• lilla mej

familje fotografi, med eller utan styvis?

Jag ska boka tid for familje fotografi, grejen ar nu att det ar jag min sambo och var lilla dotter, men sen har han en dotter sen innan. Jag kanner lite att jag vill att det ska vara foton "om" min dotter fast hennes mamma och pappa ska vara med pa endel, och tycker inte att hans dotter ska vara med denna gangen. Men ar det fel att gora sa har inte ens tagit upp det med min sambo an, han vet inte ens att jag ska boka tid for fotografi an. Hur har ni andra gjort med era styvisar och familje portratt?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-12-07 21:28
    ok ok vill andra lite, vill inte kalla det familje fotografi utan foton tillagnat min dotter om ni fattar vad jag menar.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-12-08 17:08
    ok far tillagga lite till for det blir samma fragor om o om igen.... det galler bebisfoton av min dotter, samma har min bonus dotter pa sig sjalv tagna nar hon var bebis med sin mamma och pappa... och hon har sina bebisfoton hos oss med henne och pappa. Endel tycker att hon ska ha bada sina foraldrar pa foton i vart hus, men nej jag vill inte ha min sambos ex pa foto har, dem har hon hos sin mamma. Kan ni sluta saga att jag ar en dalig mamma eller att vi har en konstig familj for det har vi verkligen inte.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-12-08 17:17
    och vi ska inte ta en massa foton som hos en vanlig fotograf utan det kommer bara bli 1-3 foton som kommer bli gjorda in till en tavla. Och JA bonus har likadant med sig och sin pappa...
    nagot liknande detta..
    www.thisisventure.ie/images/interactive-gallery.aspx

• Svar på tråden familje fotografi, med eller utan styvis?
  • cc Kitty

lilla mej skrev 2009-12-11 13:01:37 följande:

jag valjer dessa foton for att jag tycker om dem tanker inte ga och valja nagot som jag inte tycker om barafor det kostar mindre. han tycker som jag att varje barn ar en egen individ och ska ha egna saker i var familj. bara for stora syster var forsta barnet tycker inte jag det betyder att hennes syskon alltid ska fa dela allt med henne och tvart om.
    Familjekortet bör man väl ändå dela, det är ju båda barnens familj.
    Jag hade en granne som hade flera tavlor på väggarna, allt ifrån familjebild från hennes förstfödda, makens familjebild på sin förstfödda, familjebilder med tillökningarna, men ALLA barnen som var födda då bilderna skulle tas var med på familjefotot då dom tillhörde familjen.
    Separata babyfoton är naturligtvis bara på babyn.
  • Pumanprinsen

cc Kitty skrev 2009-12-11 13:08:25 följande:

lilla mej skrev 2009-12-11 13:01:37 följande:
    Familjekortet bör man väl ändå dela, det är ju båda barnens familj.Jag hade en granne som hade flera tavlor på väggarna, allt ifrån familjebild från hennes förstfödda, makens familjebild på sin förstfödda, familjebilder med tillökningarna, men ALLA barnen som var födda då bilderna skulle tas var med på familjefotot då dom tillhörde familjen.Separata babyfoton är naturligtvis bara på babyn.
    Men som TS har sagt många gånger så är detta INTE ett familje foto utan någon för dottern själv.
  • cc Kitty
    Pumanprinsen skrev 2009-12-11 13:29:41 följande:
    cc Kitty skrev 2009-12-11 13:08:25 följande: Men som TS har sagt många gånger så är detta INTE ett familje foto utan någon för dottern själv.
    Vad kallas ett foto med föräldrar och barn? Hos mig kallar vi det familjebild och TS skriver "jag vill att det ska vara foton "om" min dotter fast hennes mamma och pappa ska vara med pa endel," alltså en familjebild, fast UTAN hans dotter, det gemensamma barnets storasyster.
  • Pumanprinsen

cc Kitty skrev 2009-12-11 13:39:17 följande:

Vad kallas ett foto med föräldrar och barn? Hos mig kallar vi det familjebild och TS skriver "jag vill att det ska vara foton "om" min dotter fast hennes mamma och pappa ska vara med pa endel," alltså en familjebild, fast UTAN hans dotter, det gemensamma barnets storasyster.
    För mig är ett familjefoto något som hela familjen får, tex i allrum. Men TS har sagt att detta är något till dotterns rum. Alltså till dottern inte till hela familjen.
  • cc Kitty
    Pumanprinsen skrev 2009-12-11 14:29:34 följande:
    cc Kitty skrev 2009-12-11 13:39:17 följande: För mig är ett familjefoto något som hela familjen får, tex i allrum. Men TS har sagt att detta är något till dotterns rum. Alltså till dottern inte till hela familjen.
    Var någonstans säger TS det??
  • mkp
    Pumanprinsen skrev 2009-12-11 14:29:34 följande:
    cc Kitty skrev 2009-12-11 13:39:17 följande: För mig är ett familjefoto något som hela familjen får, tex i allrum. Men TS har sagt att detta är något till dotterns rum. Alltså till dottern inte till hela familjen.
    Det jag tänker är att dottern kanske skulle uppskatta att syrran är med. Inte bara för att det kanske vore roligt för styvisen alltså, utan för ts dotters skull.
  • Kastrull

cc Kitty skrev 2009-12-11 13:39:17 följande:

Hos er kallar man det alltså för familjebild även om det inte är en bild på hela familjen. Intressant!
  • violis

Handlar det om BEBIS kort där bonusen har liknade på bara sig och föräldrarna så tycker jag det är SJÄLVKLAR att ni ska kunna ta dem utan bonus!!
    Eftersom jag själv är småsyskon så har jag varit VÄLDIGT noga med att ta liknande ENSKILDA kort på ALLA mina barn utan syskon!
    Jag vet själv hur tråkigt jag tyckte det var som barn att det fanns "massor" av kort enbart på mitt äldre syskon men inga på barna mig!
    Tex har jag valt att BARA ha med mig och bebisen på "bebiskortet" från BB (pappan hade naturligtvis fått varit med om det funkat när äldsta gem föddes men iom att han pga arbetet inte kunde då så kom han inte med på småsyskonens heller så att DE fick likadana kort!
    (och då handlar det om våra gem barn allihop-i texten under har det stått ALLA syskons namn ,INKLUSIVE bonus, som "hemma väntar...")

Så TS jagskulle boka fotograf med glatt hjärta jag tror säkert att bonus förstår HON har ju den typen kort också!!!

• BabyBlue75

Stackars "Styvisen" som fått en sådan styvmamma=(

• Lapplandspärlan

Jag tycker faktiskt att ALLA barnen ska räknas som familj MEN kan ni inte ta ett kort med bara erat gemensamma barn (som du kanske då kan ge till din sida av familjen?) och ett kort tillsammans med sambons dotter?

Svar på tråden familje fotografi, med eller utan styvis?