Arbete marknadsföring
Jag jobbar med marknadskommunikation och har drygt 30.000 i månaden. Fyller snart 30 och har bara jobbat inom yrket ett par år.
Jag jobbar med marknadskommunikation och har drygt 30.000 i månaden. Fyller snart 30 och har bara jobbat inom yrket ett par år.
Jag har en magisterexamen i medie- och kommunikationsvetenskap. Men resten av mina kollegor har "bara" kandidatexamen, så att läsa till magister är nog mer för ens eget nöje än för att man har fördel av det.
Det stämmer bra att marknadsföringen är en del av företagsekonomin och att du får en bred utbildning.
Vad inom marknadsföringen är det som attraherar dig? Är det pris, positionering, etc så är det marknadsföring (företagsekonomi med marknadsföringsinriktning) du ska satsa på. Är det den grafiska/språkliga/visuella biten av marknadsföringen du är intresserad av bör du satsa på marknadskommunikation.
Vad du ska tänka på är att om du inte är intresserad av ekonomi i allmänhet så kan utbildningen vara tuff. Det är faktiskt inte så stor del av utbildningen som handlar om ren marknadsföring, utan du får även lägga många timmar på organisationsteori, finansiell planering, etc. Vissa delkurser kräver att man är rätt haj på matte. Bara så att du är beredd på det.
Högskolan i Blekinge har ett helt ekonomprogram helt på distans. Tre år heltid eller sex år halvtid. Programmet heter Ekonom Online.