• llinaa

Varför dalta med invandrare!?!?!

Låt barnen o skolan fira avslutningar i Svenska kyrkan låt de fira lucia låt skolan hissa svenska flaggan o låt de sjunga du gammla du fria.

Inte sskall vi rätta os efter alla invandrare. Hade vi invandrat till tex ett land i mellan östern inte hade de brytt sig om vad vi vill eller inte vill.

obs jag är INTE rasist

• Svar på tråden Varför dalta med invandrare!?!?!
  • Novemberstjärnan

Får de inte det menar du?

• llinaa

på många skolor får de inte det

• Novemberstjärnan

Åh okej. Vad gör de istället då?

• Novemberstjärnan

Alltså ist för de ex du drar upp?
    T ex har skolaavslutning i svenska kyrkan?
    Firar lucia? Gör de ingenting?

• dysleskikern

Kan inte någon en gång för alla tala om för mig vilka skolor detta gäller, där de har förbjudit svenska flaggan och nationalsången?

Eftersom det är ett så extremt stort problem för många så antar jag att det måste vara väldigt vanligt.

• Garderobshylla

Varför ska man fira skolavslutningen i kyrkan? Tror du att alla som är födda i Sverige är kristna och vill det?

Hissa flaggan gör man och sjunger nationalsången på alla skolor jag känner till, finns inget förbud mot detta.

• llinaa
    Novemberstjärnan skrev 2009-12-09 18:35:24 följande:
    Alltså ist för de ex du drar upp?T ex har skolaavslutning i svenska kyrkan?Firar lucia? Gör de ingenting?
    många skolor hoppar över de
  • fubar

Finns inget förbud mot att fira i kyrkan, så länge det inte blir en gudstjänst. Lucia firas vad jag vet överallt och svenska flaggan hissas. Varför ska vi sjunga nationalsången? Det finns ingen sån tradition.

Jag har inte anpassat mig efter invandrarna, har du?

Svar på tråden Varför dalta med invandrare!?!?!