• Eisa

En 1,5-åring är för liten för att ha tärnljus i lussetåget va?

Min son tittar så bedjande på tärnljusen på affären så jag tänker men herregud, ska jag köpa ett åt honom, rentav låta honom ha det i tåget? Men han kommer nog inte fatta va? Han kommer typ lägga det nånstans på golvet eller äta på det...

Hur hade ni tänkt?

• Svar på tråden En 1,5-åring är för liten för att ha tärnljus i lussetåget va?
  • Joci

Köpte ett tärnljus till dottern (hon är 13 månader). Det var sönder på 5 minuter. Men så måste min dotter plocka isär allt i småbitar också och undersöka. Hon kommer garanterat jobba inom teknik eller elektronik när hon blir stor

Eisa, klart sonen ska ha ett ljus! Köp två, ifall ett går sönder. De kostar ju bara typ 10 kr styck

• Eisa
    Joci skrev 2009-12-09 00:00:52 följande:
    Köpte ett tärnljus till dottern (hon är 13 månader). Det var sönder på 5 minuter. Men så måste min dotter plocka isär allt i småbitar också och undersöka. Hon kommer garanterat jobba inom teknik eller elektronik när hon blir stor Eisa, klart sonen ska ha ett ljus! Köp två, ifall ett går sönder. De kostar ju bara typ 10 kr styck
    var då? jag kollade på claes olsson och där kostade de 50:-
  • pluvdo
    wildamamman skrev 2009-12-08 23:37:26 följande:
    Jag har världens bästa lösning... Ska ta patent på en så avslöjar inget, tyvärr!
    vilket meningslöst inlägg?
  • pluvdo
    Eisa skrev 2009-12-09 00:03:34 följande:
    joci kanske menade att enbart glödlampa kostar 10 kronor, inte hela hållaren och så.
  • Joico

Köp ett par www.rusta.se/tarnljus_p77171062.html

Kanske kan du tejpa igen vissa delar.. typ batteriluckan osv. Klart grabben ska ha en tärnstake!

• Eisa
    pluvdo skrev 2009-12-09 00:05:41 följande:
    joci kanske menade att enbart glödlampa kostar 10 kronor, inte hela hållaren och så.
    Aha ok
  • Eisa
    wildamamman skrev 2009-12-08 23:37:26 följande:
    Jag har världens bästa lösning... Ska ta patent på en så avslöjar inget, tyvärr!
    hahahahahaaha ok?
  • pluvdo

sedan som andra säger så, klart pojken skall få ha ljus om han vill det. jag betvivlar stakr tatt något farligt kan hända. de ljusen är ju små, de drivs bara av batterier och blir inte ens varma.

• LillaZ

Sen kan du skaffa sånna där genomskinliga provrör på apoteket och sätta över (om det finns i rätt storlek alltså) så kan han inte suga på lampan. Skulle säkert bli fint.

• Joci
    Köpte den på rusta. O inte bara glödlampan såklart, utan hela tärnljuset
Svar på tråden En 1,5-åring är för liten för att ha tärnljus i lussetåget va?