Inlägg från: Sara och Henrik |Visa alla inlägg
  • Sara och Henrik

Slagit ditt barn?

Jag tror egentligen innerst inne att många föräldrar, inklusive mig själv har varit så frustrerade och kanske rent utav arg/förbannad/ledsen på sitt barn oavsett ålder på barnet, att som förälder har man då varit nära att ge barnet en form av smäll. Men man går inte hela vägen.

Jag menar att många gånger kanske man är helt uppåt väggarna frustrerad över sitt barns "hemska" betende och vill då göra ett slag i rumpan, så att säga. Man tar upp handen, men mer än så gör man inte.

Jag själv skulle aldrig vilja slå min dotter på något sätt, men jag kan erkänna att jag har varit nära. Hon bet mig riktigt hårt i benet (av alla ställen) jag blev förvånad, arg, ledsen över hennes sätt. Så min hand åkte upp, men mer än så blev det inte, för hon märkte på mig hur ledsen/arg jag var över hennes sätt. Sen fick jag en bamsekram av min dotter.

Att vara nära till slag, behöver absolut inte betyda att man fullbordar det hela. Men att markera med handen att något är fel/dumt är helt okej, men absolut inte att fullborda ett slag eller dylikt

Svar på tråden Slagit ditt barn?