Inlägg från: April Mamma |Visa alla inlägg
  • April Mamma

Feber varje dag efter dagis

Nej, inte normalt. Ta tempen under en period och notera så är det lättare att beskriva för en läkare sen. Märker dagis av att hon är febrig osv?

• April Mamma
    lilllarsson skrev 2009-12-09 17:44:41 följande:
    tempen ligger iblnad på 38 just och idag låg den på 38,6 så.. men hon verkar som mellan varven så pigg och glad! och prata å så.. fattar inte..
    Ring till Vc i morgon. Ett barn bör inte ha feber så som din dotter har.
    Vill inte skrämma dig men feber kan bero på vissa saker.
    Min son hade ofta feber så vi fick göra en "utredning" som tack o lov inte visad något.
  • April Mamma
    lilllarsson skrev 2009-12-09 17:53:21 följande:
    jo nog tror jag det gäller men dom säger inte så mycket på dagiset vårat!... Får nog ta och ringa till vårdcentralen imorrn då och prata med dom! men på våran vårdcentral är dom så seg! man ska jävlar vara döende eller död för att få komma eller att dom ska ta en på allvar! för hon har ju inte ha över 38 bara för att hon varit på dagis! hon sa väl kunna busa utan att bli hängig och febrig!?
    Barn brukar tas på allvar. Tala om att hon har feber ofta osv. Stå på dig =)
  • April Mamma
    lilllarsson skrev 2009-12-09 18:21:41 följande:
    Jo det är sant det! men hon verkar ju hänga med på dagis å leka en massa så! Dom ringer ju inte till mig utan verkar må bra på dagis, men sen när vi kommer hem som sagt så blir hon febrig och säger att hon har i magen! händer ialla fall 1 till två gånger i veckan, kasnek nån vecka uppehåll med feber!.. fy vad dålig ja känner mig nu, sambon säger att har hon ingen feber på morgonen så är det ingen fara så men men..
    Nej, känn dig inte dålig..svårt att göra "rätt" jämt...och vem vet vad som är rätt jämt =)

Ring vc i morgon o få en läkar tid.
  • April Mamma
    lilllarsson skrev 2009-12-09 19:43:41 följande:
    joo får ringa VC imorrn.. undra vad som är bäst å får mest hjälp? bvc eller vc??? febern sitter i ännu såå!!...
    Vc
  • April Mamma
    lilllarsson skrev 2009-12-10 13:42:22 följande:
    okej! ja men vi har då ialla fall varit hos läkaren nu och dom har tagit prover och allt eller sänka å den var hög så hon har å virus i kroppen, han sa att hon har haft en massa virus infektioner som gör att det blir så här. Och vi ska ta urin prov på henne, hon ska få kissa i en kopp som vi ska lämna in imorrn så, men han sa om det inte blir bättre om 1 vecka att det fortsätter så här så då ska vi komma in eller få en tid så saka dom utreda det mera på henne... för nu efter vi varit hos läkaren så for vi bara och handla snabbt för jag var tvungen att handla, allt var slut, så då har hon feber igen! över 38 har hon! fattar inte alls, hon har inte gjort n mycket alls idag.. bara gått lite :(
    Bra att ni kom i väg, och att dom gör en utredning om det inte ger sig.

Krya på lillan!!
Svar på tråden Feber varje dag efter dagis