• Freddan

Daltas det för mycket med barn idag?

Riktigt enkel fråga. Överbeskyddas inte barn till förbannelse idag? Jag har under min korta tid här på Familjeliv läst en hel del som jag högt på ögonbrynen åt. Framförallt handlar det om "okunniga" mammor som gärna tar det osäkra för det osäkra. Om man som mamma höjer rösten åt sitt barn så är man djävulen själv, sprutar man vatten på sitt barn så förtjänar man inte att vara mamma. Slutar man amma före 6 månaders ålder, ja då har man garanterat gett sitt barn allergi. Skulle ngn ens fråga om det går bra att åka framvänt i bilen för 5 års ålder så blir man tillintetgjord omgående. Kräver du att ditt barn ska smaka på all mat minst en gång, så borde du bli anmäld för barnmisshandel. Skaffar man inte syskon åt sitt barn, ja då är man en satans egoist. Ja, ni hajar, det är ett jävla jönsande helt enkelt.

Så frågan är om det daltas för mycket med barnen?

• Svar på tråden Daltas det för mycket med barn idag?
  • Freddan
    luckyme83 skrev 2009-12-08 15:46:44 följande:
    ja det tycker jag....
    Har du ngt intressant exempel?
  • lövet2

Det du beskriver skulle jag inte kalla daltande. Däremot detta eviga skjutsande av större barn, spara pengar till barnen så de aldrig ska behöva anstränga sig för att ta körkort eller kunna ta en högre utbildning - det kallar jag daltande ...

• HonSomHarDetLångaStörigaNicket

Ja både och

• Freddan
    lövet2 skrev 2009-12-08 15:48:20 följande:
    Det du beskriver skulle jag inte kalla daltande. Däremot detta eviga skjutsande av större barn, spara pengar till barnen så de aldrig ska behöva anstränga sig för att ta körkort eller kunna ta en högre utbildning - det kallar jag daltande ...
    Ja, jag orkade inte rabbla alla exempel som fanns.
  • Danitra

Nej, inte generellt. Visst är det vissa barn som har alldeles för konflikträdda föräldrar men snarare ser jag att många föräldrar blivit mer medvetna kring sitt föräldraskap. 

Exemplen du tar upp är en blandning av överdrifter, fletolkningar och okunskap.
  • Freddan
    HonSomHarDetLångaStörigaNicket skrev 2009-12-08 15:49:28 följande:
    Ja både och
    Uttömmande och bra svar.
  • luckyme83
    Freddan skrev 2009-12-08 15:47:26 följande:
    Har du ngt intressant exempel?
    folk som slutar leva för att de skaffar barn, och spenderar varje minut med sitt barn
    folk som aldrig har barnvakt för att göra något för sin egen skull...
  • Danitra
    lövet2 skrev 2009-12-08 15:48:20 följande:
    Det kan jag iofs hålla med om.
    Likadant ser jag många föräldrar som underskattar sina barn och deras intellekt genom olika förbud och tvång.
  • Freddan
    Danitrass skrev 2009-12-08 15:49:41 följande:
    Nej, inte generellt. Visst är det vissa barn som har alldeles för konflikträdda föräldrar men snarare ser jag att många föräldrar blivit mer medvetna kring sitt föräldraskap.  Exemplen du tar upp är en blandning av överdrifter, fletolkningar och okunskap.
    Jo, men jag vill spetsa till det. Dock är inte exmeplen grundlösa på ngt sätt.
Svar på tråden Daltas det för mycket med barn idag?