• lilllarsson

Feber varje dag efter dagis

Är det normalt att min dotter på 2,5år har feber varje dag typ efter dagis?? när jag hämtar henne och har kommit hem och byter blöja så har hon feber!???
    För man märker på henne att hon har feber, blir lessen så fort och vattnig i ögonen och jätte varm och slö!

Jag fattar inte alls! feber varje dag nästan, ialla fall varannan dag!
    Är det normalt eller?? förstår inte? och sen klagar hon över ont i magen var å varannan dag! =(

nån som vet eller förstår det där mer än mig???

• Svar på tråden Feber varje dag efter dagis
  • April Mamma

Nej, inte normalt. Ta tempen under en period och notera så är det lättare att beskriva för en läkare sen. Märker dagis av att hon är febrig osv?

• lilllarsson

ne det gör dom inte, inte vad jag har fått höra!
    dom säger att hon busar på och så.. men så fort vi kommer hem så blir hon helt seg å vattnig i ögonen och vill bara vara i famnen och bäras hela tiden och nu ligger hon bara på soffa! har klagat över ont i magen var å varannan dag! fattar inte!

• EJai

hmm vrf får hon gå till dagis dagen efter hon visat tecken på feber ? Sen så kanske hon har något virus i kroppen. Gå å be dem ta lite prover på en vc.

• stina84

Vad ligger tempen på?

♥(¯`°?.¸ ♥mamma till världens underbaraste flicka, Salome 070314 ♥¸.?°´¯) ♥
  • Busbellan

Men varför går hon till dagis varje dag trots att hon har feber på eftermiddagen? Kanske behöver hon vara hemma och vila upp sig ordentligt några dagar.
    En tur till vc skulle kanske också vara bra, när min dotter hade feber som kom och gick på kvällar och nätter så hade hon lunginflammation

Mamma till Nora, August och Ella
  • stina84
    Busbellan skrev 2009-12-09 17:34:52 följande:
    Men varför går hon till dagis varje dag trots att hon har feber på eftermiddagen? Kanske behöver hon vara hemma och vila upp sig ordentligt några dagar.En tur till vc skulle kanske också vara bra, när min dotter hade feber som kom och gick på kvällar och nätter så hade hon lunginflammation
    Så hade min systers dotter med. Hon gick iofs inte på dagis då men fick alltid feber på em. Visade sig på akuten att sänkan var skyhög och i lungorna var det massa vätska. Ändå var hon pigg, så det var svårt att se att hon var sjuk...
    ♥(¯`°?.¸ ♥mamma till världens underbaraste flicka, Salome 070314 ♥¸.?°´¯) ♥
  • Busbellan
    stina84 skrev 2009-12-09 17:36:38 följande:
    Så hade min systers dotter med. Hon gick iofs inte på dagis då men fick alltid feber på em. Visade sig på akuten att sänkan var skyhög och i lungorna var det massa vätska. Ändå var hon pigg, så det var svårt att se att hon var sjuk...
    Låter som min dotter Hon kändes inte sjuk alls, förutom de där febertopparna då och då, men lunginflammation var det, till och två gånger denna hösten faktiskt och samma symtom
    Mamma till Nora, August och Ella
  • lilllarsson

hon får gå till dagis för att hon ingen feber har på morgonen! och vill gå till dagis så!
    Då får hon gå till dagis..

Men hon visar som inge sjuk annars... bara febrig å så på eftermiddagen, seg å trött, verkar mycket trött nu för tiden!

• lilllarsson

tempen ligger iblnad på 38 just och idag låg den på 38,6 så..
    men hon verkar som mellan varven så pigg och glad! och prata å så.. fattar inte..

• April Mamma
    lilllarsson skrev 2009-12-09 17:44:41 följande:
    tempen ligger iblnad på 38 just och idag låg den på 38,6 så.. men hon verkar som mellan varven så pigg och glad! och prata å så.. fattar inte..
    Ring till Vc i morgon. Ett barn bör inte ha feber så som din dotter har.
    Vill inte skrämma dig men feber kan bero på vissa saker.
    Min son hade ofta feber så vi fick göra en "utredning" som tack o lov inte visad något.
Svar på tråden Feber varje dag efter dagis