Inlägg från: GOBLIgobli |Visa alla inlägg
  • GOBLIgobli

Sytråden spinner vidare - röd tråd

Way to go Mimmi!! Jag har en låda full med div. testbroderier som bara ligger för när man väl börjar är det svårt att sluta. En helt ny värld öppnar sig.

• GOBLIgobli
    78Misan skrev 2009-12-10 22:41:38 följande:
    hej i tråden. idag har jag fått min maskin har fått utbildning i service och kepsramning etc etc etc det är så kul och jag vill inte alls stå på marknad i helgen eller gå på julbord utan bara vara hemma o brodera
    Åh *avis* Kan man få se bild på "monstret" ?
  • GOBLIgobli
    Kyssen skrev 2009-12-14 21:18:48 följande:
    Pepp pepp pepp!! Jag har en tunika från helvetet som just nu ligger på mitt strykbord och skäms.. Den har oxå haft en miljard hoppstygn där kantbanden nu sitter så prydligt påsydda!! Mitt hoppande avhjälptes av att sänka pressarfotstrycket till ca 7mm och ha Diff: 1,75 och SL 4 (flodistyg och kantband från S&S) Just nu hatar jag tunikan men måste färdigställa den då det är en beställning till en vän. Den blir säkert fin när den är klar, men my god vad jag sprättat!!!!!
    Verkar helt klart att även symaskiner har bad hair days.
  • GOBLIgobli
    Annaluskan skrev 2009-12-16 18:48:44 följande:
    Jag fick hem mina namnband idag. Jag blev jätteförvånad då de var isärklippta och med kort bit kvar till kanten. Jag hade föreställt mig att jag skulle kunna vika in kanten men nu går det inte. Och när jag sydde utan att vika fransade det hela upp sig så mycket på en gång så att det lossnade. Hur gör ni? Ska det vara så här?
    Hm, det lät mysko. Har du bild på dem? De ska absolut inte fransa sönder.
  • GOBLIgobli
    Annaluskan skrev 2009-12-16 19:52:16 följande:
    Jag beställde på minanamnband.se jag har ingen bild på då det fransade sönder, jag har bara provat med en och försiktigt, men jag fick ju lov att sprätta bort den. Gör det alltså inte så för er?
    Nej det har det inte gjort. Nu har jag iofs specialare men mina första var standardlapparna och de höll.
    Låter dessutom inte rätt att texten är nära kanten. Eller är det en jättelång text?
  • GOBLIgobli
    Kaja skrev 2009-12-17 16:34:48 följande:
    Suck! Brevlådan har frusit och jag som har MASSOR med tyg på väg in. Tänk om det ligger något underbart i den som jag inte kommer åt?? När blir det blidväder??
    Haha, du får nog tyvärr vänta på blid tror jag, såg inte ut att bli varmare bortåt jul ens. Men gör som vi med sop- 0ch kompostpottans lock när de frusit. Ett riktigt knytnävsPANG på locket så öppnas det.
  • GOBLIgobli
    Kaja skrev 2009-12-17 20:19:56 följande:
    En stark och händig man åtgärdade brevlådan. Inget tyg i den idag heller.Tyg på väg in från FYRA ställen just nu. Minst!
    En sån funkar också.
  • GOBLIgobli
    NCL skrev 2009-12-19 10:03:14 följande:
    Måste bara få berätta vad som hände alldeles nyss. Jag började vika tvätten, då säger min man: "Det där kan jag göra så kan du sätta dig och sy istället."Han är underbar!Nu ska jag sy.
    Åh gud vad rart! Det är kärlek!
  • GOBLIgobli

Helt ot men vill bara beklaga mig lite...

Igår fick jag åka ambulans för första gången. Det började med att jag fick svinsprutan på jobbet och en till två minuter senare, direkt när jag gått tillbaka till min truck, började jag må illa och bli snurrig. Klev av trucken och sen blev det svart. Vaknade av att jag satt på golvet och en höll i mit huvud och sa att det blödde. Jag hade alltså rasat bakåt och dammat i bakhuvudet i betongen. Fick en bula som sprack och heter duga. Sen kom ambulansen och de ville ta med mig in för röntgen för säkerhets skull.
    Allt gick bra till slut, inga skador syntes på röntgen men jag skulle ta det lugnt pga ev. hjärnskakning. Det jag däremot inte fattar hur jag kunde svimma av på det sättet för jag kopplar det till sprutan jag fick. Doktorn hade inte heller någon förklaring till det.
    Sitter nu med öm arm på stickstället, öm nacke och ett bakhuvud som ff blöder lite.
    Surfa på fl är väl det jag mäktar med.

• GOBLIgobli

Tack mimmi och ak.
    Men då var det nog det som hände, jag var säkert med spänd än jag trodde. Skulle suttit kvar en stund.

Svar på tråden Sytråden spinner vidare - röd tråd