• llinaa

Varför dalta med invandrare!?!?!

Låt barnen o skolan fira avslutningar i Svenska kyrkan låt de fira lucia låt skolan hissa svenska flaggan o låt de sjunga du gammla du fria.

Inte sskall vi rätta os efter alla invandrare. Hade vi invandrat till tex ett land i mellan östern inte hade de brytt sig om vad vi vill eller inte vill.

obs jag är INTE rasist

• Svar på tråden Varför dalta med invandrare!?!?!
  • 7Illyl1
    cocos87 skrev 2009-12-09 21:59:48 följande:
    Jag tycker det är synd att moralkärringar måste blanda sig i och FÖRSÖKA stå över alla andra... Men alltid på FL ;)
    Man behöver inte vara moralkärring för att man försöker förklara att det du skriver om i TS har med helt andra saker än invandrare och daltande att göra.

Om du vill beskylla någon för att förstöra Sverige får du ha lite mer på fötterna. Eller åtminstone inte käpprätt fel.
  • Beautifully Human
    cocos87 skrev 2009-12-09 22:10:47 följande:
    Nej och tacka fan för det! Men sånna som tänker som du vill jag inte ha kvar heller
    Sånna? Är det din polare eller?

Hur tänker jag?
    Har jag ens uttryckt hur JAG tänker?
    Eller chansar du bara?
  • ming

Va, vad har allt det där att göra med daltande av invandring? Jag förväntade mig en helt annan typ av trådstart. Ts du kanske skulle anpassa rubriken efter vad tråden handlar om.

• cocos87
    7Illyl1 skrev 2009-12-09 22:12:06 följande:
    Man behöver inte vara moralkärring för att man försöker förklara att det du skriver om i TS har med helt andra saker än invandrare och daltande att göra.Om du vill beskylla någon för att förstöra Sverige får du ha lite mer på fötterna. Eller åtminstone inte käpprätt fel.
    Jag vet inte om det bara är du eller om ni ALLA inte fattar att jag är helt gravallvarlig
  • cocos87
    MijaMia skrev 2009-12-09 22:12:39 följande:
    Sånna? Är det din polare eller?Hur tänker jag?Har jag ens uttryckt hur JAG tänker?Eller chansar du bara?
    hahaha vet inte hur gammal du är men bara så du vet så är inte ordet sånna ett slang för polare
  • Beautifully Human
    cocos87 skrev 2009-12-09 22:14:51 följande:
    hahaha vet inte hur gammal du är men bara så du vet så är inte ordet sånna ett slang för polare
    Oh tack.

Undrade bara vem sånna var, men sarkasmen gick helt förlorad, så det kan bli.

Han en skön kväll lill tjejen!
  • Mannehkunda
    cocos87 skrev 2009-12-09 21:22:40 följande:
    Som jag skrev tidigare så bryr jag mig inte så mkt, det ända jag tycker är synd är att alla svenskar inte ens kan sin egen nationalsång! Det är ju för fan inte rätt!!!
    Är det invandrarnas fel eller? Jag anser att alla har ett eget ansvar att lära sig saker, du kan inte skylla på andra att du är okunnig...
  • Mannehkunda
    Omega83 skrev 2009-12-09 21:57:08 följande:
    Haha kul att det alltid blir lackningar i sådana här trådar! Kul läsning! Vissa i tråden undrar varför man ska ha skolavslutningar i kyrkan eller sjunga nationalsången på Sveriges dag... Det enda jag kan komma på är.. traditioner! Fyller väl egentligen inte många andra funktioner. Traditioner för svenskarna är heliga och jag tycker också att de är mysiga. Sen är det inte sagt att det är invandrarnas fel att det blivit som det har blivit utan jag skulle tippa på att det har med politik att göra. Knappast invandrarna som lyckats få igenom denna ändring.
    Traditioner är inte heliga för just svenskar, de är heliga inom de flesta kulturer. Ändå förväntas invandrare ge upp sina traditioner när de kommer till Sverige, annars räknas de inte som svenskar Mycket underligt resonemang...
  • 7Illyl1
    cocos87 skrev 2009-12-09 22:13:39 följande:
    Jag vet inte om det bara är du eller om ni ALLA inte fattar att jag är helt gravallvarlig
    Aha okej. Du bryr dig inte speciellt mycket om skolan, men bara älskar att sitta i kyrkan på skolavslutningarna, att hissa svenska flaggan och att sjunga nationalsången.
    Tja, inte min grej men visst, inget fel i det.

Men varför i hela fridens namn skyller du på invandringen?
Svar på tråden Varför dalta med invandrare!?!?!