• Mariohn

Får jag starta trådar och kalla medlemmar för okvädesord?

Det är tydligen ok att få utstå både det ena och det andra om man syns i media. Hur kommer det sig? Varför omfattas man inte av reglerna om så är fallet? Jag är medveten om att man om man syns i media gör sig till föremål för diskussioner och åsikter men det är skillnad på diskussion och smutskastning.

Nyss dök det upp en tråd om Anna Anka i vilken man redan i rubriken använder okvädesord för att uttrycka vad man känner. Jag kan inte förstå om detta är ok. Att diskutera vad hon har sagt eller gjort är en sak men att inleda en TS med att kalla någon för svordomar osv är väl definitivt emot reglerna? Hur tänker ni kring detta? Vilka människor är det ok att svära åt och göra sig löjlig över? Jag skulle gärna vilja få någon form av lista.

• Svar på tråden Får jag starta trådar och kalla medlemmar för okvädesord?
  • Justitia
    sasssyy skrev 2009-12-10 15:57:58 följande:
    jag anmälde också... två gånger...
    Det tog inte så lång tid från det att jag anmälde till att dom tog bort tråden. Kanske knappt ett dygn, men jag tyckte dom hade väntat för länge ändå och när tråden till slut togs bort blev jag så lycklig. Hade aldrig varit så lycklig över så lite. Men det var väl tack vare att fler kloka medlemmar hade anmält som tråden togs bort i grevens tid. Synd bara att inte fler var så förståndiga. Jag säger inte att jag inte hade felat i tråden själv, men jag lärde mig en läxa av det (ang några svordomar). Dock hade jag rätt till mina andra åsikter för övrigt tycker jag. Ska dock aldrig mer dras till sådana trådar. Tänker nog hålla mig borta från trådar som uppmanar till hets.
  • sasssyy
    Justitia skrev 2009-12-10 16:05:59 följande:
    Det tog inte så lång tid från det att jag anmälde till att dom tog bort tråden. Kanske knappt ett dygn, men jag tyckte dom hade väntat för länge ändå och när tråden till slut togs bort blev jag så lycklig. Hade aldrig varit så lycklig över så lite. Men det var väl tack vare att fler kloka medlemmar hade anmält som tråden togs bort i grevens tid. Synd bara att inte fler var så förståndiga. Jag säger inte att jag inte hade felat i tråden själv, men jag lärde mig en läxa av det (ang några svordomar). Dock hade jag rätt till mina andra åsikter för övrigt tycker jag. Ska dock aldrig mer dras till sådana trådar. Tänker nog hålla mig borta från trådar som uppmanar till hets.
    Jag anmälde den första gången för flera dagar sedan utan att något hände, men de gillar inte mig på FL *S*

visst är det lätt att haka på sånna trådar, har säkert halkat in på liknande själv, ingen är ofelbar, inte ens jag *ASG* men jag tycker att det är märkligt att den ändå får passera obemärkt så pass länge med tanke på hur hårt modererat sajten har blivit senaste tiden
  • Justitia
    sasssyy skrev 2009-12-10 16:10:26 följande:
    Jag anmälde den första gången för flera dagar sedan utan att något hände, men de gillar inte mig på FL *S* visst är det lätt att haka på sånna trådar, har säkert halkat in på liknande själv, ingen är ofelbar, inte ens jag *ASG* men jag tycker att det är märkligt att den ändå får passera obemärkt så pass länge med tanke på hur hårt modererat sajten har blivit senaste tiden
    Ja, jag undrade själv om jag som ensam anmälare skulle bli hörd. Men nu förstår jag att det var fler än mig som hade anmält och att det var därför som de till slut reagerade. Tycker också att det är ytterst märkligt att tillåta svordomar i huvudrubriken och sedan förbjuda dem i trådinläggen.
  • margarita
    Justitia skrev 2009-12-10 15:51:04 följande:
    Jag uppmanade folk om att göra det flera gånger, men de tyckte det var roligare att "diskutera".
    Det är inte alla som skriver att de anmäler när de gör det heller
  • Justitia
    margarita skrev 2009-12-10 16:39:08 följande:
    Nej det är klart. Men jag uppfattade det inte som om de andra verkade bry sig om allvaret i trådstartens rubrik. Utan de lade större vikt vid dem som kommenterade i tråden i stället.
  • Justitia
    margarita skrev 2009-12-10 16:39:08 följande:
    Hade fler anmält mycket tidigare så skulle nog inte tråden ha fått vara kvar så länge som den gjorde.
  • margarita
    Justitia skrev 2009-12-10 16:50:06 följande:
    Hade fler anmält mycket tidigare så skulle nog inte tråden ha fått vara kvar så länge som den gjorde.
    Fast det faktum att den ... spårade ur ... lite kan ju ha hjälpt til
  • Justitia
    margarita skrev 2009-12-10 16:51:58 följande:
    Även i denna tråden är det inte det som man påpekar var det allvarligaste problemet. Problemet här är att man kallar någon för "fanskap" och sätter det som rubrik.
  • Justitia
    margarita skrev 2009-12-10 16:51:58 följande:
    Fast jag tycker det är bra om man kan få bort trådar som spårar ur, oavsett vad trådarna hade för huvudargument från början.
  • margarita
    Justitia skrev 2009-12-10 16:54:38 följande:
    Även i denna tråden är det inte det som man påpekar var det allvarligaste problemet. Problemet här är att man kallar någon för "fanskap" och sätter det som rubrik.
    Personligen anser jag att det allvarligaste problemet är att folk anser sig ha rätten att starta en sådan tråd med en sådan rubrik, att folk tar sig rätten att säga alla dessa saker. Det spelar egentligen ingen roll om tråden blir borttagen eller inte för den frågan för tankesättet finns kvar. Genom att ta bort tråden har man tagit bort ett symptom, grundorsaken finns kvar.
Svar på tråden Får jag starta trådar och kalla medlemmar för okvädesord?