• Sole

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 15

Emma
    Vera vägde 6,4 vid 5 månader och Viktor vägde 8,2!!! Tror tjejer väger mindre än killar generellt.

Vivs
    vapiano ligger vid stureplan oche n vid tunnelbanan i gamla stan.
    vore kul om så många som möjligt kan hänga på!!

AW p¨å Vapiano låter jättebra!

förslag på dagar:

sole
    mån 8 feb
    ons 10 feb
    tor 11 feb
    mån 15 feb
    ons 17 feb

• Sole

Lillie
    kul att du kommer på AW! ( ja ni andra ockås såklart ) tråkigt att höra om era MF, hoppas hoppas ni har lyckan med er detta år!

I juli flyttar vi till UThamra så ni får kika förbi nån dag på grill och rosé!

Imorgon börjar Vera på dagis (hon var sjuk tor och fre) - hoppas det går bra!

• Sole

kopierar listan bara
    mån 8 feb Plutten, Sole, Lillie 74, Hellur 
    ons 10 feb Sole, Hellur 
    tor 11 feb Swe Plutten Sole, Hellur 
    mån 15 feb Swe Plutten Sole, Lillie74, Hellur 
    ons 17 feb Plutten Sole, Hellur

• Sole

15e februari är bokat - kul!!!
    Alla kan väl droppa in när de kan? Men från kl 18 kanske eller 17.30?
    Sitter hemma och slösurfar med båda barnen på dagis - det ni! Veras inskolning går så bra så igår gick vi efter lunch, idag sover hon där och jag gick efter hon somnat och hämtar halv tre. Kan anta att Lasse som tar resten av veckan kan sitta hemma och jobba

• Sole

härligt - då är vi nu 6 st som ses!!!
    och Hellur tar med Felix antar jag så vi får klämma lite på bebis?

idag var sista föräldraledighetsdagen, nu tar Lasse sista inskolningen coh jag pluggar 1 1/2 vecka innan jag börjar jobba. Har jag nämnt att jag 1 feb börjar som konsultchef/rekryteringskonsult på bemannignsföretaget jag jobabde extra på?
    De har hållit ut och ville gärna att jag skulle börja jobba när jag ringde och frågade - ibland ska man ha flax!!

• Sole

Frill
    har du provat sempers droppar? Ges bara en gång om dan och många tycker dom är bättre

• Sole

Hellur
    gå in på din presentation (ansiktsbilden längst upp i menyraden på FL)
    Scrolla sen ner i din presentation där det står redigera presentation, klicka och sen kommer alternativ att byta kort!

• Sole

Emma
    synd att du inte kan då, klart du platsar!!

Nu har man officiellt 2 barn på dagis. Vera blev färdiginskolad idag, lämnade henne vid halv tio och Lasse hämtade halv tre och allt går jättebra!
    nu ska vi bara försöka få till att bestämma tider för barnen och lämna så det inte krockar med någon frukost (dom har olika tider såklart på avdelningarna), komma på vem som  är smidigast att hämta först, om man ska ta en av dem och gå innevägen till den andra osv osv...ny fas i 2-barnslivet, lite annorlunda då man inte har några tider att passa som föräldaledig

• Sole

nämen vilken otur vivs!
    kan han jobba eller är han helt sjukskriven?
    grattis i förskott till Ellie - nu är ju en tilla v småsyskonen över året!!
    Började hon inte på dagis i mars?

• Sole

hej!

har snart jobbat en hel vecka och vi försöker hitta bra rutiner på hämtning/lämning/middag etc nu när vi båda jobbar.

Hitills verkar just middagsbiten bli så att Vera äter i köket (rester från dagen innan), Viktor äter också rester och den som inte lägger barnen lagar mat åt oss så vi äter runt halv åtta.
    fast det känns inte så hållbart.... Vera är ju den som är minst tålmodig och då även fast hon ätit en banan när jag hämtat...
    Fick massa bra tips på facebook men tar gärna emot mer!!

• Sole

Hej!

Viktor går som bekant på samma avdelning som Alvin och än så länge har inga av barnen insjuknat. Det är lite dubbelt - man vill ju att dom ska få men samtidigt är jag inte så sugen på vabb då jag böörjade mitt nya jobb för en vecka sen. men är det meningen att dom ska få blir det ju så!

åh vi har haft en helt underbar barnfri helg! Viktor var hos en dagiskompis fre till sön och Vera var hos svågern med familj. Jag och Lasse åkte o bodde på Wellington hotel inne i stan emd hans jobb och gick på Björn Skifs show på fredagen, härlig shoppingdag på stan på lördagen med lunch på Sturehof och laga-mat ihopaktivitet på lördagskvällen. Båda kvällarna avslutades med att gå vidare på stan. Detta var för säljarna på hans jobb som uppnått över 100% av sin budget och Lasse i forma v chef får hänga på Så härligt!!

• Sole

Hej alla!

är hemma och vabbar med hängig Vera (ingen feber dock så jag tror hon behövde sova lite mer) och Viktor som drog så hårt i snoppen igår att strängen gick av och förhuden gick inte att dra tillbaka. Stackarn hade så himla ont och på husläkarens inrådan åkte vi till Astrid Lindgrens akutkirurg. Där konstaterades det att det inte behövdes göra nåt och idag ser det mkt bättre ut så jag hoppas kunna jobba imorgon. Så kul det ska bli att ses på måndag! Jag måste hämta på dagis efter jobbet så jag kommer kanske lite senare än 18 men ska skynda mig.

Vivs
    usch vad jobbigt med så mkt sjukdom samtidigt - vi tenderar att också dra ihop det. fast det är väl skönt om ni får en friskperiod när du börjar jobba!
    Det händer mkt i vårt område med husen nu, v 10 kmmer vårt hus!!

Hellur & Emma
    visst är det roligt när det händer saker med de små!

Vera är ju nu 15 månader och hon förstår så mkt!!

zul
    hoppas ni inte blir hemma så länge - vi kanske tom klarar oss iom att vi vaccinerade? tiden får utvisa!
    Hur går det för dig på jobbet?

• Sole

vivs
    vete sjutton vi hann - när vi vaccinerade, barn börjar komma tillbaka nu efter ha varit sjuka
    Det är ju helt galet att ni inte fått det! NI om några kanske borde vaccinera så de inte får det när de blir äldre?

Ska bli kula tt flytta i sommar, självklart blir det umgänge!

• Sole

på måndag ses en del av oss - kul!!

Vapiano i Gamla stan, måndag den 15e februari!
    Swe
    Plutten
    Sole
    Lillie74
    Hellur 
    Pippil8
    Frill
    Zul
    Lilia (Bianca tror jag hon hette på FL förut)
    BasseKatt

• Sole

hej!

jag kommer nog lite senare än 18, alla utom jag coh Viktor är sjuka hemma och tänkte underlätta lite för mannen så han inte har alla timmar själv innan läggning!

ska bli jättekul att ses!

• Sole

plutten
    usch det låter inte kul med en cysta! Skönt att det är ofarligt iallafall.
    Kan de inte ta bort den så du slipper oroa dig för att den ska brista?

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 15