• Heliodora

Åt möglig ost...

Jag åt idag en omelett med ädelsost till middag. Såg efteråt att osten va jättemöglig och nu har jag magknip och lätt illamående. Kan det bero på den mögliga osten??? Jag är inte gravid...

• Svar på tråden Åt möglig ost...
  • Tecken

KlasStures mamma skrev 2009-12-10 20:52:22 följande:

Ja satt dottern breedvid dig så har hon säkert oxå blivit drabbad! Uppsök hjälp oedelbart!
    Du menar att hennes dotter också är gravid? Ja, så kan det ju vara. Läste en liknande historia i Allers för inte så längesedan: Mor och dotter fick barn nästan samtidigt. Märkligt.
  • KlasStures mamma
    Tecken skrev 2009-12-10 20:58:48 följande:
    KlasStures mamma skrev 2009-12-10 20:52:22 följande:
    Du menar att hennes dotter också är gravid? Ja, så kan det ju vara. Läste en liknande historia i Allers för inte så längesedan: Mor och dotter fick barn nästan samtidigt. Märkligt.
    Ja det har ju hänt. (En mamma, dotter och son fick barn samma år här i byn....)

Men jag menade att dottern blivit dålig av den mögliga osten =)
  • Lilla My i Finland

KlasStures mamma skrev 2009-12-10 21:09:10 följande:

Ja det har ju hänt. (En mamma, dotter och son fick barn samma år här i byn....)
    Här i vårt hus blev både jag och min man föräldrar på samma gång! Undrar just hur vanligt det är... Två gånger dessutom!!!!
  • Tecken

Lilla My i Finland skrev 2009-12-10 21:16:34 följande:

Här i vårt hus blev både jag och min man föräldrar på samma gång! Undrar just hur vanligt det är... Två gånger dessutom!!!!
    Det är nog rätt ovanligt, tycker ska skicka in din historia till Allers.
  • Lilla My i Finland
    Tecken skrev 2009-12-10 21:17:43 följande:
    Det är nog rätt ovanligt, tycker ska skicka in din historia till Allers.
    Tror du att de vågar göra en story om nåt så ovanligt, som dessutom har hänt i Finland!!!???
  • KlasStures mamma

Helt fantastisk! Ring TV så de kan göra realiti serie om er och följa er alla dygnets timmar. Detta är ju en sensation!
  • Ulli

ooooooooo, jag med........den hette något med, ja franskt.......Dane blue?????? eller nåt Vad göra? .-)

• Tecken
    Ulli skrev 2009-12-10 21:21:04 följande:
    ooooooooo, jag med........den hette något med, ja franskt.......Dane blue?????? eller nåt Vad göra? .-)
    Jag tror fortfarande att du kan vara på smällen, du har ju typiska graviditetssyndrom. Du ska få en dotter med blått hår, som heter Dana. Grattis. Men vad gör du här? Ut och köp en vagn!
  • Heliodora
    Ulli skrev 2009-12-10 21:21:04 följande:
    Oj franskt! Bäst du ringer franska giftcentralen för att rådfråga!
  • Lilla My i Finland

KlasStures mamma skrev 2009-12-10 21:20:15 följande:

Helt fantastisk! Ring TV så de kan göra realiti serie om er och följa er alla dygnets timmar. Detta är ju en sensation!
    Jippiii! Äntligen blir jag kändis!
  • Olivers  Mamma

Förmodligen är det så att du är allergisk mot penicillin och därför mår som du gör.
    Den mögliga osten hade blivit penicillin och nu är du även vaccinerad mot svinis

• Tecken

Här har du numret till giftinformationscentralen i Frankrike, bara utifall att:

Anti-poison Centre In Emergency

01 40 05 48 48

Men jag vet inte vad det är för landsnummer till Frankrike, det får du Googla fram själv. Kanske står på ostförpackningen?

• Ulli
    Tecken skrev 2009-12-10 21:22:22 följande:
    Jag tror fortfarande att du kan vara på smällen, du har ju typiska graviditetssyndrom. Du ska få en dotter med blått hår, som heter Dana. Grattis. Men vad gör du här? Ut och köp en vagn!
    Det var ju just därför jag åt Dana. Jag ville ju ha en blond liten blå (efter osten då) ögd tös.
  • Tecken
    Ulli skrev 2009-12-10 21:41:36 följande:
    Det var ju just därför jag åt Dana. Jag ville ju ha en blond liten blå (efter osten då) ögd tös.
    Varning för att hon kan missköta sin hygien bara, osten luktur ju skunkrumpa! Och bli lite lagom fet.

Fast kan inte Dana vara killnamn också? Hette inte JRs son någonting åt det hållet?
  • Ulli

Dana Swetlana......kanske polskt?
    Eller en mangulin gymnast?

• Lilla My i Finland

Risken för fotsvamp ökar markant också då man äter möglig ost!

• Ulli

Lilla My i Finland skrev 2009-12-10 21:52:57 följande:

Risken för fotsvamp ökar markant också då man äter möglig ost!
    Ja, det är ju vetenskapligt bevisat så.......footgeswampen ist gefootbouten...........
Svar på tråden Åt möglig ost...