Inlägg från: lilllarsson |Visa alla inlägg
  • lilllarsson

Feber varje dag efter dagis

Är det normalt att min dotter på 2,5år har feber varje dag typ efter dagis?? när jag hämtar henne och har kommit hem och byter blöja så har hon feber!???
    För man märker på henne att hon har feber, blir lessen så fort och vattnig i ögonen och jätte varm och slö!

Jag fattar inte alls! feber varje dag nästan, ialla fall varannan dag!
    Är det normalt eller?? förstår inte? och sen klagar hon över ont i magen var å varannan dag! =(

nån som vet eller förstår det där mer än mig???

• Svar på tråden Feber varje dag efter dagis
  • lilllarsson

ne det gör dom inte, inte vad jag har fått höra!
    dom säger att hon busar på och så.. men så fort vi kommer hem så blir hon helt seg å vattnig i ögonen och vill bara vara i famnen och bäras hela tiden och nu ligger hon bara på soffa! har klagat över ont i magen var å varannan dag! fattar inte!

• lilllarsson

hon får gå till dagis för att hon ingen feber har på morgonen! och vill gå till dagis så!
    Då får hon gå till dagis..

Men hon visar som inge sjuk annars... bara febrig å så på eftermiddagen, seg å trött, verkar mycket trött nu för tiden!

• lilllarsson

tempen ligger iblnad på 38 just och idag låg den på 38,6 så..
    men hon verkar som mellan varven så pigg och glad! och prata å så.. fattar inte..

• lilllarsson

jo nog tror jag det gäller men dom säger inte så mycket på dagiset vårat!...

Får nog ta och ringa till vårdcentralen imorrn då och prata med dom! men på våran vårdcentral är dom så seg! man ska jävlar vara döende eller död för att få komma eller att dom ska ta en på allvar!

för hon har ju inte ha över 38 bara för att hon varit på dagis! hon sa väl kunna busa utan att bli hängig och febrig!?

• lilllarsson

Jo det är sant det! men hon verkar ju hänga med på dagis å leka en massa så!
    Dom ringer ju inte till mig utan verkar må bra på dagis, men sen när vi kommer hem som sagt så blir hon febrig och säger att hon har i magen!

händer ialla fall 1 till två gånger i veckan, kasnek nån vecka uppehåll med feber!..
    fy vad dålig ja känner mig nu, sambon säger att har hon ingen feber på morgonen så är det ingen fara så men men..

• lilllarsson

joo får ringa VC imorrn.. undra vad som är bäst å får mest hjälp? bvc eller vc???

febern sitter i ännu såå!!...

• lilllarsson

PiaDaniel: jadu jag vet inte alls hur det är med henne!
    hon klagar övet magont lite varje dag tycker jag, och feber hit och dit hela tiden!... över 38 ialla fall..

jo jag ska ringa dit imorrn och prata med dom och se vad dom tycker...
    njar hertsö vet jag inte om jag ger så mycket men det kan ju bara vara otur jag har haft tidigare bara med några där så heheh

men ska ringa dit å höra

• lilllarsson

Nu är dottern hemma resten av den lilla veckan som är kvar! =)
    hon hade feber igår kväll vid 9 tiden så hon får vara hemma.

och jag har ringt vc och fått tid hos dom, men hon jag prata med sa att hon är ett litet barn och hennes immunförsvar kommer igång eller att det håller på men att det bryter inte ut alls men att hon bara ville trösta mig att det inte alltid behöver vara allvar varje gång..
    Men man blir ju orolig när hon har feber hela tiden oh klagar över ont i magen och ser tärd ut gör hon....

• lilllarsson

okej!

ja men vi har då ialla fall varit hos läkaren nu och dom har tagit prover och allt eller sänka å den var hög så hon har å virus i kroppen, han sa att hon har haft en massa virus infektioner som gör att det blir så här.

Och vi ska ta urin prov på henne, hon ska få kissa i en kopp som vi ska lämna in imorrn så, men han sa om det inte blir bättre om 1 vecka att det fortsätter så här så då ska vi komma in eller få en tid så saka dom utreda det mera på henne...

för nu efter vi varit hos läkaren så for vi bara och handla snabbt för jag var tvungen att handla, allt var slut, så då har hon feber igen! över 38 har hon! fattar inte alls, hon har inte gjort n mycket alls idag.. bara gått lite :(

Svar på tråden Feber varje dag efter dagis