• Mariohn

Får jag starta trådar och kalla medlemmar för okvädesord?

Det är tydligen ok att få utstå både det ena och det andra om man syns i media. Hur kommer det sig? Varför omfattas man inte av reglerna om så är fallet? Jag är medveten om att man om man syns i media gör sig till föremål för diskussioner och åsikter men det är skillnad på diskussion och smutskastning.

Nyss dök det upp en tråd om Anna Anka i vilken man redan i rubriken använder okvädesord för att uttrycka vad man känner. Jag kan inte förstå om detta är ok. Att diskutera vad hon har sagt eller gjort är en sak men att inleda en TS med att kalla någon för svordomar osv är väl definitivt emot reglerna? Hur tänker ni kring detta? Vilka människor är det ok att svära åt och göra sig löjlig över? Jag skulle gärna vilja få någon form av lista.

• Svar på tråden Får jag starta trådar och kalla medlemmar för okvädesord?
  • Anatha

Ja och vad händer om Anna Anka är medlem?

• Mariohn
    Anatha skrev 2009-12-09 13:04:33 följande:
    Ja och vad händer om Anna Anka är medlem?
    Det undrar jag också. Det är fullkomligt idiotiskt och jag förstår inte. Jag tror inte att det finns någon bra förklaring. Jag är sugen på att starta en tråd om en medlem här på FL och förklara vad jag tycker om vederbörande men jag antar att jag blir avstängd för alltid då.
  • Pix Ladin
    Mariohn skrev 2009-12-09 13:05:45 följande:
    Det undrar jag också. Det är fullkomligt idiotiskt och jag förstår inte. Jag tror inte att det finns någon bra förklaring. Jag är sugen på att starta en tråd om en medlem här på FL och förklara vad jag tycker om vederbörande men jag antar att jag blir avstängd för alltid då.
    Du kan få starta en med mitt medgivande. Hänvisa bara till detta inlägg.
  • Pix Ladin

Pix Ladin skrev 2009-12-09 13:13:16 följande:

Du kan få starta en med mitt medgivande. Hänvisa bara till detta inlägg.
    Om mig, alltså.
  • Pix Ladin
    Mariohn skrev 2009-12-09 13:15:09 följande:
    Men dig gillar jag ju
    Förhoppningsvis hade ett flertal medlemmar blivit utsparkade om det fanns en sådan tråd.
  • Jazza

Ja, det är jävligt B att tillåta "mobbing" på "kändisar", samtidigt som det skriks högt om hur folk anser sig mobbade på familjeliv. Konstigt att många av dem som känner sig så oerhört kränkta jämt, är ofta snabba med att skriva elaka saker om offentliga personer.

• 7Illyl1

Anna Anka har själv valt att leva som en offentlig person.

• sasssyy

det är lågt och totalt ointressant vem som knullar vem i kändisvärlden, vem som är gift och vem som skiljer sig. Det ligger ju personliga tragedier bakom allt sånt här oavsett hur nu den där Anka är eller inte är

Man måste också ha i åtanke att det inte hade blivit bra tv om Anna Anka hade framställts som en sympatisk trevlig helylletjej... ingen hade sett det för det hade inte skapat rubriker...

Sen är det otroligt lågt och dålig stil av FL att tillåta det hela... men de tillåter saker så länge det inte anmäls.. så frågan är, har någon anmält tråden?? Är den anmäld utan åtgärd så är det riktigt jävla illa.

Svar på tråden Får jag starta trådar och kalla medlemmar för okvädesord?