• llinaa

Varför dalta med invandrare!?!?!

Låt barnen o skolan fira avslutningar i Svenska kyrkan låt de fira lucia låt skolan hissa svenska flaggan o låt de sjunga du gammla du fria.

Inte sskall vi rätta os efter alla invandrare. Hade vi invandrat till tex ett land i mellan östern inte hade de brytt sig om vad vi vill eller inte vill.

obs jag är INTE rasist

• Svar på tråden Varför dalta med invandrare!?!?!
  • elmiffo
    Joppis skrev 2010-03-03 13:42:40 följande:
    Varför kommer det alltid påtal om att "kasta ut" när det oftast handlar om att begränsa invandringen? Det är väl sällan nån påstår att folk ska slängas ur landet? (så länge dom håller sig på rätt sida om lagen såklart)
    nä, kasta ut är väl att ta i men pratar man med 40-talisterna tex (ja, jag generaliserar) så är det precis det dom vill.
  • elmiffo
    Quintus Zebra skrev 2010-03-03 15:44:52 följande:
    Visst, att ena parten säger en sak och menar en annan gör ju hela diskussionen lite krångligare. Det hade ju varit mycket enklare om de talade klarspråk och sa rakt ut vilka grupper de menar. Jag vet inte, men det kanske är rädslan att framstå som framlingsfientlig som spökar? Sen så är det ju självklart mer imponerande att prata om 100.000 invandrare om året (och då ignorera att majoriteten av dessa är återvändande svenskar, EU-medlemmar och studenter) än att prata om de kanske 20.000 som man egentligen syftar på....
    precis.
  • elmiffo
    elmiffo skrev 2010-03-04 10:26:27 följande:
    nä, kasta ut är väl att ta i men pratar man med 40-talisterna tex (ja, jag generaliserar) så är det precis det dom vill.
    det handlar inte heller om att begränsa för folk vill ju inte ha kvar de invandrare som finns i landet heller. olikheterna är för stora o gapen mellan för vida (inte enligt mig, red. anm.) för att få det att funka. har det inte gjort det hitills (funkat alltså) efter så många år, när ska alla komma överrens? (åtminstonne acceptera varandra?). hatet snarare växer.
  • Joppis
    Quintus Zebra skrev 2010-03-03 16:44:53 följande:
    Kastats ut kanske det är få som  säger, men det är ju ganska vanligt att sverigedemokrater föreslår att uppehållstillstånden skall vara tillfälliga så att folk skall återvända när situationen i hemlandet är bättre.
    Ja? Är inte det bra då och är det inte det man skulle vilja? Att återvända till sitt hemland?
  • Quintus Zebra
    Joppis skrev 2010-03-04 11:40:30 följande:
    Ja? Är inte det bra då och är det inte det man skulle vilja? Att återvända till sitt hemland?
    Fast det kan väl kallas att kasta ut, om de själva vill stanna? Och vissa vill säkert återvända, men det är ju olika för var och en. Andra har ju skaffat jobb och vänner och barn här och då är det kanske inte alls så uppenbart att de vill åka tillbaks.
  • Gung Ho
    Joppis skrev 2010-03-04 11:40:30 följande:
    Har det inte av vissa pratats om 'hemvändarstöd' (inte citat), eller finns det redan?
  • Mopsan
    Add3 skrev 2010-03-05 00:06:31 följande:
    Har det inte av vissa pratats om 'hemvändarstöd' (inte citat), eller finns det redan?
    jo det pratas om hemvändarstöd. men sd vill utöka den där biten med ett bidrag som ska betalas ut under en tid för att hjälpa dem att återetablera sig i sitt naturliga habitat.
  • Gung Ho
    Mopsan skrev 2010-03-05 00:13:04 följande:
    jo det pratas om hemvändarstöd. men sd vill utöka den där biten med ett bidrag som ska betalas ut under en tid för att hjälpa dem att återetablera sig i sitt naturliga habitat.
    Jag har för mig att familjer som velat flytta till 'hemlandet' redan tidigare fått ngt stöd...men jag kan komma ihåg fel.
  • Mopsan
    Add3 skrev 2010-03-05 00:28:08 följande:
    Jag har för mig att familjer som velat flytta till 'hemlandet' redan tidigare fått ngt stöd...men jag kan komma ihåg fel.
    nej du minns rätt det finns redan något stöd men enligt sd är det inte tillräckligt.
  • Glimma76

Fast som jag förstått har inte invandrarna något emot det, utan det är svenskar som är livrädda att kallas rasister som förbjudit det.

Många invandrare tycker det är sjukt att det är som det är.

Svar på tråden Varför dalta med invandrare!?!?!