• Eisa

En 1,5-åring är för liten för att ha tärnljus i lussetåget va?

Min son tittar så bedjande på tärnljusen på affären så jag tänker men herregud, ska jag köpa ett åt honom, rentav låta honom ha det i tåget? Men han kommer nog inte fatta va? Han kommer typ lägga det nånstans på golvet eller äta på det...

Hur hade ni tänkt?

• Svar på tråden En 1,5-åring är för liten för att ha tärnljus i lussetåget va?
  • juicey

Klart killen ska ha ett tärnljus!!!
    Visst kommer han att suga lite på det, stoppa det i örat eller fäktas med en kompis med det, men det är ju det tärnljusen och luciatågen på en förskola är till för. Härligt befriande och supergulligt.

• Eisa
    juicey skrev 2009-12-08 23:17:25 följande:
    Klart killen ska ha ett tärnljus!!! Visst kommer han att suga lite på det, stoppa det i örat eller fäktas med en kompis med det, men det är ju det tärnljusen och luciatågen på en förskola är till för. Härligt befriande och supergulligt.
    Hmm, det var ett oväntat men positivt svar!
  • tamate

dom här ikke brinnande ljusen skulle jag klart ha till ungarna, man får holla lite koll att dom inte slår i sönder själva glödlamapan men annarss så. skulle han suga på det och få en stöt så är det ju bara små aaa batteri så han dör inte av det.

• Eisa
    tamate skrev 2009-12-08 23:21:59 följande:
    dom här ikke brinnande ljusen skulle jag klart ha till ungarna, man får holla lite koll att dom inte slår i sönder själva glödlamapan men annarss så. skulle han suga på det och få en stöt så är det ju bara små aaa batteri så han dör inte av det.
    "skulle han suga på det och få en stöt" hahahahhaahahahahah

Nej så hårt hoppas jag verkligen inte att han suger. Jag kan ju köpa ett tärnljus och så får han testa det hemma, och då märker jag vad han vill göra med det.
  • Eisa

Jag kan ju demonstrera för honom hur man ska göra.

• Miss Daisy

Kör med elektriska. Att låta en sån lite grabb gå runt med ett brinnande ljus låter lite farligt. Han kan ju fatta eld!!

• tamate
    Eisa skrev 2009-12-08 23:23:25 följande:
    "skulle han suga på det och få en stöt" hahahahhaahahahahah Nej så hårt hoppas jag verkligen inte att han suger. Jag kan ju köpa ett tärnljus och så får han testa det hemma, och då märker jag vad han vill göra med det.
    jag sög på ett ljus som satt i en adventsljusstake när jag var runt 6-7 och det exploderade i min mun.
    vet ej varför den gjorde så då jag mest hade läpparna om den och inte minns att jag tog hårt, varför jag sög på den, jadu ungar, det var både första och sista gången mina läppar vidrör en lampa.
    som tur var så sköljde jag bara ur munnen och fick inga märkabara skador men man vart ju lite rädd för det puffade till ocäntat och man insåg först efteråt att man kunnat få rejält med störm i sig.
  • Eisa
    Miss Daisy skrev 2009-12-08 23:25:37 följande:
    Kör med elektriska. Att låta en sån lite grabb gå runt med ett brinnande ljus låter lite farligt. Han kan ju fatta eld!!
    Brinnande? Är ni inte kloka? SJÄLVKLART ska jag inte ha brinnande!! *fasar vid blotta tanken*

Jag menar gamla hederliga elektriska.
  • Mandragora
    Miss Daisy skrev 2009-12-08 23:25:37 följande:
    Det är ingen som pratar om brinnande ljus. Hur ser brinnande tärnljus från affären ut?
    shakti.blogg.se | kattägd narcissistisk vegetarian och blivande prettomorsa
Svar på tråden En 1,5-åring är för liten för att ha tärnljus i lussetåget va?