• Emma3

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 15

Hej, hej!

Kikar in och önskar alla en riktigt GOD JUL!

Frill: Grattis igen och skönt att allt gick bra fast hjärtljuden gick ner och skönt att det annars verkar vara en bra förlossning. Och att du fick "din" bm skoj.
    Vi blev oxå så förvånade att det var en flicka vi fått Fint namn hon fått lilltösen.

Här går tiden fort Wilma är 4½ månad och fick sin första smakis igår

Kram

♥ Våra underbara barn! Leo mars 2007 ♥ Wilma augusti 2009 ♥
  • Emma3

Hej!

Härligt att de flesta verkar ha haft det bra under julledigheterna. Vi har oxå varit lediga tillsammans sedan den 18 dec och maken börjar jobba imorgon.
    Tycker det är skoj med snö och riktig vinter men inte så här kallt. Blir ju inte att man är ute så mycket då och Leo blir snabbt uttråkad då.

Hellur: Känner igen mig precis i det du skriver elr jag Leo Han kan vara riktigt trotsig och sen imellan åt en sådan mysig kille. Men ibland känns det som det bara är gnäll och tjafs och tjat hoppas det vänder snart.

Ja duktiga de som kan rita är Leo ritar mest sträck och den bokstaven han ritar är O Den vet han finns i hans namn Pussla gör han en del och färger kan han. Annars är det mest lek med dinosaurier för närvarande

Wilma har hunnit bli 5 månader och är för det mesta en glad tjej som kan ligga länge på filten och leka. Började ju vända sig vid 4 månader så nu kan hon ta sig lite framåt genom att vrida och vända sig. Gillar att sitta i sin matstol, kan än så länge bara sitta några sekunder utan stöd.
    Går bra med gröten och snart kan jag byta ut gröt mot en amning.

Ja oj att era små nu elr snart börjar dagis känns inte som det var så länge sedan de föddes

• Emma3

Just det Leo som varit så fäst vid sina nappar gav dom till tomten. Han har varit så duktig han var ledsen de två första kvällarna sen har det gått över förväntan.

Sen får vi se om vi kan få bort nattblöjan snart. På dagen har han ju varit utan sedan juli.

• Emma3

Hm verkar som mina inlägg går osynligt förbi men kanske är för att jag inte skriver så ofta.

Plutten: Skönt att A sover bra nu och inte vaknar kl 5 Men höll inte ni på att ta bort sömnen på dagen? Elr blev det inte så?

Leo har i princip jämt sovit hela natten men undantag att han är morgonpigg, brukar oftast vakna mellan 06:00-06:30.
    Wilma verkar ta efter sin bror hon somnar ca 19:30 och sover oftast till runt 07. Men nu är hon förkyld stackarn och sover oroligt och vaknar massa för att hon är täppt.

Frill: Skönt att få egentdi med lilla Moa och härligt att hon börjat göra ljud och le lite.

Sole: När är det ni flyttar till sommaren?

Vill kollar oxå på massa hus men inte hittat något ännu skulle ju vara så skönt att slippa lägenheten till sommaren.

• Emma3

Nej vet att man inte kan kommentera allt gör inte jag heller Men någon gång hade varit kul om någon kommenterat men det är bra nu vet jag att ni läser iallafall

Hellur: Skönt att du får sova och härligt att W ibland sover till 8 har knappt hänt någon gång här
    Då är F inte så långt efter Wilma, hon vägde vid 5 månader 6900g och var 65,5 cm lång.

Sole: Skönt att det går bra för Viktor på nya avdelningen.

Wilma är fortfarande super förkyld och extra gnällig så nu ropar hon bäst att skynda sig

• Emma3

Hellur: Såg att Sole redan svarat Bara ta redigera presentation och sen under där du fyller i texten så stor det om profil bild.

Hade tänkt att jag kanske skulle våga mig på att följa med på AW har ju knappt träffat er så kanske inte platsar
    Men kan tyvärr inte den 15. Tar ju ganska lång tid för mig att komma hem så torsdagar är alltid bäst för maken är hemma på fredagar Men får bli nästa gång.

• Emma3

Hejsan!

Var ett tag sedan jag kikade in.
    Ja tiden går fort och Wilma är redan 6 månader, var på bvc på läkarkontroll idag och det gick galant.
    Hon sitter bra utan stöd sedan ca ½ månad och rulla har hon gjort nu länge men kryper gör hon inte men snurrar och har sig så hon kommer lite framåt och åt alla håll egentligen
    Äter nu burkmat till lunch och gröt till middag resten amning.

Zul: Jo jag var mer på örtagården och sen har jag även varit med en gång när alla våra små 07 var små

Plutten: Jobbigt med vattkoppor men samtidigt skönt att ha det avklarat. Leo har inte haft det och hoppas han inte får de än på ett tag eftersom han lär ju smitta Wilma.

Hellur: Skoj att det händer mycket med W:s prat. Var gör man åt skelning blir det alltid operation elr kan ögondroppar och glasögon hjälpa?

Ja tänk att våra 07 nu snart blir 3 år alla ihopa.

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 15