Inlägg från: AURYN |Visa alla inlägg
  • AURYN

Resa till rom eller prag i vår sommar ?

Vi (2 pers) var i Rom 8 dagar i okt o betalade då 3000 för flyg t/r med ryan air inkl skatter o bagage. Sen betalade vi 3400 för ett rum på b&b. Så vi kom väldigt billigt undan. Även att äta ute var billigt. Vi köpte Roma-Pass o kunde då åka tunnelbana/buss gratis 3 dagar samt fick gratis inträde på 2 sevärdheter.

• AURYN
    bebispåväg skrev 2009-12-11 23:20:53 följande:
    Jag skulle verkligen rekommendera Rom, verkligen mycket att se. Kommer särskilt ihåg känslan när man kom ut från tunnelbanestationen vid Colosseum, som att kliva in i en saga...Kommer inte ihåg vad vi betalade. Vi åkte runt lite; Rom, Neapel (Pompeji), Capri och Procida. Hann med ganska mycket på 10 dagar :). En rundtur som jag varmt rekommenderar, även om det i det här fallet är en weekendresa som är aktuellt.
    Ja det var en mäktig känsla vid/i Colosseum o Forum Romanum. Även vi var i Pompeji o hade gärna spenderat mer än 6 h där!
  • AURYN
    Matillin skrev 2009-12-18 14:24:12 följande:
    Hur många dagar behöver man för att se rom? Man vill ju inte åka så kort tid så man känner att man inte har hunnit sett det man vill heller, när man ändå åker liksom.
    Vi var i Rom 7 dagar o Pompeji 1 dag. Det räckte fint. Men att vara där kortare tid hade vart fruktansvärt stressigt. Men det beror väl på vad man har för intressen o hur mkt tid man vill lägga på varje sevärdhet.

Sen när det gäller Pompeji så tog det ungefär 2h med tåg ner till Neapel o kanske 20 min med ytterligare ett tåg till själva utgrävningarna. Vi tog en heldag. Alltså åkte från Rom kl 8 på morgonen, var 6h i Pompeji, åt middag i Neapel o var tillbaka i Rom runt 21-22. Tror inte det kostade mer än 800 t/r för oss båda dessutom.
Svar på tråden Resa till rom eller prag i vår sommar ?