• Zul

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 15

Stort grattis till en lien flicka Frill! Härliga nyheter! Du får skriva mer när allt lugnat sig. Vad skönt att du redan är hemma o allt gått bra.

Ja visst är man piggare fysiskt efter andra förlossningen, man var ju helt förstörd första gången tyckte jag.

Vi har köpt gran och klätt den ikväll, mysigt. Agnes har magsjuka, men vi andra har klarat oss hittills... Vi skulle haft stor jullunch här idag men fick ställa in pga magsjukan, fick äta maten själva. Simon är stor, men går gör han nog inte än på ett tag, går med gåvagn nu. Klappa händerna och "dansa" när han hör musik är de senaste roliga sakerna han gör, väldigt go kille. Agnes är snäll mot honom, men ibland får han sig en smäll när han vill ta hennes saker.
    Nu längtar jag till julen, ska få ledigt i alla fall 5 dgr i rad, det är slitigt med nya jobbet och jourerna, längtar efter ledighet.
    Vore kul att få till en träff med alla er tjejer tycker jag, i januari kanske! AW med bebisarna vore skoj.

• Zul

Fint namn tycker jag , Moa. Man tänker på fina barnböcker. Min kompis barn heter Manfred och Moa, sött. Hoppas hela nya familjen mår bra, med litet flickebarn. oj man blir ju nästan sugen på ny bebis! Det är ju väldigt speciellt när de är såna där små knyten.

Sole: usch, så där ont i halsen fick jag oxå i höstas, nåt mysko från förskolan, det blev bättre med Avedon OCH Ipren var 4e timme... Krya på er!

Har varit o köpt Pippi, och Lotta på Bråkmakargatan på DVD till Agnes, och lite leksaker. har skickat en lång önselista till mormor o morfar... Barnen fyller ju båda år snart också. Jag o Agnes har haft tjejdag på Nacka Forum (pojkarna i familjen legat hemma med diarré...), shoppat, fikat... Ingen vagn. Hon stod ut fint när morsan ville prova lite kläder.

Vivs: tänk att Ellie går, tidigt! Säger hon nåt? Simon säger nåt mama-aktigt, tycker A sa ord tidigare. men å andra sidan är S väldigt mkt tidigare motoriskt, han lär väl sig av syrran. Ja visst är det slit i vården, men ändå skoj. Jag jobbar på geriatriken på Nacka sjukhus.

• Zul

Swe: grattis till jobb! Skoj!

Frill: tack för rafflande förlossningsberättelse, vad duktig du är. Jag känner igen skräcken inför att klara mornar och kvällar själv, det är tufft i början men det kommer gå lättare efter hand. Var inte rädda för att be om hjälp. Jag tvingade upp mina föräldrar i omgångar att bo här.

GOD JUL alla barn och mammor, hoppas ni får en skön ledighet med mycket slappande och pulkåkning!

• Zul

Åh vad kul att se er alla på AW, särskilt som man är ute så sällan nu för tiden, skriver upp mig!

Sole: du banar väg för oss andra, ser fram emot rapporter om hur livet med 2 barn på dagis fungerar.

Emma: synd du inte kan komma. Var inte du med när vi var på Örtagården?

Vill skriva mer, men är på jobbet...

Vapiano i Gamla stan, måndag den 15e februari!
    Swe
    Plutten
    Sole
    Lillie74
    Hellur 
    Vivs
    Pippil8
    Frill
    Zul

• Zul

Hej här har vi en som oxå har vattkoppor. Precis som för Alvin började det förra veckan, i onsdags, men nu är de torra och Agnes har inte varit så dålig, bara lite gnällig när det kliade som värst. Hon ska ev gå till dagis imorrn. Blev Alvin sämre? alla får ju inte feber, de är ju rätt små och då är det lindrigare. Väntar på att Simon ska få det nu när en ändå är föräldraledig. Vi var i fjällen förra veckan, men det gick bra ändå!

Är det sagt kl 18 på måndag? Jag tänkte äta, är det inte där man ser på när de lagar pastan? Har varit vid Stureplan, gott!

Hellur: oj, är han så stor redan din minsting! Vi var oxå på St Erik för att A skelar ibland, men de hittade inget synfel, ska tillbaks om 6 mån.

Sole: vilken galet lyxig helg ni hade! Åh, vill oxå...

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 15