• Sole

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 15

hej hej!

verkar som det inte är nån bebis för Frill än?

Hellur
    grattis till F som är 2 månader!!

idag var vi på inskolningsfika på nya avdelningen och Alvin höll lov måste jag säga
    istället för att leka satt han med oss föräldrar och fröknar och fikade. Jag fiiiikar! sa han gång på gång, gullungen!
    det känns jättebra med dom nya fröknarna på avdelningen och jag tror det kommer bli jättebra för de äldre killarna.

• Sole

hur går det för Frill? Hon har ju inte varit aktiv här eller på fejjan på flera dagar eller hur?

• Sole

Frill
    Moa är verkligen ett jättefint namn! Skönt att det gått så bra och kul med en lillasyster! Tjejerna leder syskonligan med 5 st mot 4 killar (om jag räknat rätt)

när du får tid och ork så skulle det vara kul att höra om förlossningen.

jag och Vera är superförkylda och dessutom har detta virus satt sig i halsen på mig, har haft så ont att jag varit tvungen att ta värktabletter på natten för att kunna sova...
    trist att det var så i fredags då jag ordnat barnvakt i smyg och vi var ute och åt.

killarna är på kalas och Vera sover så nu ska jag försöka vila lite.

glad lucia!

• Sole

frill
    tack för att du delade med dig!! Låter som det ändå blev en riktigt bra förlossning trots hjärtljuden!
    Hur var det att föda på Södra? Jag försökte ju med Vera men iom att det blev igångsättning blev det ju vanliga...

Hur känns det som tvåbarnsmamma?
    Hur tar Adam det?

• Sole

God jul på er allihop!!

Frill
    så kändes det för mig i början men du kommer in i det - jag lovar!!
    Nu är det inga problem att klara minst en vecka själv om man måste.

• Sole

Hej och god fortsättnign på er alla!
    Hoppas ni haft det härligt i nyår. Vi var i Sälen som Hellur och det var ju så satans kallt att det bara gick att vara ute korta stunder (där vi bodde var det 10 grader kallare än Sälen). Ska bli kul om några år då barnen kan gå i skidskola! PÅ torsdag börjar Vera på dagis - inte klokt vad tiden går fort!

kram

• Sole

Pippi
    lycka till med visningen - håller tummarna! Kul att ni bygger själva! tror inte det kommer bli jobbigare att lämna två (ioförsig på två avdelningar så det tar väl lite lägnre tid) men den lilla var ju klar och påklädd nu när man lämnar.
    Det kommer bli intressant att se hur det kommer bli med två barn på dagis och vi båda jobbar (så har vi ju inte haft det ännu)

PLutten
    det var länge! i år vill vi ha det i vårt nya hus!

Alla relativt nya tvåbarnsföräldrar ja....hur går det föör er??

nu har vi kommit till ny fas i detta liv - syskonbråk och två barn som springer (nja Vera går ändå väldigt fort men springa är väl att överdriva) åt varsitt håll

• Sole

Härligt med så länge ledigt plutten!
    Vi har varit lediga sen 22a med några dagars jobb/plugg

vad roligt att barnen utvecklas så olika!

Viktor:pratar flytande och har väldigt stort ordförråd
    ritar mest streck men lägger 25-bitars pussel själv.

Vera: säger mest mamma och nej nu (kan även där och pappa ), går bra och äter själv med sked

ikväll och över natten är vi barnfria - farbror med familj tar barnen ochv i ska på middag hos några kompisar och ska ha låååång sovmorgon!

• Sole

plutten & vivs
    geni vet jag inte ha ha men det är ju kul att se att barnen har olika intressen

pippi
    skönt att ni haft några dagars bar sömn, här går det upp och ner för båda barnen - oftast är det inte samtidigt såklart utans over en bra så får den andra stökiga nätter. dock sover de oftast igenom även de värsta skrikperioderna från den andra (de delar rum) men vi är nog mer eller mindre uppe nån gång per natt även fast det är snabbisar.

Hur gick det med visningen?

vis ka nu välja kakel och klinkers...vilken djungel! och köksluckor från vedum. nån som gjort sånt och har bra tips??
    fast jag längtar tills vi flyttar - nya grananr alla med småbarn som barnen kan bli kompisar med, vara ute i sin egen trädgård - grilla, dricka rosé på altanen....åhhh jag längtar efter sommaren!!

vivs
    här har lillasyster ett J**la humör undrar om det är en tjejgrej?

frill
    skönt att få lite egentid med Moa - det behöver man ju!!
    här är det trots till och från - han hade en period då han gick på Vera rätt mkt (eller rättare sagt haft flera sånna perioder) men syskonbråk kommer man ju ha läänge

• Sole

Emma
    jag läser också alla inlägg och svarar inte alltid samma dag, ledsen om jag glömt bort någon!

Inskolningen för Viktor har gått jättebra på nya avdelningen - de var där heldagar redan från första dagen och imorse lämnade vi där också. Vera skulel ha börjat idag men hade feber inatt såklart så vi får se om hon kan gå imorgon.

AW p¨å Vapiano låter jättebra!

förslag på dagar:

sole
    mån 8 feb
    ons 10 feb
    tor 11 feb
    mån 15 feb
    ons 17 feb

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 15