Inlägg från: GOBLIgobli |Visa alla inlägg
  • GOBLIgobli

Sytråden spinner vidare - röd tråd

yrväder skrev 2010-01-12 15:59:02 följande:
    Haha Jag kastade väl 5 icakassar nu, och det märks inte alls , jag fattar inte var alla kommande tyger ska rymmas
    Det finns ALLTID plats för mer tyg! Säger en som köpt till en gammal skänk och en hög Billy med glasdörrar till tyger.
    Foot - A device for finding furniture in the dark
  • GOBLIgobli
    LumLumLum skrev 2010-01-13 05:33:02 följande:
    Min sambo går och mumlar här hemma (på ett skämtsamt vis) om att han måste skaffa mer material till sin hobby för att få lika mycket som jag har. Han sysslar med smide, så då svarar jag bara att ska vi ha lika mycket ska vi gå efter vikt, inte volym, för då är det jag som får skaffa mer.
    Haha, rätt ska va rätt!
  • GOBLIgobli
    bakabakalitenkaka skrev 2010-01-13 10:42:18 följande:
    Jag hänger över köksbordet, ajaj, och klipper 24 mössor. Sen får vi se om jag orkar sy några idag, om ryggen orkar med.Vad har ni för sy-musik? är det bara jag som har det kanske?Kommer ihåg när jag var liten och satt under bordet när mamma sydde, och minns att hon spelade dire straits och sånt... så det går på min spotify för tillfället, hihi :)
    Jag är en trance addict så instrumental sådan dras på med rätt bra volym.
  • GOBLIgobli
    Snoddas Snoddas skrev 2010-01-13 16:19:55 följande:
    Fick mina fordonstyger idag, underbara! Blev dock liiite irriterad på att trycket på velouren är åt fel håll!
    Ahaa, så de är åt samma håll som meandi har?
  • GOBLIgobli
    browniieee skrev 2010-01-13 18:16:25 följande:
    en nybörjare kikar in, har just fått en symaskin i födelsedagspresent och jag tänkte ge mig in i mitt första projekt snart. Men jag behöver ju tillbehör först... Någon som vet vart man kan få tag på det fina tyget som man gör dopklänningar av? Det är alltså broderat och "ihåligt" och jättegulligt
    Hej och välkommen. Kika in hos Gittes där finns några varianter. http://gittes.se/butikfintyg.html
  • GOBLIgobli
    Fiffa5 skrev 2010-01-13 19:31:53 följande:
    Ojdå, Stormorsan hade ju redan tipsat om stoff o stils brodyrtyger.  Att jag aldrig lär mig att läsa ikapp INNAN jag svarar
    Ibland rasslar det bara till så är man på nästa sida.
  • GOBLIgobli
    madebyinferno skrev 2010-01-13 20:11:46 följande:
    Så de har det på alla sina kläder? Trodde jag fått ett måndagsex men inte orkat krångla med dem... Fick undervisa maken om hur stor skillnad det faktiskt är på de olika hållen efteresom jag stod och svor så i tvättstugan...
    Det ska jag inte svära på men jag har en tunika som är åt det hållet.
  • GOBLIgobli
    Snoddas Snoddas skrev 2010-01-14 17:23:31 följande:
    Den här är jättebra! Fick en när jag köpte min maskin och fick en till i julklapp! butik.skovdesymaskiner.se/Shop/Index.php?sArt...
    Ååh, de är toppen!! Köpte två st på mässan i höstas.
  • GOBLIgobli
    Skumboll skrev 2010-01-19 22:44:50 följande:
    Gäller säkert inte alla tyger, men jag har ett rött överdrag och jag vet inte huuuuur många gånger det har blivit rosa fläckar på sånt jag strukit/pressat.  
    Rött är nog en färg som kan fälla långt efter så en ljus väv vore att föredra.
  • GOBLIgobli
    Ullerull skrev 2010-01-21 21:53:35 följande:
    Jalapeno: Haha, skulle inte sagt det så du fick undra lite till Kul jobb!Men alltså, sitter här med en fullkomligt ovändbar väska, är det överhuvudtaget möjligt att vända denna sak, blir nog att klippa upp och kanta för detta går ju bara inte....tips? Ögonen börjar gå i kors, men vill ha den här färdig innan jag går och lägger mig.
    Jodå, det går men är en lite tjurig historia innan man får till det.
    http://2.bp.blogspot.com/_J-wDSc0hdgY/ScaoEkyz5DI/AAAAAAAACdc/fNUHR18Dcvo/s1600-h/lady+flower+%C3%B6ppen+blog.jpg
Svar på tråden Sytråden spinner vidare - röd tråd