• lilla mej

familje fotografi, med eller utan styvis?

Jag ska boka tid for familje fotografi, grejen ar nu att det ar jag min sambo och var lilla dotter, men sen har han en dotter sen innan. Jag kanner lite att jag vill att det ska vara foton "om" min dotter fast hennes mamma och pappa ska vara med pa endel, och tycker inte att hans dotter ska vara med denna gangen. Men ar det fel att gora sa har inte ens tagit upp det med min sambo an, han vet inte ens att jag ska boka tid for fotografi an. Hur har ni andra gjort med era styvisar och familje portratt?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-12-07 21:28
    ok ok vill andra lite, vill inte kalla det familje fotografi utan foton tillagnat min dotter om ni fattar vad jag menar.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-12-08 17:08
    ok far tillagga lite till for det blir samma fragor om o om igen.... det galler bebisfoton av min dotter, samma har min bonus dotter pa sig sjalv tagna nar hon var bebis med sin mamma och pappa... och hon har sina bebisfoton hos oss med henne och pappa. Endel tycker att hon ska ha bada sina foraldrar pa foton i vart hus, men nej jag vill inte ha min sambos ex pa foto har, dem har hon hos sin mamma. Kan ni sluta saga att jag ar en dalig mamma eller att vi har en konstig familj for det har vi verkligen inte.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-12-08 17:17
    och vi ska inte ta en massa foton som hos en vanlig fotograf utan det kommer bara bli 1-3 foton som kommer bli gjorda in till en tavla. Och JA bonus har likadant med sig och sin pappa...
    nagot liknande detta..
    www.thisisventure.ie/images/interactive-gallery.aspx

• Svar på tråden familje fotografi, med eller utan styvis?
  • HelenFr

Jag tycker du kan ta bilder på bara er dotter och er, om nu styvdottern redan har liknande bilder med sin mamma och pappa...

• Kastrull
    SaramedM skrev 2009-12-09 13:55:24 följande:
    jodå men ett kort med alla utom styvdottern är ett familjekort Sen att TS vill kalla det nått annat är en annan sak
    Det verkar snarare vara så att du bestämt dig för att ett kort med föräldrar plus ett barn är ett familjekort. Det är med andra ord du som utesluter ts bonus, inte ts.
  • Rockangel01
    bananflugan82 skrev 2009-12-09 15:05:16 följande:
    Jag har en bonus på 13 och väntar nu tvillingar med min man. Jag kan förstår din tanke, det är här med "våra"och "era" barn. Jag skulle dock aldrig "välja bort" bonusen när vi tar kort, hon kommer ju faktiskt vara våra pojkars storasyster. Jag skulle tycka att det kändes konstigt att ta utan henne, som om hon inte vore en del av vår familj. Sen är väl vi konstiga kanske. Bonusen har uppsatt på sin vägg i sitt rum, bröllopsbilden på sin mamma och pappa och jämte det bröllopsbilden på hennes pappa och mig, som om min man hade flera fruar. Visserligen med typ 10 år emellan, men ändå. Det stör mig inte alls. Det är väl klart att hon vill ha bilder på sina föräldrar och sin mamma. Min man däremot, kan tycka att det känns lite onödigt, för han vill inte se bilder på sin föredetta. Men mig stör det inte alls!
    Tycker du är underbar som tycker det är ok att ditt bonusbarn har bild på sin mamma hemma hos er.Det tyder på att du är trygg i dig själv och ditt äktenskap.Önskar fler kunde tänka så när det gäller sina styvbarn
  • jessica1979

Jag kan förstå hur du tänker och tror inte alls att det beror på att du inte tycker om din styvdotter eller så. Jag är inte den som tänker döma dig och tycker ingen annan har rätt att göra det heller för ingen har levt i dina skor så att säga.

• Sebastian05

Är det ett bebisfoto så är det helt ok att bara ta på barnet och föräldrarna tycker jag. Bonusbarnet har ju ett precis likadant och det är roligt för dem att ha när dem blir stora. Många tar ju bebiskort på sina barn när dem är små även om dem har "helsyskon".

Sen kan man ju ta ett familjefoto också och där ska ALLA vara med.

Min sambo har en dotter som bara är här på söndagarna men hon är ändå en del av vår familj. Eget rum, tar jag t.ex. julkort så blir det på henne och sonen och inte bara sonen etc. Känns konstigt annars. Sonen är ju bara min och inte sambons så då blir det ju inte rätt på andra hållet. Varför ska min son vara med och inte hans dotter? När rätt åt båda hållen. Nu väntar vi vårt gemensamma barn och då blir det alla tre som får vara med.

• LillTussa
    bananflugan82 skrev 2009-12-09 15:05:16 följande:
    Jag har en bonus på 13 och väntar nu tvillingar med min man. Jag kan förstår din tanke, det är här med "våra"och "era" barn.  Jag skulle dock aldrig "välja bort" bonusen när vi tar kort, hon kommer ju faktiskt vara våra pojkars storasyster. Jag skulle tycka att det kändes konstigt att ta utan henne, som om hon inte vore en del av vår familj. Sen är väl vi konstiga kanske. Bonusen har uppsatt på sin vägg i sitt rum, bröllopsbilden på sin mamma och pappa och jämte det bröllopsbilden på hennes pappa och mig, som om min man hade flera fruar. Visserligen med typ 10 år emellan, men ändå. Det stör mig inte alls. Det är väl klart att hon vill ha bilder på sina föräldrar och sin mamma. Min man däremot, kan tycka att det känns lite onödigt, för han vill inte se bilder på sin föredetta. Men mig stör det inte alls!
    Helt underbart. Min bonus har kort på sin mamma här och det stör inte mig heller. Kort på väggen, kort i bäbisalbumet. Kort på mamma o pappa tillsammans.
    Då är då och nu är nu.
    Tänk om man alltid skulle vara orolig för exet, man hade ju blivit galen.
    Man väljer själv om det förflutna ska vara ett problem eller nåt fint, vi har valt det senare...
  • bubele

Klart att storasyster skall få vara med på en bild med lillasyster, vilket fint fotominne det skulle bli för dem båda sen!!!

För övrigt har min dotter bilder ovanför sin säng på mig och henne, hennes pappa och henne, sina kusiner och sina bonusbrorsor. Hade min pojkvän haft åsikter om att min dotter inte skall ha bild på sin pappa här hade han inte haft något här mer att göra - barnperspektivet är nr 1 och SJÄLVKLART skall min dotter ha bilder på sin pappa i mitt hem också.

• Tyche82

Jag orkar inte läsa tråden men tycker det finns en jätte lätt lösning.
    1. Om ni får ett barn till - får er dotter ni har nu vara med på dom bebis bilderna?
    2. Om du hade ett barn till - hade det barnet fått vara med på bilderna?
    3. Ta ett par bilder och låt din mans dotter vara med på ett par. Ni är ju familj.

Gör det inte svårare än det är.

• EmmAhh

Inte läst något tidigare inlägg men jag tycker att ni kanske kan ta ett foto med alla, ett utan bonusdottern och ett med bara bebisen. Så får alla vara med. Jag tycker det är fult och hemskt att inte låta din bonus vara med. Hon är ett syskon till ditt barn.

• iolanthe
    SaramedM skrev 2009-12-09 13:55:24 följande:
    jodå men ett kort med alla utom styvdottern är ett familjekort Sen att TS vill kalla det nått annat är en annan sak
    Hur kan det vara ett familjekort när inte alla i familjen är med?
Svar på tråden familje fotografi, med eller utan styvis?