Död mus -luktar illa
Huga Jag lider med er.... Blä finns inget äckligare än stanken av död mus/råtta! Vi bodde på landet tidigare och emellanåt levde vi i stanken hur länge som helst jag höll på att få frispel. Det tar ju tid som de andra har skrivit samtidigt kan det ju dö "nya" möss som också ska genomgå stankprocessen så det kan ju ta tid som sagt.
Ligger lite utanför trådens handling men i alla fall
Minns en gång när vi fick nog och mannen bände upp väggen i sovrummet för att plocka ut vad vi trodde var en eller flera möss. Det var inte så lätt att hitta därinne då vi inte ville göra ett alltför stort hål i väggen så mannen tog en längre pinne och tejpade på en spegel (en sån där som förstorar men det tänkte vi inte på just då
) Plötsligt hör jag honom hojta till "åh fy f*n vilken stoooor j******L!!!!! Kom och titta! Jag gick och tittade och de sk morrhåren såg groteskt stora ut och jag ville bara spy!!! Såg ut som en råtta i storlek med en katt ju!!! Vi var så äcklade tillsvi fick ut den och insåg att den inte var såååå stor ju
Då förstfattade vi att spegeln var förstorande
Skrattar än idag åt det faktiskt och ville bara "varna er så ni inte gör samma misstag nån dag
Vi hade mest råttor tyvärr och de är inte så behagliga precis... Nu har vi lämnat vår gård på landet (inte pga råttor o möss dock)och peppar peppar har vi inte fått in nån mus/råtta än här i vårt "nya" hus...
Det är väl oftast vid den kalla årstiden som mössen o råttorna drar sin in för att sen var ute när vår och sommar kommer. Bara att härda ut... Kan inte anticimex eller nån hjälpa er sån ni slipper obehagligheterna? Lycka till och härda ut stanken nån gång försvinner den väl...