 2-3 år och sedan skall jag nog sy en med 21 cm x 2 som jag kommer kalla 3-6 år.

• Mimmi 71
    hypatia skrev 2009-12-13 09:29:37 följande:
    Vad använder du för nål? Det kan bli så där om man inte använder en nål avsedd för stretchiga tyger.
    Hej! Igår funderade jag på att det var länge sedan man hörde av dig och så dyker du upp här idag
  • Mimmi 71

Nu är broderitråd beställ ifrån Thredheart! Jag gick på ditt råd, Amda beställde dessutom Ryon och 80 färger istället för 40 st, samt att jag kompletterade med en grafitgrå som inte verkar vara med i settet. Ett trådställ för 120 rullar fick också följa med hem. Nu hoppas jag på snabb leverans och att det inte hamnar i tullen.

Första gången det blev en beställning utomlands och jag är fortfarande lite nervös

• Mimmi 71
    Lilltå skrev 2009-12-13 09:30:41 följande:
    Om det bara skall vara till en MTpanel får du ju ganska mycket tyg över så jag tycker att du bara skall låta henne välja på tyger där du ser en användning av resterna som möjlig.SoS tror jag kan ta ett tag på sig.....har för mig att det tog 8-10 dagar när jag senast beställde. Fast det är rätt längesen nu....
    Håller med för enligt mig så kan man inte beställa nytt tyg varje gång man får en beställning. Ibland för vissa kunder eller om man tycker sig ha nytta av tyget även senare så kan man göra undantag.
  • Mimmi 71

Det här med att sälja på marknader är jättesvårt. Själv kan jag omöjligt förklara varför man säljer riktigt bra på en marknad och riktigt illa på en annan. För min del så beror det varken på storleken på staden eller marknaden i sig. Det jag kan säga så här andra året är att det verkar vara en fördel att folk redan innan vet att man står på marknaden. Att stå där för andra året i rad hjälper en del. Sedanhar vi ju marknadsfört oss i ett lokalt skyltfönster också och det har folk uppmärksammat. Det är ju inte så vanligt att det finns barnkläder (som är det mesta jag säljer av) att köpa på hantverksmarknader (för jag står inte på vanliga knallemarknader).

• Mimmi 71
    AMDA skrev 2009-12-13 23:29:42 följande:
    Mimmi 71 skrev 2009-12-13 09:58:33 följande:
    Du kommer inte bli missnöjd
    Jag hoppas nu att det går snabbt för min maskin börjar närma sig - är för tillfället i Örebro och hittar kanske hem till mig imorgon. Jag längtar!!!! Jag har ju några rullar broderitråd, så jag kan ju teta lite så länge iallafall.
  • Mimmi 71
    78Misan skrev 2009-12-14 13:06:29 följande:
    får du inte med nåt startkit?
    Inte vad jag vet - därmot får jag ju med ett mindre dataprogram. Men jag har ju förberett mig och köpte några rullar när Tyvaruhuset sålde ut så jag har ett tiotal rullara
  • Mimmi 71
    Jalapeno skrev 2009-12-14 14:01:29 följande:
    marknaden jag försökte sälja in dej på var usel i år. Allt hantverk var borta förutom en stackars tant som sålde keramiktomtar som såg väääldgit hemgjorda ut. Så den blir det inte nästa år. Synd. Mimmi 71 skrev 2009-12-14 11:16:18 följande:
    Men så trist! Jag som hade hoppats på denna Får leta vidare för en av våra tre julmarknader skall bytas ut pga för dålig försäljning. Eller också kanske man skall göra övriga familjen glad genom att bara stå på 2 julmarknader
  • Mimmi 71
    Jalapeno skrev 2009-12-14 16:14:25 följande:
    grattis till vinst i min utlottning förresten!Mimmi 71 skrev 2009-12-14 15:06:35 följande:
    Åhm så glad jag blir. Jag har aldrig vunnit tidigare

Idag har jag fått hem min nya pärla!!!!! Har testat lite, och första alstret blir en cool namntröja. Åh, jag tror inte jag kan sluta att brodera. I nästa läge blir det att jaga lite coola brodyrer och sedan skall jag installera broderprogrammet. Antar att det tar lite tid att sätta sig in i så det får bli en annan kväll.
  • Mimmi 71

Beställningar som skall bli julklappar (en body, en tröja och ett par muddisar) och som skall skickas med post skall jag sy klart ikväll och skicka med posten imorgon.

Övriga beställningar som jag kan leverera själv skall senast vara klara i helgen (4 bodies, 4 byxor och en fleeceomlott).

Sedan har jag ett nyfödd-set som skall sys i helgen och skickas senast måndag. Det blir en body och ett par muddisar och dessa räknar jag med att skicka som vanligt brev och då borde det bara ta en dag att komma fram.

Det finns att göra Sitter på jobbet och längtar bara hem till min pärla. Det är bara så skoj att brodera och jag tänker låta maskinen gå varm bredvid mig när jag syr beställningar. När alla dessa är klara så skall det broderade bli kläder till lillemannen.

Svar på tråden Sytråden spinner vidare - röd tråd